Store Innovation

Op welke manieren maken winkels al gebruik van retail innovation? Hoe spelen zij in op de online concurrentie en zorgen zij ervoor dat hun shopbeleving klanten naar de winkel trekt?

Store Innovation

De afgelopen jaren is er steeds meer informatie beschikbaar gekomen die retail innovation mogelijk maakt. Zo zijn er nieuwe technologieën ontwikkeld, waaronder the Internet of Things, maar wordt er bijvoorbeeld ook steeds meer data verzameld, wat perspectieven biedt voor de toekomst. De verzameling van zulke kennis helpt niet alleen om de juiste innovatietechnologieën te bepalen, maar ondersteunt ook de implementatie. Eén van de uiteindelijke doelen van retail en store innovation is een verbeterde customer experience.

Tegelijkertijd blijft retail achter als het gaat om innovatie. Het behoort niet tot één van de topsectoren waar geld in gestoken wordt als het gaat om research en development. Toch beseffen steeds meer retailers dat retail innovation van toegevoegde waarde kan zijn voor de winkel. Ook laten consumenten zien dat ze behoefte hebben aan innovatieve winkeltoevoegingen. Retailers ervaren dan ook een zekere spagaat. Hoewel er enerzijds steeds meer mogelijk is, is er anderzijds onzekerheid over de verschillende mogelijkheden en toepassingen van innovatie.

ShoppingTomorrow retail innovation onderzoek

In de afgelopen onderzoeksjaren deden diverse expertgroepen onderzoek naar retail innovation. Daarin beantwoordden ze onder andere vragen als ‘wat belemmert mkb-retailers om innovatieve technologie te gebruiken in de winkel?,’ ‘wat moet ik doen om de klant zich met mij als retailer verbonden te laten voelen?’ en ‘wat wordt de nieuwe rol van de slimme winkel?’ Bovendien ontwikkelde de expertgroep Innovative retail technologie uit 2018-2019 het Store Sales Cycle-model, waarmee inzichten worden gegeven in de bijdrage van diverse soorten innovatieve technologie.

Verdiep je verder in retail innovation door de onderzoeksresultaten van de expertgroepen hieronder te bekijken. Dankzij de verschillende bluepapers die door de expertgroepen zijn opgeleverd kun je uitgebreid verder ingaan op de inzichten en resultaten.

Expertgroepen

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.