Een nieuwe expertgroep dit jaar: Marketplaces: Starting your own platform, onder leiding van Mirakl en Xplore Group. Hoe stap je over van een ouderwets warenhuis naar een vooruitstrevend platform? Automatisering en AI zijn een deel van het antwoord. De resultaten zullen bijdragen aan de ontwikkeling van de eerste Belgische marktplaats.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke mogelijkheden biedt het starten van een platform voor B2C én B2B organisaties?

Het starten van een platform: in gesprek met Royal Swinkels Family Brewers en Just Eat Takeaway.com

Dit is hét moment om een platform te starten, althans volgens de expertgroep Marketplaces: starting your own van ShoppingTomorrow. In een paneldiscussie ging de expertgroep, onder leiding van host Vincent Romviel, in gesprek over de rol van Takeaway.com en Swinkles Family Brewers in de patformeconomie. Bekijk deze sessie terug en leer van de experts!

Van fysiek naar online

Het is een ogische stap voor warenhuizen: van fysieke locaties naar een online marketplace. De interesse in deze digitale platformen neemt dan ook toe en steeds meer organisaties zetten dit businessmodel in binnen de digitalisering van de organisatie. Lees verder over deze expertgroep en het onderzoek dat zij doen naar het starten van een platform voor B2C en B2B organisaties.

Belangrijke onderwerpen

Deze onderwerpen zullen besproken worden in de expertgroep:

  • Businessmodel
  • Mogelijke toepassingen
  • Best practices
  • Kanaalconflicten
  • Interne organisatie
  • IT infrastructuur
  • Logistiek

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die werkzaam zijn bij B2B bedrijven: wholesale of brand/manufacturer, B2C bedrijven: retail en pure online players. Deze experts zijn werkzaam als E-commerce manager, IT-manager, Marketplace manager, Omnichannel manager, Expansion/growth manager, Chief Digital, CIO, CEO of als ondernemer. De groep zoekt mensen met een business insteek die op management of directieniveau actief zijn. Dit omdat het dan waarschijnlijk is dat ze de impact op de totale organisatie begrijpen.

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Bluepaper Bootcamp

    01-12-2020
    www.bluepaperbootcamp.nl
  • Expertgroep Marketplaces: Starting your own platform - meeting 4

    27-08-2020
    Koninginneweg 1, 3871 JZ Hoevelaken
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Niels Jaspers

    Niels Jaspers

    Marketplace Business Consultant & Mirakl Partner, Xplore Group

Host

Alle 19 experts

  • Maarten van Beek

    Maarten van Beek

    Head of Restaurant Partnerships, Just Eat Takeaway.com

  • Ronald Benning

    Ronald Benning

    CEO, Koninklijke Talens B.V.

  • Ruben de Blok

    Ruben de Blok

    Marketplaces Manager, Kleertjes.com

  • Bettina Couperus Dalenoord

    Bettina Couperus Dalenoord

    Marketing Director, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Filip DeClerck

    Filip DeClerck

    Eastpak Sr Manager eCommerce & Marketplaces, VF Europe BVBA

  • Sven Dirkzwager

    Sven Dirkzwager

    Managing Director, WOW - Wines-On-Web

  • Jerôme de Groot

    Jerôme de Groot

    Internet Channel Manager, Nedac Sorbo

  • Bart Jansen

    Bart Jansen

    Business Development Manager, Fonq Groep B.V.

  • Lourens Keers

    Lourens Keers

    Marketplace Director, AB InBev

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Ruben Kos

    Ruben Kos

    Independent Online Media & eCommerce, Kos Project Management

  • Paul Leuverink

    Paul Leuverink

    Manager Integratie, Mosadex

  • Salah Maréchal

    Salah Maréchal

    E-commerce Manager Marketplace, Blokker B.V.

  • John Mouthaan

    John Mouthaan

    Head of Digital Marketing & E-commerce, Royal Swinkels Family Brewers

  • Francine Nielander

    Francine Nielander

    Operations Lead, Maykers B.V.

  • Lisanne Redczus

    Lisanne Redczus

    Manager Digital & E-commerce, Euretco Omni Channel

  • Koen Ruesen

    Koen Ruesen

    Marketing Manager, Drabbe B.V.

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    Director retail , Oilily B.V.

  • Bart Zegers

    Bart Zegers

    Directeur, Wiltec

Nieuws

  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 14-09-2021

    De 22 ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....
  • Talkshow Shopping Time
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Vorige week was Shopping Time, het derde event in het programmajaar van ShoppingTomorrow met het thema: MAKE NOW MATTER. Hierin presenteerden we de resultaten van het GfK consumentenonderzoek als sneak-preview...
  • Vijf tips om technologie en data beter te organiseren
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Technologie wordt steeds meer onderdeel van het primaire product en dienst. Data zorgt voor een slimmere afhandeling in processen of een uniekere klantbeleving. Hoog tijd om je tech en data slimmer te...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.