Welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet op gebied van payments?

Arlette Broex, Business Lead iDEAL bij Currence, is voorzitter van de expertgroep Online Betalen: ontwikkelingen in 2025-2030. Naast haar werk is zij ook podcastmaker. Samen met Gertjan Rösken maakt zij de tweewekelijkse podcast Nieuwe Knikkers over het laatste nieuws op het gebied van payments, retail en loyalty. In deze podcast blikken ze terug op 11 jaar ShoppingTomorrow-bluepapers over de toekomst van betalen. Welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet?

Man die een podcast luistert

Een terugblik op 11 jaar ShoppingTomorrow

Hoe ziet e-commerce er uit in 2020? Die vraag was het startpunt voor het ShoppingTomorrow-programma van Thuiswinkel.org 11 jaar geleden. Door de jaren heen zijn er door de vele expertgroepen bluepapers over de meest uiteenlopende onderwerpen gepubliceerd. Martijn Hos, stakeholdermanager bij Thuiswinkel.org, vertelt meer over de achtergrond van het programma en de reden waarom ShoppingTomorrow niet na 2020 is gestopt ondanks dat de oorspronkelijke stip op de horizon toen was bereikt.

Sinds 2013 zijn er ook jaarlijks bluepapers geschreven over de toekomst van betalen. Tijd om de gedane uitspraken eens tegen het licht te houden en te kijken of er een geheime formule is om te komen tot een betrouwbare voorspelling van de toekomst. Samen met betaalexpert Michel Drupsteen van ING bespreken de Nieuwe Knikkers welke ontwikkelingen zijn uitgekomen en waarom het met sommige technologieën toch anders is afgelopen. Daarnaast hoor je ook hoe het proces van de expertgroep loopt en waarom Michel mee doet als expert.

Beluister de podcast hieronder of klik op het Spotify-icoon.

Gerelateerd nieuws

  • De toekomst van online betalen: Een analyse van betaalinnovaties voor retailers

    Niet alleen technologie en consumentengedrag ontwikkelen zich in razend tempo, ook betaalmethoden doen dat; er zijn steeds meer mogelijkheden. De veranderingen hebben niet alleen invloed op transactieprocessen,...
  • Klantloyaliteit verhogen doe je met deze 5 tips

    Een trouw klantenbestand dat je bedrijf steunt in goede en slechte tijden, is van onschatbare waarde. Uit internationaal onderzoek blijkt dat loyale klanten in 86% van de gevallen aanbevelingen doen aan...
  • Nieuw: via WhatsApp en Webchat producten bestellen en direct afrekenen

    In samenwerking met Tikkie (ABN AMRO), heeft Conversation24 vandaag haar nieuwste Commerce platform gelanceerd, waarmee het mogelijk wordt om via contactkanalen als WhatsApp en Webchat producten te bestellen...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.