De expertgroep AI, Voice and Intelligent Customer Interaction gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie? Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen? Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Customerjourneyexperts.com, Achmea en Currence iDEAL B.V.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

How to become a leader in the individual age and what can you learn from the leaders in AI, Voice and Intelligent Customer Interaction?

Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie. Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Drivers for success in the individual age
  • Transformatie naar headless commerce en de urgentie daarvan
  • Organisatie structuur en capabilities
  • Succesvolle toepassing van Artificial Intelligence, Voice en Interactieve Dialogen in conversational websites, chat & voice bots
  • Voorbeelden van advanced Intelligent Customer Engagement

Deelvragen:

  • Welke voorlopers kunnen we op het gebied van intelligente individuele klant-interactie identificeren?
  • Zijn de drivers van succes daarbij herkenbaar?
  • Hoe zijn de organisatie daar op ingericht en welke ontwikkelingen zijn zichtbaar?
  • Welke rol spelen Artificial Intelligence, Voice en Conversational Interactions daarbij en gebruiken de voorlopers deze ook als katalysator van die ontwikkelingen?
  • Wat kunnen we van de voorlopers leren?
  • Wat is er nodig om bewustzijn binnen de organisatie te creëren met betrekking tot het klant interactiegedrag en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt?

Onderzoeksaanpak:

  • We gebruiken het Intelligente Individuele Customer Interaction framework en de, daar in aangegeven, drivers for succes als These.
  • We analyseren hoe de big tech partijen, nieuwe spelers (unicorns) en innovative traditionele organisaties AI-gedreven Intelligente Customer Interactions via Voice, chat, conversational apps, websites en smart assistants toepassen.  
  • We kijken naar de impact daarvan op hun business en organisatie model en welke learnings daaruit te trekken zijn
  • We kijken hoe die inzichten concreet gebruikt kunnen worden binnen de eigen organisatie voor het verhogen van de awareness en de urgentie om actie te ondernemen.

Gezocht profiel van experts

  • Werkt voor een organisatie die zich bezig houdt of de ambitie heeft zich bezig te gaan houden met Artificial Intelligence, Voice en Intelligent Customer Interaction
  • Seniormanagement en directie
  • (Business) innovatie- / transformatie- / digital- / customer loyalty- /data intelligence-managers
  • Houdt zich actief bezig met personalisatie / Voice / chat en/of Artificial Intelligence, bijvoorbeeld d.m.v. experimenten, en welke impact deze op de organisatie hebben
  • Houdt zich bezig met strategische vraagstukken op gebied van Artificial Intelligence, Voice, personalisatie, customer journeys en/of innovatie

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence Ideal B.V.

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Currence, Currence Ideal B.V.

Alle 4 experts

  • Annemiek Bakker

    Annemiek Bakker

    Product manager conversational, Centraal Beheer

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Conversational Specialist, Interpolis

  • Silvia Onos

    Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Rozemarijn Visser

    Rozemarijn Visser

    Lead UX research&design, KPN B.V

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Jos Schreurs over Product Information Management: "Data is het nieuwe goud"
    • Nieuwsbericht
    • 02-03-2021

    Jos Schreurs, medeoprichter en partner van Squadra, voorzitter van en samen met Onno Cleijpool expert van de e-learning Product Information Management (PIM), spreekt liever niet over een PIM systeem, maar...
  • “Niet de grootste bedrijven overleven, ook niet de slimste bedrijven, maar de meest wendbare en veerkrachtige organisaties”
    • Longread
    • 25-02-2021

    Chaos biedt kansen, dat zien we in de huidige wereld dat gedomineerd wordt door het coronavirus. Maar dit is niet de eerste crisis van de wereld en we kunnen hiervan leren. We zien dat het oude niet meer...
  • Guus van de Mond: “Artificial Intelligence wordt in rap tempo beschikbaar voor iedereen”
    • Nieuwsbericht
    • 12-02-2021

    De mogelijkheden met Artificial Intelligence (AI) voor e-commerce zijn eindeloos. Met AI realiseer je bijvoorbeeld een gepersonaliseerd aanbod, suggesties op basis van beeldherkenning en 24/7 klantenservice...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.