De expertgroep Phygital Commerce: merging Digital and Physical Shopping met Boer&Croon als voorzitter en Adyen als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe ziet de business case voor Phygital Commerce eruit? Waarom je nu moet inzetten op Phygital Commerce, wat is het voordeel voor klanten, welke implicaties heeft het voor jouw organisatie en hoe kun je fysiek en online winkelen optimaal verbinden?

 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe ziet de business case voor Phygital Commerce eruit? Waarom je nu moet inzetten op Phygital Commerce, wat is het voordeel voor klanten, welke implicaties heeft het voor jouw organisatie en hoe kun je fysiek en online winkelen optimaal verbinden?

Hoe Phygital Commerce helpt om klantbehoeften in te vullen
Hoe Phygital Commerce helpt om klantbehoeften in te vullen - https://www.youtube.com/watch?v=dDagtiWUu1o

Toelichting onderzoek

De noodzaak om klanten naast de fysieke winkelervaring ook online shoppingmogelijkheden te bieden is inmiddels wel duidelijk. Er is echter nog veel terrein te winnen om deze winkelervaringen beter op elkaar aan te laten sluiten en deze verbinding optimaal in te richten voor een ultieme klantervaring, ongeacht of deze online, offline en gelijktijdig is. 

De volgende deelvragen zijn opgesteld: 

  1. Wat is ‘Phygital Commerce’  en hoe ziet de ‘Phygital’ wereld er over 5 tot 10 jaar uit?
    1. Wat is ‘Phygital Commerce’ en hoe onderscheidt het zich van andere termen, zoals omnichannel en unified commerce?
    2. Hoe ziet de wereld er uit over 5 tot 10 jaar? En wat verwachten wij voor verandering te zien over 2 tot 4 jaar?
  2. Benefits case: waarom willen consumenten een optimale verbinding tussen online en digitaal shoppen? En welke voordelen levert een focus op Phygital Commerce op voor jouw organisatie?
  3. Implicaties: wat moet je veranderen aan jouw business model, waardepropositie, ecosysteemstrategie en organisatie ‘capabilities’ aan om Phygital Commerce mogelijk te maken. 
  4. Roadmap: welke stappen kun je nemen om te excelleren in Phygital Commerce?
    1. Welke variabelen bepalen de volwassenheid van jouw verbinding tussen de online en offline shopervaring?
    2. Wat zijn de belangrijkste drivers of onderscheidende pijlers in cross-market Phygital Commerce?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Madelôn Hartholt

    Madelôn Hartholt

    Commercial Excellence Manager, Boer & Croon

  • Jonathan van Raaij

    Jonathan van Raaij

    Manager Strategy, Boer & Croon

Hosts

  • Janine Nöthlichs

    Janine Nöthlichs

    Director of Corporate Marketing, Youwe Concept B.V.

  • Ynske van Vliet

    Ynske van Vliet

    Marketing Manager Benelux, Adyen B.V.

Alle 22 experts

  • Michael van Bergen

    Michael van Bergen

    VP Sales, ITAB BV

  • Floor Brink

    PO mobile apps, HEMA BV

  • Toine Cleophas

    Toine Cleophas

    Commercial Solution Manager (food retail segment), Vanderlande

  • Marcanne Dragt

    Marcanne Dragt

    E-commerce Manager, Livera B.V.

  • Dominique Gloudemans

    Dominique Gloudemans

    Ecommerce manager, TerStal

  • Herbert van der Graaff

    Herbert van der Graaff

    Trade Marketeer, Quooker International B.V.

  • Michael de Groot

    Michael de Groot

    Manager E-commerce, Kooyman

  • Rixt de Jong

    Rixt de Jong

    Manager winkelconcept, Coolblue

  • Aron Lewis

    Aron Lewis

    Head of Digital Northwestern Europe Deichmann, vanHaren.nl

  • Christian Markwat

    Christian Markwat

    Country E-commerce Integration Manager, IKEA

  • Ronald Oosthoek

    Ronald Oosthoek

    Manager Digital & CX, Bruynzeel Keukens

  • Hugo Petit dit de la Roche

    Hugo Petit dit de la Roche

    Insights Transformation Manager, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Jeroen Raijmakers

    Jeroen Raijmakers

    IT Director, Eichholtz

  • Marina Schoenmakers

    Marina Schoenmakers

    E-commerce manager, Van Tilburg Online

  • Jeffrey Schouten

    Jeffrey Schouten

    Digital Organization & Business innovation manager, ANWR-GARANT

  • Edward Sleijffers

    Edward Sleijffers

    Head of Consumer NL, CarNext.com

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep

  • Marco Suurland

    Marco Suurland

    E-commerce Capability Leader Luxury & Beauty, Coty BV

  • Stijn Voet

    Stijn Voet

    Head of Commerce, Intergamma B.V.

  • Roland Wiedhaup

    Roland Wiedhaup

    Global Head of eCommerce, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Johan van der Wielen

    Johan van der Wielen

    Retail consultant, Simac

  • Joyce Wierda

    Joyce Wierda

    Business Innovator, Inretail

Nieuws

  • Heb jij je ShoppingTomorrow-boekenverzameling compleet?
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2023

    Het afgelopen jaar was het 10-jarig jubileumjaar van ShoppingTomorrow! Dit hebben we uitgebreid gevierd met een awarduitreiking, een speciale video met alle ins-en-outs over ShoppingTomorrow van de afgelopen...
  • Phygital commerce: de belofte voorbij
    • Expertgroep
    • 03-11-2022

    Digitale toepassingen in fysieke winkels helpen retailers om klantbeloftes te vervullen en fricties weg te nemen. Daarmee is phygital commerce geen hype of buzzterm, maar een begrip dat de toekomst van...
  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.