De expertgroep Internationaal opschalen via Marketplaces met Dept als voorzitter en ChannelEngine en eBay als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat zijn de belangrijkste factoren voor succesvol cross-border verkopen via marketplaces in Europa?

Dit is een Engelstalige expertgroep.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de belangrijkste factoren voor succesvol cross-border verkopen via marketplaces in Europa?

What are the key factors for successfully selling cross-border through marketplaces in Europe?

Toelichting onderzoek

Welke landen, producten, kanalen en marktinzichten neem je mee in je businessmodel (bijvoorbeeld: vendor, 3p, hybride)?

Operationele voorbereiding:

  • Logistiek | EU vs niet EU
  • Technische infrastructuur
  • Content
  • Regelgeving/Belasting | EU vs. niet-EU
  • Klantenservice

Uitvoering:

  • Rapportage
  • Optimalisatie van content
  • Promoties 

Focuspunten:

  • Betalingen
  • Vraag van overzeese markt
  • Internationale beperkingen
  • Verzending
  • Klantenservice
  • Retouren

Scale up internationally through marketplaces

Research clarification: Which countries, products, channels and market insights do you incluced in your business model (vendor,3p, hybrid)?

Operational prepping: 

  • Logistic | EU vs non-EU
  • Technical infrastructure
  • Content
  • Regulation/Tax | EU vs non-EU
  • Customer Care

Execution: 

  • Reporting
  • Optimisation of content
  • Promotions  

Key areas:

  • Payments
  • Demand from overseas market
  • International restrictions 
  • Shipping 
  • Customer service 
  • Returns

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Kevin Veenman

    Kevin Veenman

    Head of Marketplaces, DEPT ®

Hosts

  • Mitchell Dröge

    Mitchell Dröge

    Team Lead Channel Partnerships, ChannelEngine.com B.V.

  • Erwin Naaktgeboren

    Erwin Naaktgeboren

    Global customer succes manager, ChannelEngine.com B.V.

  • Pedro Neto

    Pedro Neto

    Head of EU Cross Border Trade, eBay International

Alle 23 experts

  • Harold Derlagen

    Harold Derlagen

    Marketplace Manager EMEA, PMI Worldwide

  • Antoine Deventer

    Antoine Deventer

    Senior Marketplace Advertising Specialist, Rituals Cosmetics Enterprise B.V.

  • Ronald van Drunen

    Ronald van Drunen

    Global Head of Direct-to-Consumer (D2C), Versuni Netherlands B.V.

  • Peter Godijn

    Peter Godijn

    Digital Lead, Boretti B.V.

  • Ondrej Hradec

    Ondrej Hradec

    CEO, Operator One B.V.

  • Jan Hein Knip

    Jan Hein Knip

    Business Development Manager & MarketPlaces, Nedis B.V.

  • Kristiaan Kremer

    Kristiaan Kremer

    Marketplace E-commerce Manager, Super Ninja

  • Jessica Laan

    Jessica Laan

    Director Global Direct Expansion, Sonos Europe BV

  • Onno Laarman

    Onno Laarman

    mede-eigenaar, 4Goodz B.V.

  • Gaëlle Le Bolès

    Gaëlle Le Bolès

    Marketplace Manager, Profuomo B.V.

  • Vivian Lommen

    Vivian Lommen

    e-commerce specialist, Maxi Miliaan B.V.

  • Wouter Lugard

    Wouter Lugard

    Marketing Director, Fresh 'n Rebel

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    Digital Marketing Lead, Dremel - Bosch Power Tools B.V.

  • Mehmet Oguz

    Mehmet Oguz

    Channel Manager, 247industries

  • Jacco Oosterhof

    Jacco Oosterhof

    Head of Business Development, e-luscious Nederland B.V.

  • Daniella Roest

    Daniella Roest

    Managing Director NL, Parcel4you Netherlands BV

  • Luuk Schouten

    Luuk Schouten

    eCommerce Lead Benelux, Lipton Teas & Infusions

  • Lennard Schreurs

    Lennard Schreurs

    Salesmanager B2B, Paradigit groep Byte Commerce

  • Maud Spoel

    Maud Spoel

    D2C Marketplaces Accelerator Leader, Philips Consumer Lifestyle B.V.

  • Fenneke Thannhauser

    Fenneke Thannhauser

    Sr. marketplace specialist, Prénatal Moeder & Kind B.V.

  • Marc Tomassen

    Marc Tomassen

    Manager Online, Elho

  • Catelijn Visser

    Catelijn Visser

    Marketplace Manager Western Europe, Philips Consumer Lifestyle B.V.

  • Michiel Vos

    Michiel Vos

    Directeur, MijnIJzerwaren.nl

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.