Een nieuwe expertgroep dit jaar: Marketplaces: Starting your own platform, onder leiding van Mirakl en Xplore Group. Hoe stap je over van een ouderwets warenhuis naar een vooruitstrevend platform? Automatisering en AI zijn een deel van het antwoord. De resultaten zullen bijdragen aan de ontwikkeling van de eerste Belgische marktplaats.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke mogelijkheden biedt het starten van een platform voor B2C én B2B organisaties?

Het starten van een platform: in gesprek met Royal Swinkels Family Brewers en Just Eat Takeaway.com

Dit is hét moment om een platform te starten, althans volgens de expertgroep Marketplaces: starting your own van ShoppingTomorrow. In een paneldiscussie ging de expertgroep, onder leiding van host Vincent Romviel, in gesprek over de rol van Takeaway.com en Swinkles Family Brewers in de patformeconomie. Bekijk deze sessie terug en leer van de experts!

Van fysiek naar online

Het is een ogische stap voor warenhuizen: van fysieke locaties naar een online marketplace. De interesse in deze digitale platformen neemt dan ook toe en steeds meer organisaties zetten dit businessmodel in binnen de digitalisering van de organisatie. Lees verder over deze expertgroep en het onderzoek dat zij doen naar het starten van een platform voor B2C en B2B organisaties.

Belangrijke onderwerpen

Deze onderwerpen zullen besproken worden in de expertgroep:

  • Businessmodel
  • Mogelijke toepassingen
  • Best practices
  • Kanaalconflicten
  • Interne organisatie
  • IT infrastructuur
  • Logistiek

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die werkzaam zijn bij B2B bedrijven: wholesale of brand/manufacturer, B2C bedrijven: retail en pure online players. Deze experts zijn werkzaam als E-commerce manager, IT-manager, Marketplace manager, Omnichannel manager, Expansion/growth manager, Chief Digital, CIO, CEO of als ondernemer. De groep zoekt mensen met een business insteek die op management of directieniveau actief zijn. Dit omdat het dan waarschijnlijk is dat ze de impact op de totale organisatie begrijpen.

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Bluepaper Bootcamp

    01-12-2020
    www.bluepaperbootcamp.nl
  • Expertgroep Marketplaces: Starting your own platform - meeting 4

    27-08-2020
    Koninginneweg 1, 3871 JZ Hoevelaken
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Host

Alle 18 experts

  • Maarten van Beek

    Maarten van Beek

    Head of Restaurant Partnerships, Just Eat Takeaway.com

  • Ronald Benning

    Ronald Benning

    CEO, Koninklijke Talens B.V.

  • Ruben de Blok

    Ruben de Blok

    Marketplaces Manager, Kleertjes.com

  • Bettina Couperus Dalenoord

    Bettina Couperus Dalenoord

    Marketing Director, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Filip De Clerck

    Filip De Clerck

    Sr Manager Innovation & Development Global Packs, VF Europe | Eastpak |Kipling | Jansport

  • Sven Dirkzwager

    Sven Dirkzwager

    Managing Director, WOW - Wines-On-Web

  • Jerôme de Groot

    Jerôme de Groot

    Internet Channel Manager, Nedac Sorbo

  • Bart Jansen

    Bart Jansen

    Business Development Manager, Fonq Groep B.V.

  • Lourens Keers

    Lourens Keers

    Marketplace Director, AB InBev

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Ruben Kos

    Ruben Kos

    Independent Online Media & eCommerce, Kos Project Management

  • Paul Leuverink

    Paul Leuverink

    Head of E-commerce, Mosadex

  • Salah Maréchal

    Salah Maréchal

    E-commerce Manager Marketplace, Blokker B.V.

  • Francine Nielander

    Francine Nielander

    Operations Lead, Maykers B.V.

  • Lisanne Redczus

    Lisanne Redczus

    Manager Digital & E-commerce, Euretco Omni Channel

  • Koen Ruesen

    Koen Ruesen

    Marketing Manager, Drabbe B.V.

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    E-commerce and Marketing manager, Oilily B.V.

  • Bart Zegers

    Bart Zegers

    Directeur, Wiltec

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.