De 5 best gelezen bluepapers van 2019-2020
In 2019 hebben meer dan 600 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 groepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Onderstaande bluepapers zijn het meest gedownload. Heb jij ze al doorgespit voor nieuwe inzichten?
1. Marketplaces
Steeds meer retailers weten de weg naar marketplaces te vinden. Bovendien maken marketplaces het relatief eenvoudig om internationaal zaken te doen en producten te testen. Deze experts onderzochten waar marketplaces naartoe gaan en lanceerden een online adviestool waarin relevante informatie over deze veranderingen te vinden is. Zodat jij actuele uitdagingen kunt oplossen. Lees verder en bekijk de resultaten van deze expertgroep.
2. Cross-border (E-)commerce
De internationale verkopen nemen steeds verder toe, waardoor de wereld zich ontwikkeld tot een global shopping mall. De angst om cross-border aankopen te doen vermindert gestaag en vooral marktplaatsen hebben hierin een groot aandeel. Wil je meer weten over het expertgroep onderzoek naar de 'unusual suspects' die kansen bieden binnen de Europese e-commercemarkt? Lees dan deze bluepaper.
3. Conversion Optimization
Conversieoptimalisatie wordt inmiddels alom ingezet door bedrijven en organisaties. Er zijn legio mogelijkheden om beoogde doelen te bewerkstelligen, bijvoorbeeld door middel van A/B-testen en de inzet van diverse databronnen. Desondanks worden de gestelde doelen nog altijd vaak niet behaald, zoals deze expertgroep bespreekt. Wat dit veroorzaakt ontdek je in deze bluepaper.
4. Next Level B2B E-commerce
Wat is het groeipotentieel van e-commerce voor B2B organisaties? En hoe maken ze verschil op het e-commercevlak? In deze bluepaper hebben 21 experts uit de B2B-industrie adviezen ontwikkeld die de e-commercemarkt mogelijkheden biedt. Benieuwd naar deze adviezen? Lees ze in de bluepaper.
5. Customer Engagement
Fysieke en digitale kanalen worden steeds meer één geheel dat tot één enkele klantbeleving leidt. Door de verschillende kanalen op de juiste manier te combineren kan er een 'fygital' evenwicht worden bereikt, waarbij de authenticiteit en empathie van het fysieke met de snelheid en het comfort van het digitale kanaal kan worden gecombineerd. Maar hoe bereik je deze fygital wereld? De expertgroep customer engagement zocht het uit.
Gerelateerd nieuws
-
In de wereld van e-commerce zijn de mogelijkheden voor groei en winstgevendheid schier oneindig. Daarbinnen wordt het opzetten van een eigen marktplaats vaak gezien als een krachtige zet om je bedrijfsresultaten...
-
Onder druk van wetgeving: Hoe bedrijven zichzelf opnieuw uitvinden
De aarde blijft maar warmer worden en nog geen enkel land heeft de klimaatdoelen uit het Parijsakkoord gehaald. Volgens de publieke opinie zijn bedrijven aan zet, vanwege de grote impact die zij maken.... -
Een succesvolle b2b-personalisatiestrategie in 6 stappen
Personalisatie is allang geen trend meer, maar een van de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle marketingstrategie. Ongeacht het product dat je verkoopt, de dienst die je verleent of de branche...