Fashion heeft een hoog aantal retouren en dit is de tweede meest vervuilende industrie. Ook heeft kleding een korte commerciële houdbaarheid (door korte seizoenen) maar een lange technische levensduur. De expertgroep Circularity in Fashion: new business models, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? Deze expertgroep wordt mede mogelijk gemaakt door Möbius Nederland en Thuiswinkel.org.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Kunnen we een logistiek systeem ontwikkelen voor inname van gebruikte fashion en de verwerking daarvan? 

Pitstop video 'Circularity in Fashion'
Pitstop video 'Circularity in Fashion' - https://www.youtube.com/watch?v=1vdwQd0ucR8

Deelvragen

  • Enabling technologies
  • Welke eisen stelt dit aan de logistieke operatie?
  • Wat zijn kosten en baten (zowel harde als zachte)?
  • Welke dimensies zijn er aan business modellen om tot vernieuwing in circulariteit te komen (zowel vanuit de kant van de consument, retailer als brand/fabrikant)?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Host

Alle 23 experts

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Manager Retail & Inspiratie, Inretail

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1 Nederland

  • Marijke Brants

    Marijke Brants

    Onderzoeker digitaal en duurzaam ondernemen, Thomas More Hogeschool

  • Karin Captain

    Karin Captain

    Head Strategic Accounts, DHL Parcel (Netherlands) B.V.

  • Margreeth Dronkert

    Margreeth Dronkert

    CSR & Sustainability manager, Kings of Indigo

  • Jan Daan van Erven Dorens

    Jan Daan van Erven Dorens

    Manager Supply Chain Development, HEMA BV

  • Fleur Geerinck

    Fleur Geerinck

    E-commerce Manager, MYoMY

  • Yvonne Hulst

    Yvonne Hulst

    Art Director, B&C International

  • Renske Jansen

    Renske Jansen

    Projectmanager Retail, Sports Unlimited Retail BV

  • Bianca Maas

    Bianca Maas

    Merk en Marketing Strateeg, Sandwich Fashion Company B.V.

  • Quinten Muller

    Quinten Muller

    Oprichter, Returnista B.V.

  • Annemarie Noorland

    Annemarie Noorland

    Sr. Manager Finance / General Operations, Sanko International BV

  • Justin Pariag

    Justin Pariag

    Head of Sustainable Business, de Bijenkorf

  • Kim Poldner

    Kim Poldner

    Professor Circular Business, De Haagse Hogeschool

  • Maarten van Renssen

    Maarten van Renssen

    Salesmanager, Boer Group

  • Erik-Jan Smit

    Erik-Jan Smit

    Supplier Management & CSR, Wehkamp B.V.

  • Frederieke Steinmetz

    Frederieke Steinmetz

    E-Commerce Coordinator Claudia Sträter, EC Brands

  • Rens Tap

    Rens Tap

    Senior Consultant, Modint

  • Emiel Ton

    Emiel Ton

    Business Development Director, DPD Nederland B.V.

  • Lisa van Veelen

    Lisa van Veelen

    Productmanager Retouren, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Frits van der Veen

    Frits van der Veen

    Co-Owner / E-commerce Director, Herqua Sports

  • Rutger Vlaming

    Rutger Vlaming

    Bedenker & Traveling Tailor, Suittruck

  • Wouter de Wolf

    Wouter de Wolf

    Marketing Manager B2B Benelux, Signify International B.V.

Nieuws

  • Wil jij als eerste bericht krijgen dat de nieuwste bluepapers online zijn?
    • Algemeen
    • 13-09-2023

    De 21 ShoppingTomorrow-expertgroepen hebben op dit moment de definitieve versie van hun bluepaper ingeleverd. In de bluepaper vind je de resultaten en inzichten die ze op basis van een onderzoek of vraagstuk...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.