De expertgroep Online Identification: higher conversion, onder leiding van PiM ID en Inge de Ruijter, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes minimaliseren en de gebruikerservaring optimaliseren voor een hogere conversie door de inzet van innovatieve authenticatiemethodes?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen we het aantal verlaten gevulde online winkelmandjes minimaliseren en de gebruikerservaring optimaliseren voor een hogere conversie door de inzet van innovatieve authenticatiemethodes?

Toelichting onderzoek

Ruim 35% van de online winkelmandjes die niet worden afgerekend, is te wijten aan vergeten wachtwoorden of het niet hebben van een account. Met behulp van innovatieve authenticatie methode PiM kunnen we dit verbeteren. Volledig gebouwd op gebruikersgemak en veiligheid. Samen zullen we verschillende onderzoeken en tests opzetten met authenticatie methodes om voor jou bedrijf specifiek de conversie te verhogen. De expertgroep geeft concrete aanbeveling om tot minder verlaten mandjes te komen.

Wat jij ontvangt:

  • Innovatieve inlogmethode met lage development impact voor jouw website/ klantportal
  • Super enthousiast team die met jou meedenkt over experimenten tijdens de expertgroep
  • Unieke kans om onderdeel te zijn van wachtwoordloos Nederland

Wat jij brengt: 

  • Jij bent een enthousiaste productmanager op het gebied van de online klantreis en/of authenticatie bij retailers.
  • Bij voorkeur verantwoordelijk voor de e-commerce strategie
  • Beschikt over een actief klantpanel/ testomgeving om a/b tests te doen

Deelvragen:

  1. Hoe kunnen we het bestelgemak voor consumenten (leidend tot meer conversie) verhogen door authenticatie te vereenvoudigen?
    1. Welke attributen hebben retailers nodig om de klantreis te optimaliseren?
    2. Welke authenticatie methoden (PiM, Social Login en wachtwoord + e-mail) hebben de voorkeur van de consument?
  2. Wat maakt dat consumentenproducten in hun winkelwagen stoppen en deze niet aanschaffen?
    1. Hoe verhoudt zich dit tot de verschillende doelgroepen (jongeren en ouderen)?
    2. Hoe groot is de invloed van “identificatie en het moeten invullen van persoonsgegevens” in de verlaten mandjes?
    3. Wat zijn redenen dat consumenten niet inloggen maar afrekenen als “gast
  3. Op welke manier kan inclusiviteit voor online authenticatie middelen en online shoppen vergroot worden?
    1. Hebben verschillende authenticatie mechanismen daar invloed op?
    2. Welke methode werkt het best voor welke doelgroep?

Onderzoeksaanpak:

Testen van hypotheses o.b.v. aangesloten onderzoek websites/ expert deelnemers door middel van o.a. nulmetingen en a/b testen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Inge de Ruijter

    Inge de Ruijter

    Business en development expert op identity, data &, Inge de Ruijter

Hosts

  • Eric Mencke

    Eric Mencke

    Business Development, PiM ID

  • Kim Stolk

    Kim Stolk

    Product Owner, PiM ID

Alle 17 experts

  • Pjotr van Amelsfoort

    Pjotr van Amelsfoort

    Lead Digital, Centraal Beheer

  • Nina Balvert

    Country digital manager, IKEA

  • Margo Bonneur

    Customer Journey Specialist, Fonq Groep B.V.

  • Michiel Brouwer

    Operations Manager, BSH Huishoudapparaten

  • Sjoerd de Bruijne

    Sjoerd de Bruijne

    E-commerce Manager, Rico Moda Uomo B.V.

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    E-commerce manager, Geisha Fashion BV

  • Maurits van der Does

    Maurits van der Does

    Digital Marketeer, SNS Bank

  • Jesper Elders

    Jesper Elders

    Online Marketing Manager, Decathlon.nl

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Jeroen Jungerius

    Jeroen Jungerius

    Vendormanagement, Buckaroo

  • Meike Kroese

    Leadgen & digital marketing a.i., bol.com

  • Naut Lowensteijn

    Product Lead E-commerce, CarNext.com

  • Rick Maresch

    Rick Maresch

    Head of Digital Transformation, TCXA

  • Margot Markhorst

    Margot Markhorst

    Product Consultant iDIN, Currence

  • Romain Prins

    Allround Marketeer, EC Brands B.V.

  • Joris van der Spek

    Global CRM Manager, Lucas Bols N.V.

  • Andre Walter

    Andre Walter

    Head of Data Law Solutions, Pinsent Masons

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Voldoet je privacyverklaring aan de gestelde eisen?
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Privacyverklaringen bestaan er in allerlei soorten en maten en ook de scope kan verschillen. Van bondig tot uitgebreid en van algemeen tot specifiek. Beschikt je website wel over een privacyverklaring?...
  • Het ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar door de ogen van Thijs Vermeulen
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Tijdens de Kick-Off 31 maart sprak Inge Demoed met Thijs Vermeulen, Director E-commerce EMEA bij Pacific Market International (PMI). Thijs is al meerdere jaren expert binnen de Marketplaces expertgroep...
  • Topsector Logistiek blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    De Topsector Logistiek publiceerde onlangs de Outlook City Logistics van 2020. Het rapport blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030 en welke ontwikkelingen hierin te verwachten zijn, niet in de laatste...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.