AI: verbeterde customer journey | 2024
ActiefDeze expertgroep, met Deloitte als voorzitter en Adwise en Google als hosts, gaan onderzoeken hoe de integratie van AI de klantreis persoonlijker en relevanter maken.
Onderzoeksvraag
Hoe gaat de integratie van AI de klantreis de komende jaren persoonlijker en relevanter maken? Wat moeten retailers doen om hier effectief op in te spelen?
Toelichting onderzoek
Deze expertgroep gaat aan de slag met de volgende deelvragen:
Hoe zal AI de klantreis verbeteren?
- Hoe kan AI de klantervaring verbeteren?
- Hoe kan AI worden toegepast om nieuwe klantinzichten te verkrijgen?
- Hoe kan AI relevantie, personalisatie en loyaliteit stimuleren?
- Wat zijn belangrijkste strategieën om middels AI omzet en winst te verhogen?
Hoe zal AI de evolutie van retailkanalen vormgeven?
- Hoe zal de rol van bestaande kanalen veranderen met de komst van AI?
- Hoe zal de opkomst van AI-agenten de relatie tussen retailers en consumenten veranderen?
- Wat zijn de belangrijkste kansen en risico's voor retailers?
Hoe kunnen retailers anticiperen op deze veranderingen?
- Wat zijn de no-regret moves en big bets waarop retailers zich moeten richten?
- Wat zijn de capaciteiten die retailers nodig zullen hebben om de AI-kans te benutten?
- Wat kunnen retailers al beginnen te doen om klaar te zijn voor morgen?
- Hoe gaat de rol van data veranderen in het toepassen van AI en het meten van de effectiviteit?