Marketplaces: Starting your own platform 2020

Actief

Een nieuwe expertgroep dit jaar: Marketplaces: Starting your own platform, onder leiding van Mirakl en Xplore Group. Hoe stap je over van een ouderwets warenhuis naar een vooruitstrevend platform? Automatisering en AI zijn een deel van het antwoord. De resultaten zullen bijdragen aan de ontwikkeling van de eerste Belgische marktplaats.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke mogelijkheden biedt het starten van een platform voor B2C én B2B organisaties?

Weten wanneer de bluepaper online staat?

Op dit moment werkt de expertgroep nog aan haar bluepaper. Wil jij als eerste op de hoogte zijn wanneer de bluepaper beschikbaar is?

Van fysiek naar online

Het is een ogische stap voor warenhuizen: van fysieke locaties naar een online marketplace. De interesse in deze digitale platformen neemt dan ook toe en steeds meer organisaties zetten dit businessmodel in binnen de digitalisering van de organisatie. Lees verder over deze expertgroep en het onderzoek dat zij doen naar het starten van een platform voor B2C en B2B organisaties.

Belangrijke onderwerpen

Deze onderwerpen zullen besproken worden in de expertgroep:

  • Businessmodel
  • Mogelijke toepassingen
  • Best practices
  • Kanaalconflicten
  • Interne organisatie
  • IT infrastructuur
  • Logistiek

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die werkzaam zijn bij B2B bedrijven: wholesale of brand/manufacturer, B2C bedrijven: retail en pure online players. Deze experts zijn werkzaam als E-commerce manager, IT-manager, Marketplace manager, Omnichannel manager, Expansion/growth manager, Chief Digital, CIO, CEO of als ondernemer. De groep zoekt mensen met een business insteek die op management of directieniveau actief zijn. Dit omdat het dan waarschijnlijk is dat ze de impact op de totale organisatie begrijpen.

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Shopping Today 2020

    29-10-2020
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-2020
    Beatrix Theater, Utrecht
  • Expertgroep Marketplaces: Starting your own platform - meeting 4

    27-08-2020
    Koninginneweg 1, 3871 JZ Hoevelaken
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Niels Jaspers

    Niels Jaspers

    Marketplace Business Consultant & Mirakl Partner, Xplore Group

Host

Alle 19 experts

  • Maarten van Beek

    Maarten van Beek

    Manager Partnerships, Takeaway.com B.V.

  • Ronald Benning

    Ronald Benning

    CEO, Koninklijke Talens B.V.

  • Ruben de Blok

    Marketplaces Manger, Kleertjes.com

  • Bettina Couperus Dalenoord

    Bettina Couperus Dalenoord

    Marketing Director, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Filip DeClerck

    Filip DeClerck

    Eastpak Sr Manager eCommerce & Marketplaces, VF Europe BVBA

  • Sven Dirkzwager

    Sven Dirkzwager

    Managing Director, WOW - Wines-On-Web

  • Jerôme de Groot

    Internet Channel Manager, Nedac Sorbo

  • Bart Jansen

    Bart Jansen

    Business Development Manager, Fonq Groep B.V.

  • Lourens Keers

    Lourens Keers

    Marketplace Lead, AB InBev

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Ruben Kos

    Ruben Kos

    Independent Online Media & eCommerce, Kos Project Management

  • Paul Leuverink

    Paul Leuverink

    Manager Integratie, Mosadex

  • Salah Marechal

    Head of Marketplace (Blokker Connect), Blokker B.V.

  • John Mouthaan

    John Mouthaan

    Global Online Manager, Royal Swinkels Family Brewers

  • Francine Nielander

    Francine Nielander

    Operations Lead, Maykers B.V.

  • Lisanne Redczus

    Lisanne Redczus

    Manager Digital & E-commerce, Euretco Omni Channel

  • Koen Ruesen

    Koen Ruesen

    Marketing Manager, Drabbe B.V.

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    Director retail , Oilily B.V.

  • Bart Zegers

    Bart Zegers

    Directeur, Wiltec

Nieuws

  • Eerste hybride ShoppingTomorrow-event groot succes
    • Nieuwsbericht
    • 17-09-2020

    Gisteren kwam een groot gedeelte van de ShoppingTomorrow-experts bij elkaar voor het een na laatste ShoppingTomorrow-event van dit onderzoeksjaar. Met ruime afstand tussen de bezoekers onderling kijken...
  • Winkelende consument heeft weinig vertrouwen in robots
    • Persbericht
    • 15-09-2020

    Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow....
  • Wijnand Jongen: “Je kunt als retailer echt niet meer om artificial intelligence heen”
    • Nieuwsbericht
    • 14-09-2020

    Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org en president van Ecommerce Europe, is al decennialang de voorvechter en spreekbuis op het gebied van digital commerce in Nederland en Europa. Hij hecht er veel waarde...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.