AI: verbeterde customer journey | 2024
AfgerondDeze expertgroep, met Deloitte als voorzitter en Adwise en Google als hosts, gaan onderzoeken hoe de integratie van AI de klantreis persoonlijker en relevanter maken.
Onderzoeksvraag
Hoe gaat de integratie van AI de klantreis de komende jaren persoonlijker en relevanter maken? Wat moeten retailers doen om hier effectief op in te spelen?
Toelichting onderzoek
Deze expertgroep gaat aan de slag met de volgende deelvragen:
Hoe zal AI de klantreis verbeteren?
- Hoe kan AI de klantervaring verbeteren?
- Hoe kan AI worden toegepast om nieuwe klantinzichten te verkrijgen?
- Hoe kan AI relevantie, personalisatie en loyaliteit stimuleren?
- Wat zijn belangrijkste strategieën om middels AI omzet en winst te verhogen?
Hoe zal AI de evolutie van retailkanalen vormgeven?
- Hoe zal de rol van bestaande kanalen veranderen met de komst van AI?
- Hoe zal de opkomst van AI-agenten de relatie tussen retailers en consumenten veranderen?
- Wat zijn de belangrijkste kansen en risico's voor retailers?
Hoe kunnen retailers anticiperen op deze veranderingen?
- Wat zijn de no-regret moves en big bets waarop retailers zich moeten richten?
- Wat zijn de capaciteiten die retailers nodig zullen hebben om de AI-kans te benutten?
- Wat kunnen retailers al beginnen te doen om klaar te zijn voor morgen?
- Hoe gaat de rol van data veranderen in het toepassen van AI en het meten van de effectiviteit?
Personen in deze expertgroep
Voorzitters
-
Twan Houwers
Senior Consultant, Deloitte
-
Pepijn van der Laan
Director AI & Data, Deloitte
Hosts
-
Steven Bodde
Account Director Retail & Commerce, Adwise B.V.
-
Ernst-Jan van Leeuwen
Global Account Lead, Google
Alle 21 experts
-
Mirela Belkoski
Head of Omnichannel technologies, HEMA BV
-
Arjen Brouwer
Director Digital & Analytics, FrieslandCampina Nederland
-
Veri de Bruin
E-commerce & Online Marketing, Dermalogica Benelux
-
Aldo Carta
eCommerce Lead Mobile, Odido
-
Martijn Dirkx
Marketing Manager, Van Asten babysuperstore
-
Pien Frommink
Manager Digital Traffic & Conversion, HEINEKEN Nederland
-
Dion van Heck
Eigenaar, Peak Advisors
-
Laurens van Heeswijk
Project manager Online Business Technology, A.S. Watson Health & Beauty Benelux
-
Maarten Hoebeek
Transitiemanager Data & Digital, Achmea
-
Lizet van de Kamp
Client Service Director Shopper en Retail, Ipsos B.V.
-
Erik de Koning
Marketingmanager eCommerce, A-Mac B.V.
-
Stephanie de Letter
Product Owner ANWB Verzekeren, ANWB
-
Wouter van Mierlo
Senior AI & Marketing Strategist, Adwise B.V.
-
Roy Nieboer
E-commerce Manager, Jollein
-
Allard van Osch
Senior Manager New Business Development, PostNL
-
Tim Vervoort
Marketing Manager, Bamigo
-
Philipine Vonderhorst
Customer Experience Development Leader, IKEA
-
Lisanne de Vries - Dennert
Lead Marketing Online, Albert Heijn B.V.
-
Ruben Weijnans
Teamlead SEA, EDC Retail B.V.
-
Tijn van Wezenbeek
CRO Specialist, A-Mac B.V.
-
Rob Woltman
Group Product Manager, bol.