De expertgroep AI, Voice and Intelligent Customer Interaction gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie? Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen? Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Customerjourneyexperts.com, Achmea en Currence iDEAL B.V.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

How to become a leader in the individual age and what can you learn from the leaders in AI, Voice and Intelligent Customer Interaction?

Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie. Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Drivers for success in the individual age
  • Transformatie naar headless commerce en de urgentie daarvan
  • Organisatie structuur en capabilities
  • Succesvolle toepassing van Artificial Intelligence, Voice en Interactieve Dialogen in conversational websites, chat & voice bots
  • Voorbeelden van advanced Intelligent Customer Engagement

Deelvragen:

  • Welke voorlopers kunnen we op het gebied van intelligente individuele klant-interactie identificeren?
  • Zijn de drivers van succes daarbij herkenbaar?
  • Hoe zijn de organisatie daar op ingericht en welke ontwikkelingen zijn zichtbaar?
  • Welke rol spelen Artificial Intelligence, Voice en Conversational Interactions daarbij en gebruiken de voorlopers deze ook als katalysator van die ontwikkelingen?
  • Wat kunnen we van de voorlopers leren?
  • Wat is er nodig om bewustzijn binnen de organisatie te creëren met betrekking tot het klant interactiegedrag en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt?

Onderzoeksaanpak:

  • We gebruiken het Intelligente Individuele Customer Interaction framework en de, daar in aangegeven, drivers for succes als These.
  • We analyseren hoe de big tech partijen, nieuwe spelers (unicorns) en innovative traditionele organisaties AI-gedreven Intelligente Customer Interactions via Voice, chat, conversational apps, websites en smart assistants toepassen.  
  • We kijken naar de impact daarvan op hun business en organisatie model en welke learnings daaruit te trekken zijn
  • We kijken hoe die inzichten concreet gebruikt kunnen worden binnen de eigen organisatie voor het verhogen van de awareness en de urgentie om actie te ondernemen.

Gezocht profiel van experts

  • Werkt voor een organisatie die zich bezig houdt of de ambitie heeft zich bezig te gaan houden met Artificial Intelligence, Voice en Intelligent Customer Interaction
  • Seniormanagement en directie
  • (Business) innovatie- / transformatie- / digital- / customer loyalty- /data intelligence-managers
  • Houdt zich actief bezig met personalisatie / Voice / chat en/of Artificial Intelligence, bijvoorbeeld d.m.v. experimenten, en welke impact deze op de organisatie hebben
  • Houdt zich bezig met strategische vraagstukken op gebied van Artificial Intelligence, Voice, personalisatie, customer journeys en/of innovatie

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Anouk Dekker

    Anouk Dekker

    Project - event coordinator, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence Ideal B.V.

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Currence, Currence Ideal B.V.

Alle 14 experts

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Senior Product Owner CRM+, Aegon Nederland

  • Daniel Blank

    Group ICT Manager, Coolinvestments

  • Ralf Coolen

    Lead Product Owner Marketing Automation (MarTech), ABN AMRO

  • Tim van Dalen

    Tim van Dalen

    E-Business Manager, ERIKS bv

  • Femke van Drooge

    Femke van Drooge

    UX Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Ger-Jaco van Duijn

    Specialist ICT, Vegro Verpleegartikelen B.V.

  • Jesse Hanse

    Jesse Hanse

    Manager E-commerce Europe, Paula’s Choice Skincare Europe

  • Arjan van Hessen

    Arjan van Hessen

    Head of Imagination, Telecats

  • Maarten Hoebeek

    Business Project Manager Data & Digital, Achmea

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Conversational Specialist, Interpolis

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Retail, ING bank

  • Silvia Onos

    Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Stijn Verhoeven

    Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

  • Rozemarijn Visser

    Rozemarijn Visser

    Lead UX research&design, KPN B.V

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Voldoet je privacyverklaring aan de gestelde eisen?
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Privacyverklaringen bestaan er in allerlei soorten en maten en ook de scope kan verschillen. Van bondig tot uitgebreid en van algemeen tot specifiek. Beschikt je website wel over een privacyverklaring?...
  • Het ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar door de ogen van Thijs Vermeulen
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Tijdens de Kick-Off 31 maart sprak Inge Demoed met Thijs Vermeulen, Director E-commerce EMEA bij Pacific Market International (PMI). Thijs is al meerdere jaren expert binnen de Marketplaces expertgroep...
  • Topsector Logistiek blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    De Topsector Logistiek publiceerde onlangs de Outlook City Logistics van 2020. Het rapport blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030 en welke ontwikkelingen hierin te verwachten zijn, niet in de laatste...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.