Deze expertgroep, met Deloitte als voorzitter en Adwise en Google als hosts, gaan onderzoeken hoe de integratie van AI de klantreis persoonlijker en relevanter maken. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe gaat de integratie van AI de klantreis de komende jaren persoonlijker en relevanter maken? Wat moeten retailers doen om hier effectief op in te spelen?

Toelichting onderzoek

Deze expertgroep gaat aan de slag met de volgende deelvragen: 

Hoe zal AI de klantreis verbeteren?

  • Hoe kan AI de klantervaring verbeteren?
  • Hoe kan AI worden toegepast om nieuwe klantinzichten te verkrijgen?
  • Hoe kan AI relevantie, personalisatie en loyaliteit stimuleren?
  • Wat zijn belangrijkste strategieën om middels AI omzet en winst te verhogen?

Hoe zal AI de evolutie van retailkanalen vormgeven?

  • Hoe zal de rol van bestaande kanalen veranderen met de komst van AI?
  • Hoe zal de opkomst van AI-agenten de relatie tussen retailers en consumenten veranderen?
  • Wat zijn de belangrijkste kansen en risico's voor retailers?

Hoe kunnen retailers anticiperen op deze veranderingen?

  • Wat zijn de no-regret moves en big bets waarop retailers zich moeten richten?
  • Wat zijn de capaciteiten die retailers nodig zullen hebben om de AI-kans te benutten?
  • Wat kunnen retailers al beginnen te doen om klaar te zijn voor morgen?
  • Hoe gaat de rol van data veranderen in het toepassen van AI en het meten van de effectiviteit?

Gezocht profiel

Deze expertgroep is op zoek naar experts van zowel fysieke als online retailers. Grote retailers en innovatieve bedrijven. Hierbij zoeken ze C-levelniveau en managers op het gebied van marketing, technologie, business intelligence, digital en e-commerce.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Pepijn van der Laan

    Director AI & Data, Deloitte Digital

Hosts

  • Steven Bodde

    Steven Bodde

    Account Director Retail & Commerce, Adwise B.V.

  • Ernst-Jan van Leeuwen

    Global Account Lead, Google

Alle 18 experts

  • Arjen Brouwer

    Arjen Brouwer

    Director Digital & Analytics, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Veri de Bruin

    Veri de Bruin

    E-commerce & Online Marketing, Dermalogica Benelux

  • Aldo Carta

    Manager eCommerce, T-Mobile Netherlands

  • Martijn Dirkx

    Martijn Dirkx

    Manager Performance Marketing, Otto

  • Caroline Fluit

    Caroline Fluit

    Global VP product engineering - customer domain, IKEA

  • Pien Frommink

    Pien Frommink

    Online Marketing Manager, HEINEKEN Nederland

  • Dion van Heck

    Managing Director, Solis Benelux B.V.

  • Maarten Hoebeek

    Maarten Hoebeek

    Business Project Manager Data & Digital, Achmea

  • Erik de Koning

    Erik de Koning

    Head of Commerce, Van Dal mannenmode B.V.

  • Wendell Kuling

    Manager Data Science & Analytics, Jumbo Supermarkten BV

  • Dimitri Maijer

    Chief Digital Officer, Outdoor Life Group Nederland BV

  • Stephanie Menger

    Stephanie Menger

    Paid Traffic Manager, Decathlon

  • Wouter van Mierlo

    Digital Strategist, Adwise B.V.

  • Roy Nieboer

    E-commerce Manager, Jollein

  • Allard van Osch

    Allard van Osch

    Senior Manager New Business Development, PostNL

  • Philipine Vonderhorst

    Customer Experience Development Leader, IKEA

  • Ruben Weijnans

    Ruben Weijnans

    Teamlead SEA, EDC Retail B.V.

  • Tijn van Wezenbeek

    Tijn van Wezenbeek

    Customer Journey Specialist, fonQ

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.