Mobile in e-commerce

Mobile first is inmiddels een gevleugelde uitspraak binnen e-commerce en dat is niet voor niets. Ook is de uitspraak dat smartphones weer meer worden gebruikt dan het jaar daarvoor inmiddels niet nieuw meer. Meer dan 90% van de Nederlandse populatie gebruikt tegenwoordig een smartphone. Mobiele apparaten worden daarom ook steeds belangrijker in de customer journey, want het maakt de klant niet uit waar of wanneer hij getriggerd wordt, producten bekijkt of aankopen doet. Maar hoe richt je je webshop daarop in?

Mobile in e-commerce

De kansen van mobile binnen e-commerce

De populariteit van mobile wordt nog ieder jaar groter en binnen e-commerce biedt dit nieuwe kansen. Tot enkele jaren geleden werden websites opnieuw ontwikkeld naar een mobile first indeling, waarbij ervoor werd gezorgd dat juist op mobiele apparaten de weergave op orde was. Inmiddels doet een volgende stap in mobile e-commerce zijn intrede, die van (instant) apps. Apps hebben ten opzichte van mobiele websites een aantal voordelen, waarvan één van de belangrijkste is dat wanneer de consument een app heeft geïnstalleerd, dat deze altijd snel binnen bereik is, waardoor ze slechts één klik verwijderd zijn van je organisatie.

Een andere mogelijkheid die apps bieden terwijl websites hierin beperkt zijn, is personalisatie. Door middel van gepersonaliseerde aanbiedingen en loyaliteitsprogramma’s kan een unieke gebruikersbetrokkenheid worden gecreëerd voor mobile in e-commerce.

mCommerce

Door de opkomst van mobile e-commerce doet ook een nieuwe term langzaam zijn intreden: mCommerce, wat een afkorting is van mobile commerce. Op dit moment is deze term nog betrekkelijk onbekend, maar de verwachting is dat we hier de komende jaren meer van zullen gaan horen.

Tot die die tijd kun jij je verdiepen in eerdere onderzoeken die de ShoppingTomorrow expertgroepen hebben gedaan op het gebied van mobile in e-commerce. Bekijk hieronder de verschillende onderzoeken en download de individuele bluepapers om meer kennis op te doen in dit onderzoeksgebied.

Expertgroepen

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.