Een nieuwe expertgroep dit jaar: Voice and interactive dialogue, onder leiding van Thuiswinkel.org en Customer Journey Experts.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke rol gaat voice spelen in de customer journey en wat betekent dat voor retailers en merken?

Korte toelichting

Alexa, Google Assistant, Siri en Bixby spelen als voice assistenten een steeds grotere rol in ons leven. Maar spraak zit ook in onze auto’s, koelkasten en binnenkort in alle andere apparaten en chatbots gaan steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. De spraaktechnologie ontwikkelingen zullen gevoed door AI en grote impact hebben op de manier hoe we retail en dienstverlening bedrijven. In deze expertgroep verkennen we de ontwikkelingen zowel vanuit een praktisch als strategisch perspectief. 

Daarbij wordt voice gezien als katalysator in het steeds persoonlijker maken van de interactie met klanten en het voeren van data gedreven interactieve dialogen in alle kanalen en alle vormen. Interactieve dialoog is het voeren van een gesprek op basis van de wensen van en de kennis over de klant in tekst beeld, geluid en/of spraak, op mobiel, het web, chat, call-center of instore.   

Deelvragen

  1. Wat verstaan we precies onder voice en interactieve dialoog?
  2. Wat is daarvan de impact op marketing, communicatie en de customer experience?
    • Wat moeten we kunnen om een echt persoonlijk gesprek te kunnen voeren 
    • Hoe sluiten alle kanalen op elkaar aan (multi modaal experience)
    • Hoe werkt dit in de hele conversational strategie door?
    • What about the data?
    • Hoe verloopt identificatie, transactie en authenticatie
    • Hoe orchestreer en organiseer je dit hele proces 
  3. Wat is de rol va de big tech spelers en de mogelijke afhankelijkheid daarvan?
  4. Hoe verschilt de Nederlandse situatie van de internationale ontwikkelingen?
  5. Wat kunnen we  leren van de ontwikkelingen in het buitenland?              

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die bij retailers en merken op managementniveau actief zijn op het gebied van voice, conversational marketing / commerce, chatbots, AI, data intelligence, innovatie en strategie. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-20
    NBC, Nieuwegein
  • Shopping Today 2020

    29-10-20
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-20
    Beatrix Theater, Utrecht
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence Ideal B.V.

  • Amos Kater

    Head of Online, Currence Ideal B.V.

Alle 21 experts

  • Marene Arnold

    Director of Marketing & Communication, MasterCard Europe SA, Dutch Branch

  • Gertie Bin

    E-commerce manager, OMODA

  • Femke van Drooge

    Design Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Philip Engelkens

    E-commerce manager, Decathlon.nl

  • Maarten Hoebeek

    Product Owner Genesys, Zilveren Kruis

  • Erik Jansen

    Sales Director, Philips Consumer Relations B.V.

  • Michiel Jansen

    Lead Global Conversion Team, LeasePlan Corporation N.V.

  • Jos van de Kerkhof

    Director Product & Solutions Netherlands, Visa Europe

  • Wessel Kroon

    Product Owner Digital Innovation Lab, HEMA.nl

  • Naziha Maghnouji

    Business Developer, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Badal Marhé

    Online campagne marketeer, Centraal Beheer

  • Suzanne Marino

    E-commerce manager | Chatbot | sales & service, Interpolis

  • Justin Meijer

    Product Manager, Rabobank Nederland

  • Dirk Mulder

    Sectormanager Handel, ING bank

  • Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Erik Oosterbaan Martinius

    eCommerce Manager, KPN B.V

  • Vera Rensink

    Vera Rensink

    Business Developer, bol.com

  • Pauline Scheelbeek

    E-commerce manager a.i., KPN B.V

  • Marco Smit

    Manager Digital Innovation Lab, HEMA.nl

  • Jasper Uitewaal

    Manager Digital, Robotics, Artificial Intelligence, KPN B.V

  • Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Corona zorgt voor wisselende online consumentenbestedingen in eerste kwartaal 2020
    • Persbericht
    • 22-07-20

    Reisbranche krijgt harde klappen, grote groei bij meeste productcategorieën De impact van de corona-uitbraak op de online consumentenbestedingen liet zich in het eerste kwartaal van 2020 al zien. Vooral...
  • Consumentengedrag na corona: minder experience, meer convenience
    • Nieuwsbericht
    • 08-07-20

    De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse samenleving en daarmee ook op de retailsector. Veel fysieke winkels sloten (noodgedwongen) hun deuren, terwijl de winkels die...
  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 06-07-20

    De ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.