AI, Voice and Intelligent Customer Interaction 2021

Actief

De expertgroep AI, Voice and Intelligent Customer Interaction gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie? Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen? Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Customerjourneyexperts.com, Achmea en Currence iDEAL B.V.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

How to become a leader in the individual age and what can you learn from the leaders in AI, Voice and Intelligent Customer Interaction?

Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie. Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Drivers for success in the individual age
  • Transformatie naar headless commerce en de urgentie daarvan
  • Organisatie structuur en capabilities
  • Succesvolle toepassing van Artificial Intelligence, Voice en Interactieve Dialogen in conversational websites, chat & voice bots
  • Voorbeelden van advanced Intelligent Customer Engagement

Deelvragen:

  • Welke voorlopers kunnen we op het gebied van intelligente individuele klant-interactie identificeren?
  • Zijn de drivers van succes daarbij herkenbaar?
  • Hoe zijn de organisatie daar op ingericht en welke ontwikkelingen zijn zichtbaar?
  • Welke rol spelen Artificial Intelligence, Voice en Conversational Interactions daarbij en gebruiken de voorlopers deze ook als katalysator van die ontwikkelingen?
  • Wat kunnen we van de voorlopers leren?
  • Wat is er nodig om bewustzijn binnen de organisatie te creëren met betrekking tot het klant interactiegedrag en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt?

Onderzoeksaanpak:

  • We gebruiken het Intelligente Individuele Customer Interaction framework en de, daar in aangegeven, drivers for succes als These.
  • We analyseren hoe de big tech partijen, nieuwe spelers (unicorns) en innovative traditionele organisaties AI-gedreven Intelligente Customer Interactions via Voice, chat, conversational apps, websites en smart assistants toepassen.  
  • We kijken naar de impact daarvan op hun business en organisatie model en welke learnings daaruit te trekken zijn
  • We kijken hoe die inzichten concreet gebruikt kunnen worden binnen de eigen organisatie voor het verhogen van de awareness en de urgentie om actie te ondernemen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Anouk Dekker

    Anouk Dekker

    Project - event coordinator, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence Ideal B.V.

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Currence, Currence Ideal B.V.

Alle 14 experts

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Senior Product Owner CRM+, Aegon Nederland

  • Daniel Blank

    Programme Manager, HSO Nederland BV

  • Ralf Coolen

    Lead Product Owner Marketing Automation (MarTech), ABN AMRO

  • Tim van Dalen

    Tim van Dalen

    E-Business Manager, ERIKS bv

  • Femke van Drooge

    Femke van Drooge

    UX Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Ger-Jaco van Duijn

    Specialist ICT, Vegro Verpleegartikelen B.V.

  • Jesse Hanse

    Jesse Hanse

    Manager E-commerce Europe, Paula’s Choice Skincare Europe

  • Arjan van Hessen

    Arjan van Hessen

    Head of Imagination, Telecats

  • Maarten Hoebeek

    Business Project Manager Data & Digital, Achmea

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Conversational Specialist, Interpolis

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Retail, ING bank

  • Silvia Onos

    Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Stijn Verhoeven

    Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

  • Rozemarijn Visser

    Rozemarijn Visser

    Lead UX research&design, KPN B.V

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Dit heb je gemist tijdens de paneldiscussies van ShoppingTomorrow – Pitstop
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Op 23 juni vond de ShoppingTomorrow – Pitstop plaats. Onderdeel van het programma waren vijf paneldiscussies over vijf verschillende topics: future business models, channel innovation, digital transformation,...
  • In hoeverre gaan duurzaamheid en AI het shopgedrag beïnvloeden in 2030?
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Het scenarioteam 2030 van ShoppingTomorrow is achter de schermen druk bezig met scenarioplanning voor het shopklimaat in 2030. Prof. Dr. Ir. Kitty Koelemeijer is expert in deze groep en vertelde tijdens...
  • Anne Fréderique Biewinga: ruim 20 jaar strategische digital & e-commerce ervaring
    • Nieuwsbericht
    • 24-06-2021

    Ze draait al ruim 20 jaar mee in de e-commercesector en heeft bij verschillende bedrijven proposities gelanceerd en markten opengebroken. We spreken met Anne Fréderique Biewinga, Group Product Director...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.