Voice and Interactive Dialogue 2020

Kijken we naar het onderwerp van de expertgroep Voice and Interactive Dialogue, dan staan we nog maar aan het begin van de ontwikkelingen. Binnen vijf jaar echter is voice, aangejaagd door big tech-partijen, niet meer weg te denken uit ons leven. Alexa, Google en Siri spelen als voice assistants een grotere rol in ons leven, maar spraaktechnologie zit ook in auto’s, koelkasten en binnenkort in vele andere apparaten. Daarnaast gaan chatbots steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. Retailers en dienstverleners die veel klantcontact hebben via callcenters, zien in voice mogelijkheden om processen te verbeteren en kosten te verlagen. Voice wordt na klikken met de muis en swipen op de smartphone de volgende grote verandering in de userinterface. In deze bluepaper krijg je zicht op alle aspecten die bij voice en interactieve dialogen een rol spelen en op de huidige status ervan binnen Nederland.

Download Bluepaper
Bluepapers 2020 Voice and Interactive Dialogue

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Voice en interactieve dialoog vormen de volgende revolutie in digital commerce. Door de nieuwe userinterface en veranderende machtsverhoudingen hebben ze enorme impact op de waardeketen.
  2. De individuele consument komt volkomen centraal te staan. Alle organisaties zullen zich rondom de consument moeten organiseren om hem razendsnel en hyperpersoonlijk te faciliteren in het proces.
  3. Organisaties moeten nu handelen. Wie nu niet leert hoe individuele klantinteractie werkt, mist later vaardigheden om op hyperpersoonlijke wijze met consumenten te interacteren en wordt afhankelijk van platformen.

Aanbevolen bluepapers

  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Cross-border (E-)commerce 2020

    De expertgroep Cross-Border E-commerce heeft dit jaar onderzoek gedaan naar de gevolgen van de COVID-19-pandemie voor de internationale e-commercemarkt. De wereldwijde economie kreeg een forse dreun te...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.