Innovatie delen, AI-applicaties in co-makership ontwikkelen | 2025

Open

Deze expertgroep, onder leiding van Thuiswinkel.org en met Enrise als host, zet een AI Accelerator Programma op waarin je ontdekt hoe je met praktische, direct toepasbare AI-functionaliteiten jouw onderneming naar een hoger niveau tilt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is de meest gewenste AI-toepassing onder de deelnemers, die we gezamenlijk ontwikkelen en individueel in gebruik nemen?

Toelichting AI Accelerator Programma

Innovatie delen, AI-applicaties in co-makership ontwikkelen

Ben jij een ambitieuze ondernemer in e-commerce en wil je profiteren van de kansen die AI biedt? Doe mee aan ons AI Accelerator Programma en ontdek hoe je met praktische, direct toepasbare AI-functionaliteiten jouw onderneming naar een hoger niveau tilt.

Wat houdt het programma in?

Het AI Accelerator Programma is speciaal ontwikkeld om ondernemers zoals jij te helpen de kracht van AI te benutten. Samen met andere e-commerceprofessionals en experts werk je aan innovatieve oplossingen die direct toepasbaar zijn in jouw bedrijfsvoering. Door samenwerking deel je kennis en kosten, en krijg je toegang tot AI- toepassingen die als individueel bedrijf mogelijk buiten bereik liggen.

Het programma loopt van 25 maart t/m 9 oktober. In totaal zijn er ongeveer 5 meetings waarvan 2 tijdens een event (Kick-Off en Final Sprint). Op het Shopping Today event op  9 oktober ronden we het geheel af.

Wat kun je verwachten?

Tijdens dit programma werk je aan het identificeren, ontwikkelen en implementeren van AI-functionaliteiten die relevant zijn voor jouw onderneming. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Review-analyse: inzicht in klantbeoordelingen met sentimentanalyse.
  • AI-gedreven chatbots: voor klantenservice of interne processen.
  • Afprijzingsmodules: minimaliseer verspilling en verhoog je winstgevendheid.
  • Category Management & Inkoop: (administratieve) taken van inkopers overnemen richting leveranciers; sneller externe data analyseren en bronnen combineren
  • Productinformatie: verrijken van productinfo

Het is de bedoeling dat we de toepassingen samen gaan bepalen en ontwikkelen met behulp van een deskundige partner. We streven ernaar om één of wellicht meerdere functionaliteiten te maken, die voor het merendeel van de deelnemers toepasbaar is. Technisch gezien zal het een cloudbased oplossing zijn, zodat deze platform onafhankelijk geïmplementeerd kan worden door de deelnemers.

Voor wie is dit programma?

Of je nu aan het begin van je AI-reis staat of al basis ervaring hebt, de accelerator biedt praktische stappen en samenwerking om jouw AI-strategie te versterken. De participant moet in staat zijn om de oplossing binnen de eigen onderneming te kunnen implementeren.

Hoe ziet het programma eruit?

Het programma omvat:

  1. Intakegesprek: samen brengen we jouw behoeften en kansen in kaart.
  2. Inspirerende sessies: bezoek aan AI-innovaties en theoretische sessies met experts.
  3. Brainstormen en co-creatie: identificeer de meest waardevolle AI-functionaliteiten voor jouw bedrijf.
  4. Business case opstellen: analyse van haalbaarheid, kosten en impact.
  5. Pilot en uitrol: ontwikkel, test en implementeer de gekozen functionaliteit.

De ontwikkelde AI-functionaliteit kan dan door iedere individuele deelnemer afzonderlijk in productie worden genomen.

Waarom deelnemen?

  • Innovatie op maat: samen ontwikkelen we AI-oplossingen die jouw specifieke uitdagingen aanpakken.
  • Kosten delen: profiteer van collectieve ontwikkeling en lagere kosten.
  • Kennisdeling en netwerken:leer van experts en andere ondernemers in jouw branche.

Investering

De sessies, het leerpad, de co-creatie en de samenwerking worden door het ShoppingTomorrow-programma bekostigd. De partner stelt een reeds ontwikkeld applicatie ter beschikking. Het is de bedoeling om de eenmalige kosten van de ontwikkeling van één additionele AI-functionaliteit te delen onder de deelnemers. Dit betekent collectieve ontwikkeling en dus aanzienlijk lagere kosten!

Kostenindicatie: de beoogde toepassing(en) is klein tot middelgroot. De kosten zijn afhankelijk van de gekozen functionaliteit en het aantal deelnemers. Als je meedoet, dan wordt verwacht dat je ook een financiële bijdrage levert. We denken hierbij aan een investering van 1500-3000 euro.

Aanmelden

Grijp deze kans om te innoveren met AI en meld je aan!

Gezocht profiel

Dit programma is bedoeld voor leden van Thuiswinkel, ongeacht de grootte van je organisatie. Of je nu aan het begin van je AI-reis staat of al basis ervaring hebt, de accelerator biedt praktische stappen en samenwerking om jouw AI-strategie te versterken. De participant moet in staat zijn om de oplossing binnen de eigen onderneming te kunnen implementeren.

Meld je aan als expert

Grijp deze kans om te innoveren met AI en meld je aan!
Vergeet niet in het aanmeldformulier de expertgroep door te geven. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Tessa van de Vliert

    Tessa van de Vliert

    Business Process Manager, Thuiswinkel.org

Hosts

  • Sander Bast

    Sander Bast

    Strategisch Product Owner & AI Consultent, Enrise BV

  • Mees Rijs

    Mees Rijs

    Business Developer & Account manager, Enrise BV

Alle 16 experts

  • Guido Abbas

    Customer Service Manager, Bever B.V.

  • Jasper Bazuin

    Founder / Owner / CEO, Boardrush

  • Alex Bloemendal

    Alex Bloemendal

    Manager E-commerce, ZEEMAN textielSupers B.V.

  • Ronald van Drunen

    Ronald van Drunen

    Global Head of Direct-to-Consumer (D2C), Versuni Netherlands B.V.

  • Lucas Freriks

    Functieomschrijving Invullen, Spotler Nederland B.V.

  • Henk Peter van Hagen

    Henk Peter van Hagen

    Senior Data Engineer, BSH Huishoudapparaten

  • Hanneke Heiligers

    webshop manager, Vlisco

  • Hans Molenaar

    Hans Molenaar

    Directeur, Beeckestijn Business School

  • Christiaan Roetgering

    Christiaan Roetgering

    Business Developer, Voordeelgordijnen

  • Charles van der Schot

    Charles van der Schot

    Consumer journey datamanager Western Europe, BSH Huishoudapparaten

  • Mitchel van strien

    E-commerce manager, Fun Cooking Online

  • Mees den Toonder

    Mees den Toonder

    AI content en automation specialist, Moterkledingstore.nl

  • Stijn van Ras

    E-Commerce Manager, Dierapotheker.nl

  • Stijn Voet

    Stijn Voet

    Head of Commerce, Intergamma B.V.

  • Bas de Vries

    Lead operations & product, Mediahuis E-commerce B.V.

  • Hemko van Wezel

    e-commerce manager, Garage Project

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTomorrow – Kick-Off: nieuwe programmajaar is begonnen
    • Algemeen
    • 24-03-2025

    Dit jaar opende Marieke Vink, programmamanager van Thuiswinkel - ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, de Kick-Off in een zaal vol enthousiaste voorzitters, hosts en experts. We hebben er weer een...
  • Generative AI en reviews: zo optimaliseer je conversie in B2B e-commerce
    • Blog
    • 10-12-2024

    Je denkt misschien dat de verwachtingen van B2B-klanten bij het bezoeken van je online shop of customer portal lager zijn dan die van een B2C-publiek, maar uit onderzoek blijkt dat 80% van de B2B-klanten...
  • De kracht van marktplaatsen: een dilemma voor merken en retailers
    • Blog
    • 05-12-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce staan merken en retailers voor een complexe keuze: moeten ze hun producten aanbieden op marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando, of zelfs op nieuwe platformen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.