Deze expertgroep, met Deloitte als voorzitter en Adwise en Google als hosts, gaan onderzoeken hoe de integratie van AI de klantreis persoonlijker en relevanter maken. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe gaat de integratie van AI de klantreis de komende jaren persoonlijker en relevanter maken? Wat moeten retailers doen om hier effectief op in te spelen?

Toelichting onderzoek

Deze expertgroep gaat aan de slag met de volgende deelvragen: 

Hoe zal AI de klantreis verbeteren?

  • Hoe kan AI de klantervaring verbeteren?
  • Hoe kan AI worden toegepast om nieuwe klantinzichten te verkrijgen?
  • Hoe kan AI relevantie, personalisatie en loyaliteit stimuleren?
  • Wat zijn belangrijkste strategieën om middels AI omzet en winst te verhogen?

Hoe zal AI de evolutie van retailkanalen vormgeven?

  • Hoe zal de rol van bestaande kanalen veranderen met de komst van AI?
  • Hoe zal de opkomst van AI-agenten de relatie tussen retailers en consumenten veranderen?
  • Wat zijn de belangrijkste kansen en risico's voor retailers?

Hoe kunnen retailers anticiperen op deze veranderingen?

  • Wat zijn de no-regret moves en big bets waarop retailers zich moeten richten?
  • Wat zijn de capaciteiten die retailers nodig zullen hebben om de AI-kans te benutten?
  • Wat kunnen retailers al beginnen te doen om klaar te zijn voor morgen?
  • Hoe gaat de rol van data veranderen in het toepassen van AI en het meten van de effectiviteit?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Twan Houwers

    Twan Houwers

    Senior Consultant, Deloitte

  • Pepijn van der Laan

    Pepijn van der Laan

    Director AI & Data, Deloitte

Hosts

  • Steven Bodde

    Steven Bodde

    Account Director Retail & Commerce, Adwise B.V.

  • Ernst-Jan van Leeuwen

    Ernst-Jan van Leeuwen

    Global Account Lead, Google

Alle 21 experts

  • Mirela Belkoski

    Mirela Belkoski

    Head of Omnichannel technologies, HEMA BV

  • Arjen Brouwer

    Arjen Brouwer

    Director Digital & Analytics, FrieslandCampina Nederland

  • Veri de Bruin

    Veri de Bruin

    E-commerce & Online Marketing, Dermalogica Benelux

  • Aldo Carta

    Aldo Carta

    eCommerce Lead Mobile, Odido

  • Martijn Dirkx

    Martijn Dirkx

    Marketing Manager, Van Asten babysuperstore

  • Pien Frommink

    Pien Frommink

    Online Marketing Manager, HEINEKEN Nederland

  • Dion van Heck

    Dion van Heck

    Eigenaar, Peak Advisors

  • Laurens van Heeswijk

    Laurens van Heeswijk

    Project manager Online Business Technology, A.S. Watson Health & Beauty Benelux

  • Maarten Hoebeek

    Maarten Hoebeek

    Transitiemanager Data & Digital, Achmea

  • Lizet van de Kamp

    Lizet van de Kamp

    Client Service Director Shopper en Retail, Ipsos B.V.

  • Erik de Koning

    Erik de Koning

    e-commere manager, A-Mac B.V.

  • Stephanie de Letter

    Stephanie de Letter

    Product Owner ANWB Verzekeren, ANWB

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior AI & Marketing Strategist, Adwise B.V.

  • Roy Nieboer

    Roy Nieboer

    E-commerce Manager, Jollein

  • Allard van Osch

    Allard van Osch

    Senior Manager New Business Development, PostNL

  • Tim Vervoort

    Tim Vervoort

    Marketing Manager, Bamigo

  • Philipine Vonderhorst

    Philipine Vonderhorst

    Customer Experience Development Leader, IKEA

  • Lisanne de Vries - Dennert

    Lisanne de Vries - Dennert

    Lead Marketing Online, Albert Heijn B.V.

  • Ruben Weijnans

    Ruben Weijnans

    Teamlead SEA, EDC Retail B.V.

  • Tijn van Wezenbeek

    Tijn van Wezenbeek

    CRO Specialist, A-Mac B.V.

  • Rob Woltman

    Rob Woltman

    Group Product Manager, bol.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.