De toekomst van achteraf betalen in E-commerce | 2024
ActiefDeze expertgroep, met Evolve Digital als voorzitter en Rabobank en Billink als hosts, gaan de kansen en bedreigingen voor achteraf betalen in een e-commerce omgeving verkennen.
Onderzoeksvraag
Welke kansen en bedreigingen zijn er voor achteraf betalen in een e-commerce omgeving?
Toelichting onderzoek
Achteraf betalen (Buy Now, Pay Later) heeft aanzienlijk aan populariteit gewonnen en is al gegroeid naar meer dan 100 miljoen transactie per jaar. Deze snelle groei zorgt ook dat er nieuwe uitdagingen ontstaan. Steeds meer instanties, waaronder de Europese Commissie roepen op tot regulering van deze betaalmethode om de consument meer te beschermen.
Denk met ons mee over de toekomst van achteraf betalen. Wat voor effect gaat mogelijke regulering op een e-commerce bedrijf hebben en hoe ga je hier mee om? Hoe kan je van achteraf betalen een veilige betaalmethode maken zonder conversie verlies? Middels deze expert groep willen wij vanuit de retail kijken welke kansen en bedreigingen zij zien voor achteraf betalen in het E-commerce landschap.
Met dit onderzoek willen we de kansen en bedreigingen van achteraf betalen in kaart brengen en kijken naar mogelijke oplossingen voor huidige problematiek.
De volgende deelvragen worden door de expertgroep behandeld:
- Waarom wordt achteraf betalen aangeboden en hoe zien jullie de groei of toekomst rond achteraf betalen?
- Welke toekomstige BNPL wetgeving is bekend bij webwinkels en welke impact heeft dit op het ecommerce retail landschap?
- Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat gebruikers van achteraf betalen niet in een schuldenproces terecht komen?
- Hoe kan identiteit verificatie bijdragen aan een duurzame BNPL betaaloplossing?
- Wat voor kansen biedt identiteit verificatie in combinatie met een aankomende EU Wallet voor het BNPL ecosysteem?