AI, voice & machine learning in e-commerce
Welke technologieën hebben invloed op de (Nederlandse) e-commercesector? En welke innovaties komen eraan waarmee jij het verschil kunt maken met je webshop?
Kunstmatige intelligentie is een populair onderwerp. Ook binnen de e-commerce is AI een veelbesproken onderwerp. Door middel van AI kunnen processen namelijk worden geautomatiseerd terwijl tegelijkertijd de klantervaring naar een hoger niveau wordt getild. Een voorbeeld hiervan zijn gerichtere aanbevolen producten voor consumenten. Op basis van machine learning en verzamelde klantdata kan beter worden bepaald welke producten relevant kunnen zijn voor de klant. Maar ook op andere vlakken kan AI bijdragen aan een betere customer experience. Zo kunnen bestelprocessen via smart speakers als onderdeel van smart homes bijdragen aan een geautomatiseerd en geheel zelfstandig bestelproces.
Toch zit er ook een keerzijde aan dit proces en dat zijn beperkingen op onder andere het gebied van customer identity. Privacy wordt een steeds belangrijker onderwerp. Consumenten hechten grote waarde aan hun persoonlijke data, en deze kan in de weg staan van de toepassing van nieuwe technologie. Het is dus belangrijk dat bedrijven verantwoord omgaan met informatie.
De kansen van AI en technologie in e-commerce
Voor veel ondernemingen blijft de inzet van nieuwe technologieën echter lastig. Er zijn vele tools beschikbaar, ieder met hun eigen kansen en mogelijkheden, maar een keuze maken welke technologieën toegepast moeten worden blijft moeilijk.
Om de mogelijkheden verder te duiden hebben verschillende ShoppingTomorrow expertgroepen onderzoek gedaan naar AI, voice en machine learning. Zo bestudeerden ze onder andere wat de toegevoegde waarde is van innovatieve technologie in de winkel, de kansen van AI in e-commerce en de bijdrage van conversational commerce. Bekijk hieronder de expertgroepen en de onderzoeksvragen. Door ook de bluepapers te downloaden kun je ook de diepte induiken op de deelonderwerpen waar de experts zich in een onderzoeksjaar mee bezig hebben gehouden.
Gerelateerde pagina's
-
Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
-
De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun... -
Halverwege ShoppingTomorrow 2024: waar staan de groepen nu?
De expertgroepen van ShoppingTomorrow 2024, het toonaangevende onderzoeksprogramma van Thuiswinkel.org, zijn halverwege hun traject. Volgende week komen ze opnieuw bijeen voor een belangrijke tussentijdse... -
De rol van AI in de toekomst van de Customer Journey
De integratie van kunstmatige intelligentie (AI) in de klantreis belooft een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan. De expertgroep AI: verbeterde customer journey... -
Hoe kan AI Productinformatie-management versterken?
In de snel evoluerende wereld van e-commerce wordt kunstmatige intelligentie (AI) steeds meer een onmisbare bondgenoot. ShoppingTomorrow, de innovatiemotor van Thuiswinkel.org, heeft meerdere expertgroepen... -
AI: verbeterde customer journey | 2024
Deze expertgroep, met Deloitte als voorzitter en Adwise en Google als hosts, gaan onderzoeken hoe de integratie van AI de klantreis persoonlijker en relevanter maken. -
GenAI als groeimotor voor de retailer en fabrikant | 2024
Deze expertgroep, met Gwynt als voorzitter en Triple als host, gaat onderzoeken op welke manier omzet en winst maximalisatie mogelijk is door de inzet van genAI. -
AI in Retail: Hyperpersonalisatie | 2024
Deze expertgroep, met Amazon Web Services als voorzitter en ML6 en Amazon Web Services als hosts, gaan onderzoeken waar de Nederlandse retailbranche verwacht dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet... -
Voice and Interactive Dialogue 2020
Kijken we naar het onderwerp van de expertgroep Voice and Interactive Dialogue, dan staan we nog maar aan het begin van de ontwikkelingen. Binnen vijf jaar echter is voice, aangejaagd door big tech-partijen,... -
Navigeren in de toekomst: de opkomst van AI in e-commerce
In de dynamische wereld van e-commerce is verandering de enige constante. Zo zien we dat het populaire AI niet alleen de spelregels herschrijft, maar ook de hele e-commerce arena transformeert. Als e-commerce... -
In hoeverre gaan duurzaamheid en AI het shopgedrag beïnvloeden in 2030?
Het scenarioteam 2030 van ShoppingTomorrow is achter de schermen druk bezig met scenarioplanning voor het shopklimaat in 2030. Prof. Dr. Ir. Kitty Koelemeijer is expert in deze groep en vertelde tijdens... -
AI, Conversational: the next level of Customer Interaction 2022
De expertgroep AI, Conversational: the next level of Customer Interaction met Customer Journey Experts als voorzitter en Achmea, Microsoft en Avanade als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat...
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina