Een nieuwe expertgroep dit jaar: Voice and interactive dialogue, onder leiding van Thuiswinkel.org en Customer Journey Experts.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke rol gaat voice spelen in de customer journey en wat betekent dat voor retailers en merken?

Korte toelichting

Alexa, Google Assistant, Siri en Bixby spelen als voice assistenten een steeds grotere rol in ons leven. Maar spraak zit ook in onze auto’s, koelkasten en binnenkort in alle andere apparaten en chatbots gaan steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. De spraaktechnologie ontwikkelingen zullen gevoed door AI en grote impact hebben op de manier hoe we retail en dienstverlening bedrijven. In deze expertgroep verkennen we de ontwikkelingen zowel vanuit een praktisch als strategisch perspectief. 

Daarbij wordt voice gezien als katalysator in het steeds persoonlijker maken van de interactie met klanten en het voeren van data gedreven interactieve dialogen in alle kanalen en alle vormen. Interactieve dialoog is het voeren van een gesprek op basis van de wensen van en de kennis over de klant in tekst beeld, geluid en/of spraak, op mobiel, het web, chat, call-center of instore.   

Deelvragen

  1. Wat verstaan we precies onder voice en interactieve dialoog?
  2. Wat is daarvan de impact op marketing, communicatie en de customer experience?
    • Wat moeten we kunnen om een echt persoonlijk gesprek te kunnen voeren 
    • Hoe sluiten alle kanalen op elkaar aan (multi modaal experience)
    • Hoe werkt dit in de hele conversational strategie door?
    • What about the data?
    • Hoe verloopt identificatie, transactie en authenticatie
    • Hoe orchestreer en organiseer je dit hele proces 
  3. Wat is de rol va de big tech spelers en de mogelijke afhankelijkheid daarvan?
  4. Hoe verschilt de Nederlandse situatie van de internationale ontwikkelingen?
  5. Wat kunnen we  leren van de ontwikkelingen in het buitenland?              

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die bij retailers en merken op managementniveau actief zijn op het gebied van voice, conversational marketing / commerce, chatbots, AI, data intelligence, innovatie en strategie. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Bluepaper Bootcamp

    01-12-2020
    www.bluepaperbootcamp.nl
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital Marketing, Achmea

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Products, Currence

Alle 11 experts

  • Femke van Drooge

    Femke van Drooge

    UX Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Erik Jansen

    Erik Jansen

    Sales Director, Philips Consumer Relations B.V.

  • Michiel Jansen

    Michiel Jansen

    Lead Global Conversion Team, LeasePlan Corporation N.V.

  • Wessel Kroon

    Wessel Kroon

    Product Owner Digital Innovation Lab, HEMA.nl

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Conversational Specialist, Interpolis

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Retail, ING bank

  • Silvia Onos

    Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Erik Oosterbaan Martinius

    Erik Oosterbaan Martinius

    Head Digital Commerce, KPN B.V

  • Vera Rensink

    Vera Rensink

    Business Developer, bol.com

  • Inge Smits

    Inge Smits

    Analyst, customerjourneyexperts.com

  • Stijn Verhoeven

    Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

Nieuws

  • Studiereis: Shopping redefined; de nieuwe manier van verkopen
    • Nieuwsbericht
    • 26-09-2022

    We bevinden ons midden in de slag om de consument en het wordt lastiger om producten door de supply chain te krijgen, zegt Salesforce tijdens de Thuiswinkel.org/ShoppingTomorrow studiereis naar New York....
  • Studiereis: Ondernemen in Amerika, waar moet je rekening mee houden?
    • Nieuwsbericht
    • 21-09-2022

    De studiereis bracht ons naar het consulaat in New York. Ontvangen door Maarten Boef, plaatsvervangend ambassadeur, spraken we over de uitdagingen die het ondernemen in Amerika met zich meebrengt. De verschillende...
  • Studiereis: The only constant is constant change
    • Nieuwsbericht
    • 20-09-2022

    We bevinden ons in een nieuwe wereld. Snelle creatie en adoptie van nieuwe technologieën zijn aan de orde van de dag. Grote bedrijven blijven ontstaan en groeien, met als doel de huidige en traditionele...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.