AI, Voice and Intelligent Customer Interaction 2021
AfgerondDe expertgroep AI, Voice and Intelligent Customer Interaction gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie? Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen? Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Customerjourneyexperts.com, Achmea en Currence iDEAL B.V.
Onderzoeksvraag
How to become a leader in the individual age and what can you learn from the leaders in AI, Voice and Intelligent Customer Interaction?
Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie. Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen?
![Pitstop video 'AI, voice and Intelligent Customer interaction'](https://img.youtube.com/vi/j2Fkc7a5Sx0/maxresdefault.jpg)
Toelichting onderzoek
Belangrijke onderwerpen:
- Drivers for success in the individual age
- Transformatie naar headless commerce en de urgentie daarvan
- Organisatie structuur en capabilities
- Succesvolle toepassing van Artificial Intelligence, Voice en Interactieve Dialogen in conversational websites, chat & voice bots
- Voorbeelden van advanced Intelligent Customer Engagement
Deelvragen:
- Welke voorlopers kunnen we op het gebied van intelligente individuele klant-interactie identificeren?
- Zijn de drivers van succes daarbij herkenbaar?
- Hoe zijn de organisatie daar op ingericht en welke ontwikkelingen zijn zichtbaar?
- Welke rol spelen Artificial Intelligence, Voice en Conversational Interactions daarbij en gebruiken de voorlopers deze ook als katalysator van die ontwikkelingen?
- Wat kunnen we van de voorlopers leren?
- Wat is er nodig om bewustzijn binnen de organisatie te creëren met betrekking tot het klant interactiegedrag en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt?
Onderzoeksaanpak:
- We gebruiken het Intelligente Individuele Customer Interaction framework en de, daar in aangegeven, drivers for succes als These.
- We analyseren hoe de big tech partijen, nieuwe spelers (unicorns) en innovative traditionele organisaties AI-gedreven Intelligente Customer Interactions via Voice, chat, conversational apps, websites en smart assistants toepassen.
- We kijken naar de impact daarvan op hun business en organisatie model en welke learnings daaruit te trekken zijn
- We kijken hoe die inzichten concreet gebruikt kunnen worden binnen de eigen organisatie voor het verhogen van de awareness en de urgentie om actie te ondernemen.
Personen in deze expertgroep
Voorzitters
-
Arjen Bonsing
Managing Partner, customerjourneyexperts.com
-
Wouter van Mierlo
Senior Expert, customerjourneyexperts.com
-
Olaf Verboon
Journey Analist, customerjourneyexperts.com
Hosts
-
Cor van den Broek
Manager Digital Marketing, Achmea
-
Just Hasselaar
Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org
-
Rob Hoitink
Product Manager, Currence
-
Amos Kater
Head of Products, Currence
Alle 11 experts
-
Iwan Banens
Senior Product Owner CRM+, Aegon Nederland
-
Daniel Blank
Programme Manager, HSO Nederland BV
-
Femke van Drooge
UX Lead, ABN AMRO Bank N.V.
-
Ger-Jaco van Duijn
Strategisch IT Specialist, Vegro Verpleegartikelen B.V.
-
Jesse Hanse
Manager E-commerce Europe, Paula’s Choice Skincare Europe
-
Arjan van Hessen
Head of Imagination, Telecats
-
Maarten Hoebeek
Business Project Manager Data & Digital, Achmea
-
Badal Marhé
Conversational Specialist, Interpolis
-
Dirk Mulder
Sector Banker Retail, ING bank
-
Silvia Onos
Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand
-
Stijn Verhoeven
Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.