Payments
Betalingen zijn een belangrijk onderdeel van de customer journey. Hoewel payments en betalingen voorheen voor een grote uitdaging konden zorgen bij de eindgebruiker, die ook nog eens leidde tot veelvuldige irritatie en ergernis, vormt deze stap tegenwoordig een veel kleinere drempel. De technologische ontwikkelingen zorgen er bovendien voor dat er snelle innovatie plaatsvindt op het gebied van betalingsverkeer.
Betalingsmogelijkheden
Deze innovatie vinden we onder andere op het gebied van betalingsmogelijkheden (payments). Tegenwoordig zijn er namelijk talloze van beschikbaar. Toch is het van belang om methoden beschikbaar te stellen waar de koper bekend mee is. Zo bevindt Nederland zich binnen Europa in een unieke positie waarbij iDeal tot de mogelijkheden behoort, maar denk bij de ontwikkeling van je webshop of platform ook aan andere populaire betaalmethoden als Creditcard, PayPal of achteraf betalen.
Daarnaast is de verwachting dat de mogelijkheden in de wijze van betaling nog verder zullen toenemen. Met de komst van Smarthomes en ‘the Internet of Things’ kunnen aankopen in de toekomst waarschijnlijk nog makkelijker worden gedaan zonder tussenkomt van een fysieke of digitale ‘winkel.’
Payments: onderdeel van de sales funnel
Het uiteindelijke doel van iedere webshop is uiteraard de koper te verleiden tot een aankoop. Een belangrijk onderdeel van de sales funnel is dan ook het daadwerkelijke betalingsproces. De stappen van het aankoopproces die hierbij door de consument moeten worden doorlopen kunnen het verschil maken in het succes van je platform.
De overgang van aankopen in fysieke winkels naar digitale platformen heeft er ook toe geleid dat een grotere hoeveelheid data vanuit de kopende partij ontstaat. Hoe gedraagt een bezoeker zich op de website en hoe kan vervolgens de aankoopervaring nog verder worden verbeterd?
De afgelopen jaren hebben verschillende expertgroepen met ShoppingTomorrow onderzoek gedaan naar payments binnen de e-commerce. Bekijk en lees hieronder de verschillende bluepapers die door de groepen zijn geschreven op bijvoorbeeld het gebied van finance, payments en SmartHome.
Gerelateerde pagina's
-
Deze expertgroep, met Elvolve Digital als voorzitter en Rabobank en Billink als hosts, gaan de kansen en bedreigingen voor achteraf betalen in een e-commerce omgeving verkennen.
-
De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun... -
De toekomst van online betalen: Een analyse van betaalinnovaties voor retailers
Niet alleen technologie en consumentengedrag ontwikkelen zich in razend tempo, ook betaalmethoden doen dat; er zijn steeds meer mogelijkheden. De veranderingen hebben niet alleen invloed op transactieprocessen,... -
Online Betalen: ontwikkelingen in 2025-2030 | 2023
In het betaalverkeer vinden in hoog tempo ontwikkelingen plaats. Terwijl nieuwe betaalmethodes hun intrede doen, worden gevestigde methodes gemoderniseerd om toekomstbestendig te zijn. Europese instellingen... -
Online Betalen: ontwikkelingen in 2025-2030 | 2023
De expertgroep Online Betalen: ontwikkelen in 2025-2030 met Currence als voorzitter en Betaalvereniging Nederland en Currence als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe past online betalen... -
Welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet op gebied van payments?
Arlette Broex, Business Lead iDEAL bij Currence, is voorzitter van de expertgroep Online Betalen: ontwikkelingen in 2025-2030. Naast haar werk is zij ook podcastmaker. Samen met Gertjan Rösken maakt zij... -
Sustainable Payments 2022
De expertgroep Sustainable Payments, met Payments Advisory Group als voorzitter en Worldline als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat kan de NL payments industrie bijdragen aan de sustainability... -
Klantloyaliteit verhogen doe je met deze 5 tips
Een trouw klantenbestand dat je bedrijf steunt in goede en slechte tijden, is van onschatbare waarde. Uit internationaal onderzoek blijkt dat loyale klanten in 86% van de gevallen aanbevelingen doen aan... -
Sustainable Payments 2022
Deze bluepaper adresseert een interessant gebied waar nog weinig aandacht naar is uitgegaan, maar waarin zeker verduurzamingsmogelijkheden liggen: de betaalbranche. Om het potentieel eruit te halen, moet... -
Nieuw: via WhatsApp en Webchat producten bestellen en direct afrekenen
In samenwerking met Tikkie (ABN AMRO), heeft Conversation24 vandaag haar nieuwste Commerce platform gelanceerd, waarmee het mogelijk wordt om via contactkanalen als WhatsApp en Webchat producten te bestellen... -
Nieuwe expertgroep: Sustainable Payments
In 2022 start een nieuwe expertgroep: Sustainable Payments. Wat wordt hieronder verstaan? Je leest het in dit interview. -
Shopping in 2030: de toekomst van retail in Nederland
Thuiswinkel.org presenteert een nieuw boek over de uitdagende toekomst van de Nederlandse retail. Meer dan 20 gezaghebbende ondernemers, wetenschappers en visionairs hebben eraan meegewerkt. Zij brachten...
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina