Een nieuwe expertgroep dit jaar: Voice and interactive dialogue, onder leiding van Thuiswinkel.org en Customer Journey Experts.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke rol gaat voice spelen in de customer journey en wat betekent dat voor retailers en merken?

Weten wanneer de bluepaper online staat?

Op dit moment werkt de expertgroep nog aan haar bluepaper. Wil jij als eerste op de hoogte zijn wanneer de bluepaper beschikbaar is?

Korte toelichting

Alexa, Google Assistant, Siri en Bixby spelen als voice assistenten een steeds grotere rol in ons leven. Maar spraak zit ook in onze auto’s, koelkasten en binnenkort in alle andere apparaten en chatbots gaan steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. De spraaktechnologie ontwikkelingen zullen gevoed door AI en grote impact hebben op de manier hoe we retail en dienstverlening bedrijven. In deze expertgroep verkennen we de ontwikkelingen zowel vanuit een praktisch als strategisch perspectief. 

Daarbij wordt voice gezien als katalysator in het steeds persoonlijker maken van de interactie met klanten en het voeren van data gedreven interactieve dialogen in alle kanalen en alle vormen. Interactieve dialoog is het voeren van een gesprek op basis van de wensen van en de kennis over de klant in tekst beeld, geluid en/of spraak, op mobiel, het web, chat, call-center of instore.   

Deelvragen

  1. Wat verstaan we precies onder voice en interactieve dialoog?
  2. Wat is daarvan de impact op marketing, communicatie en de customer experience?
    • Wat moeten we kunnen om een echt persoonlijk gesprek te kunnen voeren 
    • Hoe sluiten alle kanalen op elkaar aan (multi modaal experience)
    • Hoe werkt dit in de hele conversational strategie door?
    • What about the data?
    • Hoe verloopt identificatie, transactie en authenticatie
    • Hoe orchestreer en organiseer je dit hele proces 
  3. Wat is de rol va de big tech spelers en de mogelijke afhankelijkheid daarvan?
  4. Hoe verschilt de Nederlandse situatie van de internationale ontwikkelingen?
  5. Wat kunnen we  leren van de ontwikkelingen in het buitenland?              

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar experts die bij retailers en merken op managementniveau actief zijn op het gebied van voice, conversational marketing / commerce, chatbots, AI, data intelligence, innovatie en strategie. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Shopping Today 2020

    29-10-2020
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-2020
    Beatrix Theater, Utrecht
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Peter Janssen

    Sales/Analyst, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

  • Marlot Prinse

    Analyst, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence Ideal B.V.

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Currence, Currence Ideal B.V.

Alle 16 experts

  • Marene Arnold

    Marene Arnold

    Director of Marketing & Communication, MasterCard Europe SA, Dutch Branch

  • Annemiek Bakker

    Product manager conversational, Centraal Beheer

  • Femke van Drooge

    Design Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Philip Engelkens

    E-commerce manager, Decathlon.nl

  • Maarten Hoebeek

    Product Owner Genesys, Zilveren Kruis

  • Erik Jansen

    Sales Director, Philips Consumer Relations B.V.

  • Michiel Jansen

    Lead Global Conversion Team, LeasePlan Corporation N.V.

  • Jos van de Kerkhof

    Director Product & Solutions Netherlands, Visa Europe

  • Wessel Kroon

    Product Owner Digital Innovation Lab, HEMA.nl

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Online campagne marketeer, Centraal Beheer

  • Suzanne Marino

    E-commerce manager | Chatbot | sales & service, Interpolis

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Retail, ING bank

  • Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Erik Oosterbaan Martinius

    eCommerce Manager, KPN B.V

  • Vera Rensink

    Vera Rensink

    Business Developer, bol.com

  • Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

Nieuws

  • Eerste hybride ShoppingTomorrow-event groot succes
    • Nieuwsbericht
    • 17-09-2020

    Gisteren kwam een groot gedeelte van de ShoppingTomorrow-experts bij elkaar voor het een na laatste ShoppingTomorrow-event van dit onderzoeksjaar. Met ruime afstand tussen de bezoekers onderling kijken...
  • Winkelende consument heeft weinig vertrouwen in robots
    • Persbericht
    • 15-09-2020

    Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow....
  • Wijnand Jongen: “Je kunt als retailer echt niet meer om artificial intelligence heen”
    • Nieuwsbericht
    • 14-09-2020

    Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org en president van Ecommerce Europe, is al decennialang de voorvechter en spreekbuis op het gebied van digital commerce in Nederland en Europa. Hij hecht er veel waarde...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.