Fashion heeft een hoog aantal retouren en dit is de tweede meest vervuilende industrie. Ook heeft kleding een korte commerciële houdbaarheid (door korte seizoenen) maar een lange technische levensduur. De expertgroep Circularity in Fashion: new business models, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? Deze expertgroep wordt mede mogelijk gemaakt door Möbius Nederland en Thuiswinkel.org.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? 

Deelvragen

  • Enabling technologies
  • Welke eisen stelt dit aan de logistieke operatie?
  • Wat zijn kosten en baten (zowel harde als zachte)?
  • Welke dimensies zijn er aan business modellen om tot vernieuwing in circulariteit te komen (zowel vanuit de kant van de consument, retailer als brand/fabrikant)?

Gezocht profiel van experts

Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar de volgende experts om deel te nemen in de groep: 

  • Fashion: Supply Chain Managers, Operationeel Managers, Business Development Managers, Marketing Managers, Duurzaamheidsmanagers
  • Wetenschap/onderwijs: circulariteit
  • Vervoer: Duurzaamheidsmanagers
  • Overig: recycling bedrijven voor de modebranche 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Host

  • Margreeth Pape

    Margreeth Pape

    Programmamanager Duurzaamheid, Thuiswinkel.org

Nieuws

  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2021

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard
    • Persbericht
    • 22-12-2020

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Algemeen
    • 16-12-2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.