Circularity in Fashion: new business models 2021

Actief

Fashion heeft een hoog aantal retouren en dit is de tweede meest vervuilende industrie. Ook heeft kleding een korte commerciële houdbaarheid (door korte seizoenen) maar een lange technische levensduur. De expertgroep Circularity in Fashion: new business models, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? Deze expertgroep wordt mede mogelijk gemaakt door Möbius Nederland en Thuiswinkel.org.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? 

Deelvragen

  • Enabling technologies
  • Welke eisen stelt dit aan de logistieke operatie?
  • Wat zijn kosten en baten (zowel harde als zachte)?
  • Welke dimensies zijn er aan business modellen om tot vernieuwing in circulariteit te komen (zowel vanuit de kant van de consument, retailer als brand/fabrikant)?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Host

  • Ellen de Lange

    Ellen de Lange

    Adviseur duurzaamheid, Thuiswinkel.org

Alle 25 experts

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Manager Retail & Inspiratie, Inretail

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1 Nederland

  • Marijke Brants

    Marijke Brants

    Onderzoeker digitaal en duurzaam ondernemen, Thomas More Hogeschool

  • Karin Captain

    Karin Captain

    Head Strategic Accounts, DHL Parcel (Netherlands) B.V.

  • Margreeth Dronkert

    Margreeth Dronkert

    CSR & Sustainability manager, Kings of Indigo

  • Jan Daan van Erven Dorens

    Manager Supply Chain Development, HEMA BV

  • Marja Exalto

    Hoofdocent, Hogeschool Utrecht afstudeerichting e-SCM Maturity

  • Fleur Geerinck

    Fleur Geerinck

    E-commerce Manager, MYoMY

  • Yvonne Hulst

    Yvonne Hulst

    Art Director, B&C International

  • Renske Jansen

    Renske Jansen

    Project Manager Retail, Sports Unlimited Retail BV

  • Bianca Maas

    Merk en Marketing Strateeg, Sandwich Fashion Company B.V.

  • Quinten Muller

    Quinten Muller

    Oprichter, Returnista B.V.

  • Annemarie Noorland

    Annemarie Noorland

    Sr. Manager Finance / General Operations, Sanko International BV

  • Justin Pariag

    Head of Sustainable Business, De Bijenkorf

  • Monique Plantinga

    Monique Plantinga

    International Business Development Manager, Nevi B.V.

  • Kim Poldner

    Kim Poldner

    Professor Circular Business, De Haagse Hogeschool

  • Maarten van Renssen

    Maarten van Renssen

    Salesmanager, Boer Group

  • Erik-Jan Smit

    Erik-Jan Smit

    Supplier Management & CSR, Wehkamp BV

  • Frederieke Steinmetz

    Frederieke Steinmetz

    E-commerce Coordinator Claudia Sträter, Claudia Sträter

  • Rens Tap

    Rens Tap

    Senior Consultant, Modint

  • Emiel Ton

    Emiel Ton

    Business Development Director, DPD Nederland B.V.

  • Lisa van Veelen

    Lisa van Veelen

    Productmanager Retouren, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Frits van der Veen

    Frits van der Veen

    Co-Owner / E-commerce Director, Herqua Sports

  • Rutger Vlaming

    Rutger Vlaming

    Founder / CEO, SuitTruck B.V.

  • Wouter de Wolf

    Wouter de Wolf

    Marketing Manager B2B Benelux, Signify International B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Dit heb je gemist tijdens de paneldiscussies van ShoppingTomorrow – Pitstop
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Op 23 juni vond de ShoppingTomorrow – Pitstop plaats. Onderdeel van het programma waren vijf paneldiscussies over vijf verschillende topics: future business models, channel innovation, digital transformation,...
  • In hoeverre gaan duurzaamheid en AI het shopgedrag beïnvloeden in 2030?
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Het scenarioteam 2030 van ShoppingTomorrow is achter de schermen druk bezig met scenarioplanning voor het shopklimaat in 2030. Prof. Dr. Ir. Kitty Koelemeijer is expert in deze groep en vertelde tijdens...
  • Anne Fréderique Biewinga: ruim 20 jaar strategische digital & e-commerce ervaring
    • Nieuwsbericht
    • 24-06-2021

    Ze draait al ruim 20 jaar mee in de e-commercesector en heeft bij verschillende bedrijven proposities gelanceerd en markten opengebroken. We spreken met Anne Fréderique Biewinga, Group Product Director...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.