Voice and Interactive Dialogue 2020
AfgerondEen nieuwe expertgroep dit jaar: Voice and interactive dialogue, onder leiding van Thuiswinkel.org en Customer Journey Experts.
Onderzoeksvraag
Welke rol gaat voice spelen in de customer journey en wat betekent dat voor retailers en merken?
Korte toelichting
Alexa, Google Assistant, Siri en Bixby spelen als voice assistenten een steeds grotere rol in ons leven. Maar spraak zit ook in onze auto’s, koelkasten en binnenkort in alle andere apparaten en chatbots gaan steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. De spraaktechnologie ontwikkelingen zullen gevoed door AI en grote impact hebben op de manier hoe we retail en dienstverlening bedrijven. In deze expertgroep verkennen we de ontwikkelingen zowel vanuit een praktisch als strategisch perspectief.
Daarbij wordt voice gezien als katalysator in het steeds persoonlijker maken van de interactie met klanten en het voeren van data gedreven interactieve dialogen in alle kanalen en alle vormen. Interactieve dialoog is het voeren van een gesprek op basis van de wensen van en de kennis over de klant in tekst beeld, geluid en/of spraak, op mobiel, het web, chat, call-center of instore.
Deelvragen
- Wat verstaan we precies onder voice en interactieve dialoog?
- Wat is daarvan de impact op marketing, communicatie en de customer experience?
- Wat moeten we kunnen om een echt persoonlijk gesprek te kunnen voeren
- Hoe sluiten alle kanalen op elkaar aan (multi modaal experience)
- Hoe werkt dit in de hele conversational strategie door?
- What about the data?
- Hoe verloopt identificatie, transactie en authenticatie
- Hoe orchestreer en organiseer je dit hele proces
- Wat is de rol va de big tech spelers en de mogelijke afhankelijkheid daarvan?
- Hoe verschilt de Nederlandse situatie van de internationale ontwikkelingen?
- Wat kunnen we leren van de ontwikkelingen in het buitenland?
Gezocht profiel
De expertgroep is op zoek naar experts die bij retailers en merken op managementniveau actief zijn op het gebied van voice, conversational marketing / commerce, chatbots, AI, data intelligence, innovatie en strategie.