De expertgroep The Boundless Store, met Mobiquity als voorzitter en Amazon Web Services (AWS) als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Op welke manier kun je het beste een Smart Tech Store ontwerpen en implementeren?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Online en offline convergence maken het noodzakelijk voor retailers en fabrikanten om zich aan te passen aan het veranderende consumentengedrag. Seamless experiences in de fysieke winkel openen een wereld aan ongebruikt data potentieel. Op welke manier kun je nu het beste zo’n Smart Tech Store ontwerpen en implementeren?

Seamless shopping is over 5 jaar een hygiënefactor in jouw winkel
Seamless shopping is over 5 jaar een hygiënefactor in jouw winkel - https://www.youtube.com/watch?v=4c3noIxq0G4

Toelichting onderzoek

Met deze expertgroep willen we in kaart brengen welke fricties er in Nederland zijn om de beste Smart Tech Store neer te zetten. De conclusies die boven tafel komen dienen als handvat om snel en goed voorbereid te zijn om op korte termijn zelf aan de slag te gaan. We zullen o.a. kijken naar de mogelijkheden van reeds bestaande technologie zoals die al gebruikt wordt achter seamless shopping formules zoals Amazon Go en Amazon Fresh.

Consumentengedrag is namelijk nog sneller aan het veranderen waarbij de consument steeds meer nieuwe digital experiences tot zich neemt. Retailers zien de customer journeys steeds complexer worden over de verschillende kanalen heen. Tegelijkertijd ontwikkelt de beschikbare technologie zich ‘ahead of the curve’ maar is veelal voor de gemiddelde retailer te complex.

Retailers en fabrikanten zitten midden in de urgentie om de digitale transformatie te accelereren. Zij erkennen dit ook, maar weten vaak niet hoe en/of hebben de capaciteiten niet. In de expertgroep “The Boundless Store” gaan wij op zoek naar de fricties die er zijn vanuit de verschillende stakeholders. Kijken we naar de business case en benodigde technology capabilities en houden we dit alles tegen het licht wat de consument wil/denkt/denkt te willen.

Naast focus op aanpalende use cases zoals food waste reduction en sustainability duiken we ook in het nieuwe potentieel wat The Boundless Store oplevert qua data, waarbij het idee is dat retailers dan eindelijk offline net zoveel weten als online over het shoppergedrag.

Onderstaande deelvragen zullen een complete backlog opleveren met alle acties die nodig zijn om morgen te beginnen met het introduceren van een “Boundless Store” in uw retailorganisatie.

  • Welke fricties moeten verwijderd worden om succesvol van online naar offline te gaan voor zowel de consument als de winkel en welke nieuwe data inzichten kunnen ontdekt worden
  • Welke fricties moeten verwijderd worden om de consument zowel seamless shopping als engagement/personalisatie aan te bieden
  • Welke fricties moeten verwijderd worden om de winkelorganisatie zulke nieuwe technologieën en oplossingen in de bestaande winkels te kunnen laten integreren
  • Welke fricties moeten verwijderd worden om de rol van de food en non-food fabrikanten dusdanig in te zetten dat ze een gelijkwaardige partner in de winkel worden met behulp van deze emerging technologies
  • Welke fricties moeten verwijderd worden om een retailorganisatie zich intern dusdanig te laten organiseren dat er succesvol van MVP naar volledige winkel roll-out geschaald kan worden

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Danny Groenenboom

    Danny Groenenboom

    Strategy Director Retail Europe, Mobiquity B.V.

Host

  • Marcel Visser

    Marcel Visser

    Account Manager Strategie Enterprise, Amazon Web Services

Alle 22 experts

  • Eric van Arendonk

    Eric van Arendonk

    Docent, Hogeschool Utrecht (HU)

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Manager Retail & Inspiratie, Inretail

  • Charlotte Catteeuw

    Charlotte Catteeuw

    Onderzoeker digitaal en datagedreven ondernemen, Thomas More Hogeschool

  • Nancy Dierick

    Nancy Dierick

    Channel Strategy, Proximus

  • Ruud Koster

    Ruud Koster

    Team Lead Product Marketing, Goossens Meubelen B.V.

  • Jasper Kusters

    Jasper Kusters

    Omnichannel lead, Rituals Cosmetics Enterprise B.V.

  • Naut Lowensteijn

    Naut Lowensteijn

    Product Lead E-commerce, CarNext.com

  • Marc Luning

    Marc Luning

    Commercieel Manager, Tuinbranche Nederland

  • Patrick Nathoenie

    Formulemanager, De IJsvogel Groep B.V.

  • Hermien Raedts

    Hermien Raedts

    Researcher Retail Innovation, Hogeschool PXL

  • Mariëlle Rooswinkel

    Mariëlle Rooswinkel

    Manager Marketing Communicatie & Formule, Intergamma B.V.

  • Germen Schuiling

    Germen Schuiling

    Global Store Operations - Checkout & Payments, Action Nederland B.V.

  • Floor Smits

    Floor Smits

    Head of Brands, Essenza Home

  • Laurens Spiele

    Laurens Spiele

    E-commerce Director, Decathlon

  • Carlijn Teeuwen

    Carlijn Teeuwen

    Strategisch Accountmanager, Fietskoeriers.nl BV

  • Pim Teunissen

    Pim Teunissen

    Manager Digital, Koninklijke Gazelle B.V.

  • Wesley Valstar

    Head of E-commerce Costes, Costes Fashion

  • Martijn Verkerk

    Martijn Verkerk

    Operationeel Manager Online, Welkoop Retail B.V.

  • Helma Vonk - Kools

    Helma Vonk - Kools

    Projectleider EFRO Smart Retail Area, Stad Antwerpen

  • Joost van der Wal

    Joost van der Wal

    Architect Applicaties & Data analytics, Detailresult Groep

  • Cees van de Water

    Cees van de Water

    Marketing Manager, Beter Bed B.V.

  • Wilco Wolfkamp

    Wilco Wolfkamp

    Afdelingsmanager Digitale Verkoop & Vernieuwing Co, Univé Verzekeringen.nl

Nieuws

  • Hoe je offline net zoveel data kunt verzamelen als online
    • Expertgroep
    • 24-11-2022

    Door de introductie van Amazon Go maakte de westerse wereld kennis met seamless shopping: een winkelervaring vol gepersonaliseerde klantinteracties waarbij online en offline volledig zijn versmolten. Geïnspireerd...
  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...
  • Studiereis: Walmart, the best of all worlds?
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    De ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org studiereis bracht ons naar Bentonville, Arkansas. Home of Walmart! Gestart in 1945 vanuit een simpele filosofie: Save money, live better. Inmiddels heeft Walmart ruim...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.