Welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet op gebied van payments?
Arlette Broex, Business Lead iDEAL bij Currence, is voorzitter van de expertgroep Online Betalen: ontwikkelingen in 2025-2030. Naast haar werk is zij ook podcastmaker. Samen met Gertjan Rösken maakt zij de tweewekelijkse podcast Nieuwe Knikkers over het laatste nieuws op het gebied van payments, retail en loyalty. In deze podcast blikken ze terug op 11 jaar ShoppingTomorrow-bluepapers over de toekomst van betalen. Welke voorspellingen zijn uitgekomen en welke niet?
Een terugblik op 11 jaar ShoppingTomorrow
Hoe ziet e-commerce er uit in 2020? Die vraag was het startpunt voor het ShoppingTomorrow-programma van Thuiswinkel.org 11 jaar geleden. Door de jaren heen zijn er door de vele expertgroepen bluepapers over de meest uiteenlopende onderwerpen gepubliceerd. Martijn Hos, stakeholdermanager bij Thuiswinkel.org, vertelt meer over de achtergrond van het programma en de reden waarom ShoppingTomorrow niet na 2020 is gestopt ondanks dat de oorspronkelijke stip op de horizon toen was bereikt.
Sinds 2013 zijn er ook jaarlijks bluepapers geschreven over de toekomst van betalen. Tijd om de gedane uitspraken eens tegen het licht te houden en te kijken of er een geheime formule is om te komen tot een betrouwbare voorspelling van de toekomst. Samen met betaalexpert Michel Drupsteen van ING bespreken de Nieuwe Knikkers welke ontwikkelingen zijn uitgekomen en waarom het met sommige technologieën toch anders is afgelopen. Daarnaast hoor je ook hoe het proces van de expertgroep loopt en waarom Michel mee doet als expert.
Beluister de podcast hieronder of klik op het Spotify-icoon.
Gerelateerd nieuws
-
De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...
-
De toekomst van online betalen: Een analyse van betaalinnovaties voor retailers
Niet alleen technologie en consumentengedrag ontwikkelen zich in razend tempo, ook betaalmethoden doen dat; er zijn steeds meer mogelijkheden. De veranderingen hebben niet alleen invloed op transactieprocessen,... -
Klantloyaliteit verhogen doe je met deze 5 tips
Een trouw klantenbestand dat je bedrijf steunt in goede en slechte tijden, is van onschatbare waarde. Uit internationaal onderzoek blijkt dat loyale klanten in 86% van de gevallen aanbevelingen doen aan...