Customer Identity

Consumenten zijn zich bewust van de waarde van hun customer identity en persoonsgegevens en vinden privacy en veiligheid heel belangrijk. Veilige online identificatiemiddelen zijn dus een must. Hoe kunnen je klanten veilig en makkelijk bewijzen wie en hoe oud ze zijn?

Customer Identity

Het belang van privacy is groot. Wanneer je actief bent in de e-commerce zijn er vele mogelijkheden om data te verzamelen van klanten tijdens verschillende touchpoints in de customer journey, maar de veiligheid van deze data moet gewaarborgd worden. Tegelijkertijd is er een tweestrijd gaande, want hoewel de data kan bijdragen aan de klantervaring, moet er zorgvuldig mee om worden gesprongen.

Op basis van verzamelde data kan een customer identity worden gecreëerd, waarop een betere ervaring kan worden geboden. Zo kunnen nauwkeurigere productaanbevelingen worden gedaan, maar kan er ook gerichter worden gewerkt met advertenties. De bereidheid tot het delen van data wordt bovendien bepaald door de context en het gevoel van veiligheid en toegevoegde waarde voor de consument.

Cross-platform customer identity

Inmiddels gaat de online klantervaring verder dan alleen een website of platform. Inmiddels is er een behoefte aan een feilloze overgang tussen de verschillende devices, waaronder smartphones. Ook de customer identity moet vervolgens worden meegenomen tussen deze verschillende apparaten.

Ook kunnen tussen de verschillende platformen verschillende loginmethodes worden gebruikt. Zo is een vingerafdrukscanner mogelijk op mobiel, maar op desktop niet. Daarnaast zijn er breder gebruikte inlogmethodes, bijvoorbeeld social logins, waar zijn die niet altijd conversieverhogend.

De afgelopen jaren hebben diverse expertgroepen onderzoek gedaan naar customer identity, waarin werd uitgezocht hoe een klantvriendelijke en privacywaarborgende klantverificatie kan worden bewerkstelligd. Bekijk hieronder de expertgroepen en lees het antwoord op vragen als ‘wekt een e-commerce login combinatie met je bestaande conversieverhogend en frictieverlagend?’ en ‘hoe implementeer ik een volledig digitaal proces voor klantregistratie en de afname van producten en diensten voor zowel huidige als nieuwe b2b- en b2c-klanten?’ Download ook de bluepapers van de onderzoeken en verdiep je verder in de verschillende deelonderwerpen van customer identity.

Expertgroepen

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.