De toekomst van achteraf betalen in E-commerce | 2024

Actief

Deze expertgroep, met Evolve Digital als voorzitter en Rabobank en Billink als hosts, gaan de kansen en bedreigingen voor achteraf betalen in een e-commerce omgeving verkennen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke kansen en bedreigingen zijn er voor achteraf betalen in een e-commerce omgeving?

Toelichting onderzoek

Achteraf betalen (Buy Now, Pay Later)  heeft aanzienlijk aan populariteit gewonnen en is al gegroeid naar meer dan 100 miljoen transactie per jaar. Deze snelle groei zorgt ook dat er nieuwe uitdagingen ontstaan. Steeds meer instanties, waaronder de Europese Commissie roepen op tot regulering van deze betaalmethode om de consument meer te beschermen.

Denk met ons mee over de toekomst van achteraf betalen. Wat voor effect gaat mogelijke regulering op een e-commerce bedrijf hebben en hoe ga je hier mee om? Hoe kan je van achteraf betalen een veilige betaalmethode maken zonder conversie verlies? Middels deze expert groep willen wij vanuit de retail kijken welke kansen en bedreigingen zij zien voor achteraf betalen in het  E-commerce landschap.

Met dit onderzoek willen we de kansen en bedreigingen van achteraf betalen in kaart brengen en kijken naar mogelijke oplossingen voor huidige problematiek.
De volgende deelvragen worden door de expertgroep behandeld:

  • Waarom wordt achteraf betalen aangeboden en hoe zien jullie de groei of toekomst rond achteraf betalen?
  • Welke toekomstige BNPL wetgeving is bekend bij webwinkels en welke impact heeft dit op het ecommerce retail landschap?
  • Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat gebruikers van achteraf betalen niet in een schuldenproces terecht komen?
  • Hoe kan identiteit verificatie bijdragen aan een duurzame BNPL betaaloplossing?
  • Wat voor kansen biedt identiteit verificatie in combinatie met een aankomende EU Wallet voor het BNPL ecosysteem?

 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Tomas Hesseling

    Tomas Hesseling

    Founder, Evolve Digital

Hosts

  • Moana Aaldering

    Moana Aaldering

    Strategic Partnership Manager, Rabobank Nederland

  • Jaap Dijkstra

    Jaap Dijkstra

    Strategic Partnermanager, Rabobank Nederland

  • Pepijn Meddens

    Pepijn Meddens

    Founder, Billink B.V.

  • Carolien van Leeuwen

    Carolien van Leeuwen

    Eventmanager B2B Services, Rabobank Nederland

Alle 14 experts

  • Lindsay Aerts

    Lindsay Aerts

    Growth Lead Digital, Shoeby

  • Huub Appelboom

    Huub Appelboom

    Product manager, KPN B.V

  • Dennis Faas

    Dennis Faas

    COO, Pom

  • Danielle Freriks

    Danielle Freriks

    Productmanager E commerce, Libris Blz. B.V.

  • Kirsten Hoornstra

    Kirsten Hoornstra

    Practice Lead Merchant Services, PaymentGenes Consultancy

  • Maarten Kastelijn

    Maarten Kastelijn

    Business Consultant, iO Digital

  • Joris Knaapen

    Joris Knaapen

    Freelance Project Manager, JKMA

  • Theo Kuipers

    Theo Kuipers

    Director Payments, Just Eat Takeaway.com

  • Vincent Romviel

    Vincent Romviel

    Jurist en beleidsadviseur, Thuiswinkel.org

  • Melvin Schreijer

    Melvin Schreijer

    Product Owner – Payments Experience, IKEA

  • Raun Sips

    Raun Sips

    Omnichannel Product Manager, HEMA BV

  • Rein Suijker

    Rein Suijker

    Head of e-Commerce, Hobbygigant.nl

  • Taco Valk

    Taco Valk

    Freelance Marketing Specialist, Valk Online Marketing

  • Martijn Verkerk

    Martijn Verkerk

    Omnichannel Procesmanager, Welkoop Retail B.V.

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.