
Customer Identity
Consumenten zijn zich bewust van de waarde van hun customer identity en persoonsgegevens en vinden privacy en veiligheid heel belangrijk. Veilige online identificatiemiddelen zijn dus een must. Hoe kunnen je klanten veilig en makkelijk bewijzen wie en hoe oud ze zijn?

Het belang van privacy is groot. Wanneer je actief bent in de e-commerce zijn er vele mogelijkheden om data te verzamelen van klanten tijdens verschillende touchpoints in de customer journey, maar de veiligheid van deze data moet gewaarborgd worden. Tegelijkertijd is er een tweestrijd gaande, want hoewel de data kan bijdragen aan de klantervaring, moet er zorgvuldig mee om worden gesprongen.
Op basis van verzamelde data kan een customer identity worden gecreëerd, waarop een betere ervaring kan worden geboden. Zo kunnen nauwkeurigere productaanbevelingen worden gedaan, maar kan er ook gerichter worden gewerkt met advertenties. De bereidheid tot het delen van data wordt bovendien bepaald door de context en het gevoel van veiligheid en toegevoegde waarde voor de consument.
Cross-platform customer identity
Inmiddels gaat de online klantervaring verder dan alleen een website of platform. Inmiddels is er een behoefte aan een feilloze overgang tussen de verschillende devices, waaronder smartphones. Ook de customer identity moet vervolgens worden meegenomen tussen deze verschillende apparaten.
Ook kunnen tussen de verschillende platformen verschillende loginmethodes worden gebruikt. Zo is een vingerafdrukscanner mogelijk op mobiel, maar op desktop niet. Daarnaast zijn er breder gebruikte inlogmethodes, bijvoorbeeld social logins, waar zijn die niet altijd conversieverhogend.
De afgelopen jaren hebben diverse expertgroepen onderzoek gedaan naar customer identity, waarin werd uitgezocht hoe een klantvriendelijke en privacywaarborgende klantverificatie kan worden bewerkstelligd. Bekijk hieronder de expertgroepen en lees het antwoord op vragen als ‘wekt een e-commerce login combinatie met je bestaande conversieverhogend en frictieverlagend?’ en ‘hoe implementeer ik een volledig digitaal proces voor klantregistratie en de afname van producten en diensten voor zowel huidige als nieuwe b2b- en b2c-klanten?’ Download ook de bluepapers van de onderzoeken en verdiep je verder in de verschillende deelonderwerpen van customer identity.
Gerelateerde pagina's
-
In de huidige krappe arbeidsmarkt is het onmogelijk om aan elke klant evenveel tijd te besteden. Het lukt simpelweg niet om te streven naar het hoogste serviceniveau voor iedereen. In plaats daarvan zijn...
-
Hoe creëer je winnende productcontent?
Niet alle klanten hebben dezelfde informatiebehoefte. Bij het creëren en presenteren van productcontent is het inspelen op die verschillende behoeften cruciaal. Maar hoe doe je dat met succes? De expertgroep... -
Flip the script: een outside-in perspectief op Consumentengedrag | 2023
Jarenlang was het bedrijfsleven vrij om te doen met data van consumentengedrag wat het wilde. Maar dat is aan het veranderen. Men hoopt consumenten beter te beschermen tegen inbreuk op privacy door consumenten... -
De beste Segmentatie voor Service | 2023
In de huidige krappe arbeidsmarkt is het onmogelijk om aan elke klant evenveel tijd te besteden. Dat geldt voor de hele e-commercebranche: van verzekeraars tot bouwmarkten en van webshops tot reisorganisaties.... -
Flip the script: een outside-in perspectief op Consumentengedrag | 2023
De expertgroep Flip the script: een outside-in perspectief op Consumentengedrag, met Jump Retail als voorzitter en Happy Horizon en Mollie als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Gaat de consument... -
Product eXperience Management | 2023
Winnende productcontent bevat informatie die leidt tot de optimale conversie. Het aanbieden van de beste online-productervaring aan klanten is sterk afhankelijk van hoogwaardige productcontent. Natuurlijk... -
Online Identification: higher conversion 2021
De expertgroep Online Identification: higher conversion, onder leiding van PiM ID en Inge de Ruijter, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes... -
Waarom identity services de standaard worden
Identity services, waarmee gebruikers zich op verschillende plekken digitaal kunnen identificeren, zijn in opmars. Behalve vertrouwen bieden ze gemak aan consumenten, die moeite hebben allemaal aparte... -
Online Identification: higher conversion 2021
Ruim 35% van de online winkelmandjes die niet worden afgerekend, is te wijten aan vergeten wachtwoorden of het niet hebben van een account. Dit kan worden verbeterd met behulp van innovatieve authenticatie... -
iDIN en de toekomst van online inloggen en identificatie
Het afgelopen jaar is de expertgroep Convenient & Safe Login nagegaan of iDIN en de uitbreiding van iDIN QR een oplossing kunnen zijn voor snel, eenvoudig en veilig inloggen bij webwinkels. Het doel... -
Digital Identity – The new gold 2020
Een nieuwe expertgroep dit jaar: Digital Identity – The new gold, onder leiding van Okta Solutions en Identity.Next. -
Convenient and Safe Login 2019-2020
De digitale wereld vraagt anno 2019 steeds meer om adequate, maar gebruiksvriendelijke, klantidentificatie en login. iDIN wil deze groeiende behoefte in de e-commerce zo goed mogelijk bedienen. Als expertgroep...
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina