Customer Identity

Consumenten zijn zich bewust van de waarde van hun customer identity en persoonsgegevens en vinden privacy en veiligheid heel belangrijk. Veilige online identificatiemiddelen zijn dus een must. Hoe kunnen je klanten veilig en makkelijk bewijzen wie en hoe oud ze zijn?

Customer Identity

Het belang van privacy is groot. Wanneer je actief bent in de e-commerce zijn er vele mogelijkheden om data te verzamelen van klanten tijdens verschillende touchpoints in de customer journey, maar de veiligheid van deze data moet gewaarborgd worden. Tegelijkertijd is er een tweestrijd gaande, want hoewel de data kan bijdragen aan de klantervaring, moet er zorgvuldig mee om worden gesprongen.

Op basis van verzamelde data kan een customer identity worden gecreëerd, waarop een betere ervaring kan worden geboden. Zo kunnen nauwkeurigere productaanbevelingen worden gedaan, maar kan er ook gerichter worden gewerkt met advertenties. De bereidheid tot het delen van data wordt bovendien bepaald door de context en het gevoel van veiligheid en toegevoegde waarde voor de consument.

Cross-platform customer identity

Inmiddels gaat de online klantervaring verder dan alleen een website of platform. Inmiddels is er een behoefte aan een feilloze overgang tussen de verschillende devices, waaronder smartphones. Ook de customer identity moet vervolgens worden meegenomen tussen deze verschillende apparaten.

Ook kunnen tussen de verschillende platformen verschillende loginmethodes worden gebruikt. Zo is een vingerafdrukscanner mogelijk op mobiel, maar op desktop niet. Daarnaast zijn er breder gebruikte inlogmethodes, bijvoorbeeld social logins, waar zijn die niet altijd conversieverhogend.

De afgelopen jaren hebben diverse expertgroepen onderzoek gedaan naar customer identity, waarin werd uitgezocht hoe een klantvriendelijke en privacywaarborgende klantverificatie kan worden bewerkstelligd. Bekijk hieronder de expertgroepen en lees het antwoord op vragen als ‘wekt een e-commerce login combinatie met je bestaande conversieverhogend en frictieverlagend?’ en ‘hoe implementeer ik een volledig digitaal proces voor klantregistratie en de afname van producten en diensten voor zowel huidige als nieuwe b2b- en b2c-klanten?’ Download ook de bluepapers van de onderzoeken en verdiep je verder in de verschillende deelonderwerpen van customer identity.

Gerelateerde pagina's

  • Online Identification: higher conversion 2021

    • Expertgroep
    De expertgroep Online Identification: higher conversion, onder leiding van PiM ID en Inge de Ruijter, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes...
  • Online Identification: higher conversion 2021

    • Bluepaper
    Ruim 35% van de online winkelmandjes die niet worden afgerekend, is te wijten aan vergeten wachtwoorden of het niet hebben van een account. Dit kan worden verbeterd met behulp van innovatieve authenticatie...
  • Convenient and Safe Login 2019-2020

    • Expertgroep
    De digitale wereld vraagt anno 2019 steeds meer om adequate, maar gebruiksvriendelijke, klantidentificatie en login. iDIN wil deze groeiende behoefte in de e-commerce zo goed mogelijk bedienen. Als expertgroep...
  • Customer Data Management 2017-2018

    • Expertgroep
    We leven alweer enige tijd in ‘the age of the customer’. De op customer centricity gefocuste strategie van Amazon heeft in een groot aantal markten geleid tot een enorme verandering van het concurrentieveld...
  • Digital Identity 2017-2018

    • Expertgroep
    Bedrijven digitaliseren in hoog tempo en consumenten doen steeds meer online. Er ontstaan steeds meer ecosystemen waarin consumenten grote hoeveelheden data delen. De bereidheid tot het delen van data...
  • Omnichannel Customer Identification 2016-2017

    • Expertgroep
    Hoe biedt een retailer een aanbieding op maat aan aan een klant die – zelfs in de winkel – prijzen, producten en diensten vergelijkt met behulp van zijn smartphone? Hoe krijgt de retailer een klant in...
  • E-commerce Login & Identity 2018-2019

    • Expertgroep
    Het lijkt steeds meer op een erfenis uit het verleden: Het aanmaken van een account bij een webwinkel of online dienst voordat je iets kunt afnemen. Onderzoek na onderzoek laat zien dat het gebruik van...
  • Digital Identity - the new gold 2020

    • Bluepaper
    De online consumentenbestedingen in de detailhandel groeien dit jaar sterk, wijzen cijfers van het CBS uit. De situatie rondom COVID-19 speelt hierin een belangrijke rol. Als gevolg van deze groei zijn de...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.