De expertgroep AI, Voice and Intelligent Customer Interaction gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie? Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen? Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Customerjourneyexperts.com, Achmea en Currence iDEAL B.V.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

How to become a leader in the individual age and what can you learn from the leaders in AI, Voice and Intelligent Customer Interaction?

Hoe gebruiken succesvolle organisaties Voice en Artificial Intelligence bij de transformatie van mass marketing naar intelligente individuele klant-interactie. Wat valt er van hen te leren en hoe kun je die inzichten gebruiken om de ontwikkelingen in jouw organisatie te versnellen?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Drivers for success in the individual age
  • Transformatie naar headless commerce en de urgentie daarvan
  • Organisatie structuur en capabilities
  • Succesvolle toepassing van Artificial Intelligence, Voice en Interactieve Dialogen in conversational websites, chat & voice bots
  • Voorbeelden van advanced Intelligent Customer Engagement

Deelvragen:

  • Welke voorlopers kunnen we op het gebied van intelligente individuele klant-interactie identificeren?
  • Zijn de drivers van succes daarbij herkenbaar?
  • Hoe zijn de organisatie daar op ingericht en welke ontwikkelingen zijn zichtbaar?
  • Welke rol spelen Artificial Intelligence, Voice en Conversational Interactions daarbij en gebruiken de voorlopers deze ook als katalysator van die ontwikkelingen?
  • Wat kunnen we van de voorlopers leren?
  • Wat is er nodig om bewustzijn binnen de organisatie te creëren met betrekking tot het klant interactiegedrag en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt?

Onderzoeksaanpak:

  • We gebruiken het Intelligente Individuele Customer Interaction framework en de, daar in aangegeven, drivers for succes als These.
  • We analyseren hoe de big tech partijen, nieuwe spelers (unicorns) en innovative traditionele organisaties AI-gedreven Intelligente Customer Interactions via Voice, chat, conversational apps, websites en smart assistants toepassen.  
  • We kijken naar de impact daarvan op hun business en organisatie model en welke learnings daaruit te trekken zijn
  • We kijken hoe die inzichten concreet gebruikt kunnen worden binnen de eigen organisatie voor het verhogen van de awareness en de urgentie om actie te ondernemen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Arjen Bonsing

    Arjen Bonsing

    Managing Partner, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

  • Olaf Verboon

    Olaf Verboon

    Journey Analist, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital, Achmea

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Product Manager, Currence

  • Amos Kater

    Amos Kater

    Head of Products, Currence

Alle 12 experts

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Senior Product Owner CRM+, Aegon Nederland

  • Daniel Blank

    Daniel Blank

    Programme Manager, HSO Nederland BV

  • Femke van Drooge

    Femke van Drooge

    UX Lead, ABN AMRO Bank N.V.

  • Ger-Jaco van Duijn

    Ger-Jaco van Duijn

    Strategisch IT Specialist, Vegro Verpleegartikelen B.V.

  • Jesse Hanse

    Jesse Hanse

    Manager E-commerce Europe, Paula’s Choice Skincare Europe

  • Arjan van Hessen

    Arjan van Hessen

    Head of Imagination, Telecats

  • Maarten Hoebeek

    Maarten Hoebeek

    Business Project Manager Data & Digital, Achmea

  • Badal Marhé

    Badal Marhé

    Conversational Specialist, Interpolis

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Retail, ING bank

  • Silvia Onos

    Silvia Onos

    Manager innovatie, DAS Nederlandse Rechtbijstand

  • Stijn Verhoeven

    Stijn Verhoeven

    Product Owner Conversational AI, Albert Heijn B.V.

  • Rozemarijn Visser

    Rozemarijn Visser

    Innovation Lead, KPN B.V

Nieuws

  • Wrap-up Shopping Today: eindelijk weer fysiek!
    • Algemeen
    • 15-10-2021

    Gisteren vond de negende editie van hét e-commercekennisevent van Nederland plaats in DeFabrique in Utrecht. E-commerce Nederland was klaar voor een spetterend uitverkocht congres waar iedereen elkaar...
  • Ruim 90 procent van de zakelijke bestellers koopt online
    • Persbericht
    • 14-10-2021

    B2b e-commerce is relevanter dan ooit. Bijna de helft (46%) van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers heeft maar liefst 91% één of meerdere aankopen...
  • Digitale versnelling urgenter dan ooit
    • Persbericht
    • 13-10-2021

    De wereld is veranderd en versneld gedigitaliseerd. Veranderingen waar anders jaren voor nodig waren, voltrokken zich in maanden. Consumenten en bedrijven die noodgedwongen (meer) online gingen kopen,...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.