Studiereis

Jaarlijks organiseert ShoppingTomorrow een studiereis naar een bestemming die ‘hot’ is op het gebied van technologische innovatie en e-commerce. Zo bezochten we in 2016 Silicon Valley, in 2017 New York en in 2018 China. In september 2019 ging de ShoppingTomorrow studiereis naar Las Vegas, San Francisco en Silicon Valley. 

Na twee jaar wachten zijn we weer toe aan inspiratie en het beleven van nieuwe ervaringen. De achtste studiereis, die in september 2022 gaat plaatsvinden, gaat naar Amerika. 

ShoppingTomorrow studiereis

Studiereis 2022: New York & Arkansas

De eerstvolgende ShoppingTomorrow-studiereis vindt plaats van 4 tot 11 september 2022. We starten in New York en na een paar dagen vliegen we door naar Bentonville, Arkansas. Hier brengen we een bezoek aan Walmart’s New Home Office, de nieuwe campus van deze bekende supermarktketen.

Naast een interessante retailtour in New York zijn we voornemens bedrijven te bezoeken als Meta, Salesforce, Pepsico, IDC, TikTok en start-ups. Uiteraard zorgen wij ook voor een aantal leuke activiteiten om er een onvergetelijke reis van te maken.

Interesse in de studiereis van 2022?

Heb je mogelijk interesse in deelname aan de studiereis? Stuur ons een e-mail via studiereis@shoppingtomorrow.nl om je belangstelling kenbaar te maken of meer informatie op te vragen.

Deelname aan deze studiereis is exclusief voor c-level retailers en brands. Deze studiereis is all-inclusive en bestaat uit de volgende elementen:

  • Internationale en lokale vluchten
  • 6 nachten verblijf in 4* of 5* hotels
  • Ontbijt, lunch en diners 
  • Speciale evenementen en waardevolle netwerkmogelijkheden

De kosten van de reis bedragen:

  • Terugkerende deelnemers: € 8.150,- (exclusief btw)
  • Retailers en brands: € 8.550,- (exclusief btw)
  • Leveranciers/investeerders: € 9.550,- (exclusief btw)

Deelnemerservaringen van de ShoppingTomorrow-studiereis

"Geweldig om samen met collega's proberen te duiden waar dit allemaal naartoe gaat" - Directeur Dille & Kamille

"Een must als je voorop wilt lopen op retail en e-commerce" - Founder and CEO Agradi

"Geweldige reis met veel variatie van bedrijven en actuele onderwerpen, leuke sfeer!" - COO Essenza Home

"Het was een geweldige trip met veel inspiratie en leuke mensen" - E-commerce Director Decathlon

 

Studiereis 2019 – Las Vegas, San Francisco & Silicon Valley

De zevende ShoppingTomorrow-studiereis vond plaats van 8 tot en met 14 september 2019 en bracht ons naar Las Vegas, San Francisco en Silicon Valley.

Het doel van deze reis was om te leren hoe we onze (digital) experiences kunnen verbeteren, welke kansen en uitdagingen de tech giganten en disruptors ons bieden en voor ons in petto hebben (denk AI, blockchain, AR, MR, voice, etc.). We startten de week in Las Vegas, waar we ondergedompeld werden in alles wat customer service en engagement te bieden heeft. We ontdekten op een bijzondere manier de stad Las Vegas en hebben we een exclusieve dag gehad bij Zappos. Vervolgens zijn we naar San Francisco en Silicon Valley gegaan waar we bezoeken aan bedrijven als Google, Facebook, Apple, Pinterest en Plug and Play hebben gebracht! 

De groep bestond uit c-level deelnemers van onder andere de Bijenkorf, Dille & Kamille, Essenza Home, FrieslandCampina, Sunweb, Swiss Sense, Jumbo, Achmea en Wehkamp. Vanuit de wetenschap waren Kitty Koelemeijer (professor, Nyenrode Business University) en Jesse Weltevreden (lector Digital Commerce, HvA) aanwezig voor intellectuele inspiratie.

Key insights 

Bekijk hieronder de key insights van de studiereis naar Las Vegas, San Francisco en Silicon Valley (2019).

Video ShoppingTomorrow-studiereis 2019 - 5 key insights
Video ShoppingTomorrow-studiereis 2019 - 5 key insights - https://www.youtube.com/watch?v=c4PIalTqApA

Studiereis 2018 – China

Van 8 t/m 14 september 2018 vond de zesde ShoppingTomorrow-studiereis plaats. Dit jaar ging de reis naar China. In een week tijd reisden 43 e-commerce executives en experts naar 4 Chinese steden: Hong Kong, Shenzhen, Shanghai en Hangzhou. Belangrijke 'tech giants' als Alibaba, Tencent en JD.com worden bezocht, en er werd kennis gemaakt met de Chinese visie op 'new retail', zoals te zien bij de vernieuwende Hema supermarkt. Daarnaast werd brede kennis opgedaan op het gebied van e-commerce in China, door presentaties over de nieuwe generatie Chinese consumenten en hun influencers, en de markt voor cross border e-commerce naar China. Tenslotte mocht een retail safari niet ontbreken, met o.a. bezoeken aan het in China succesvolle NIKE en de flagship store van Starbucks. Al met al een intensieve maar buitengewoon inspirerende week, die door de deelnemers is beoordeeld met een 8,6!

Ben je geïnteresseerd in de 7 belangrijkste insights uit de ShoppingTomorrow China Tech Trip? Bekijk onderstaand filmpje, of download de presentatie voor meer achtergrondinformatie.

Key insights 

Bekijk hieronder de key insights van de studiereis naar China (2018).

Shoppingtomorrow Tech Trip China 2018
Shoppingtomorrow Tech Trip China 2018 - https://www.youtube.com/watch?v=cDuTLyYtbeU

Blogs, geschreven door deelnemers

Een aantal deelnemers heeft ook inzichten van de studiereis gedeeld via verschillende blogs.

Studiereis 2017 - New York

Bekijk het filmpje hieronder en ontdek de 5 belangrijkste inzichten die zijn opgedaan tijdens de studiereis in New York (2017).

ShoppingTomorrow studiereis New York 2017
ShoppingTomorrow studiereis New York 2017 - https://www.youtube.com/watch?v=K4fSbjLS-_8

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.