
Goed werkgeverschap in e-commerce: hier werken we aan samen
E-commerce bedrijven bestaan in alle denkbare branches, zoals reizen, kleding, consumentenelektronica, boodschappen, boeken, verzekeringen, sport, speelgoed, wonen, bruin- en witgoed, dating, ict en software. Hier zijn elke dag vele mensen aan het werk, van hoofdkantoor tot bezorging. Dat maakt onze sector een belangrijke werkgever in Nederland.
E-commerce Nederland, Thuiswinkel.org en Koninklijke INretail bundelen daarom de krachten en zetten gezamenlijk een volgende stap: samen met onze leden ontwikkelen we een gedragscode op goed werkgeverschap.
De ontwikkeling van deze gedragscode staat centraal bij de expertgroep ‘Innovatie voorop, mensen centraal: Code of Conduct voor goed werkgeverschap in e-commerce’ van ShoppingTomorrow. De expertgroep wordt geleid door voorzitter Danny Groenenboom (Gwynt) en hosts Jeroen van Dijken (INretail), Daan Hermes (E-commerce Nederland) en Maike Jansen (Thuiswinkel.org) en bestaat uit HR experts van vooraanstaande e-commerce partijen.

Waar staan we nu?
De expertgroep is volop in beweging. De eerste paar expertsessies zijn achter de rug. Daarin zijn de belangrijkste thema’s vastgesteld én verdiept. Denk aan:
- Groei en ontwikkel mogelijkheden
- Veilig werken
- Samenwerking met onderwijs en lokale gemeenschap
- De rol van een webshop als opdrachtgever in de keten
Van visie naar actie
De gedragscode is straks geen papieren tijger. Het wordt een praktisch en inspirerend kompas voor bedrijven. Iets waar je als werkgever direct mee aan de slag kunt. Waarmee bedrijven helder naar zowel werknemers als de buitenwereld kunnen tonen waar ze voor staan.
Wil je je aansluiten?
De Code of Conduct wordt op 30 oktober overhandigd aan de politiek. E-commerce bedrijven kunnen voor die tijd hun handtekening zetten onder de gedragscode. Wil je dat jouw bedrijf daarbij hoort? Mail dan vooral naar belangenbehartiging@thuiswinkel.org.
Wil je op de hoogte blijven van de volgende stappen? Houd ShoppingTomorrow.nl in de gaten of sluit je aan bij de community. Zo bouwen we samen aan beter werkgeverschap in e-commerce.
Gerelateerd nieuws
-
Inzicht in de platformeconomie: hoe blijf je relevant? In een wereld waarin technologie zich razendsnel ontwikkelt en consumenten meer keuze hebben dan ooit tevoren, is het voor retailers en merken...
-
De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun... -
Halverwege ShoppingTomorrow 2024: waar staan de groepen nu?
De expertgroepen van ShoppingTomorrow 2024, het toonaangevende onderzoeksprogramma van Thuiswinkel.org, zijn halverwege hun traject. Volgende week komen ze opnieuw bijeen voor een belangrijke tussentijdse...