Logistiek en de steeds schaarsere ruimte in Nederland, door Valcon en TLN

Logistiek vastgoed legt een steeds groter beslag op de ruimte en roept daarmee maatschappelijke weerstand op. Maar hoe staat dit ruimtebeslag nu precies in verhouding met de economische waarde? Dit vertellen Juliette van Neerijnen, Coördinator Digitale Innovatie bij TLN, en Hendrik-Jan Bongaarts, manager bij Valcon, tijdens Shopping Today.

Pakketjes op een laptop

De ‘verdozing’ in Nederland is een belangrijk thema waar goed mee omgegaan moet worden. Tijdens de presentatie worden ideeën met jou gedeeld waarmee dit thema op een goede manier kan worden ingevuld. Deze ideeën formuleren een antwoord op de vraag hoe het ruimtebeslag van de verdozing zich weerhoudt tot de economische waarde.

Volgens Juliette en Hendrik-Jan is efficiëntie en duurzaamheid een belangrijke ontwikkeling op het gebied van e-commerce. Op de vraag waarom je deze presentatie niet mag missen, antwoorden zij stellig: “We hebben met een krachtige en inhoudelijke expertgroep prachtige ideeën bedacht waarmee we om kunnen gaan met verdozing in Nederland.”

De expertgroep The Social Economic Interest of Innovative Logistics heeft zich het afgelopen onderzoeksjaar over dit onderwerp gebogen. De resultaten zijn verwerkt in een bluepaper die vanaf 13 oktober te downloaden is via www.shoppingtomorrow.nl.

Deze presentatie volgen?

Volg deze presentatie op donderdag 13 oktober van 13.00 – 13.30 uur in DeFabrique in Utrecht.

Gerelateerd nieuws

  • Misbruik retourrecht tegengaan met vignet en stickers

    Een koffer gebruiken voor een vakantie en daarna retour sturen. Een jurk met vlekken terugsturen na een avondje uit. Na het zien van het EK of WK de bestelde tv retourneren. Warmteborstels die terugkomen...
  • Hoe een distributiecentrum waarde kan toevoegen aan de omgeving.

    Een hot topic in logistiek Nederland is het gebrek aan ruimte voor het bouwen/uitbreiden van nieuwe distributiecentra. Komende anderhalf jaar komen er 64 distributiecentra bij, blijkt uit een analyse van...
  • Ruim 90 procent van de zakelijke bestellers koopt online

    B2b e-commerce is relevanter dan ooit. Bijna de helft (46%) van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers heeft maar liefst 91% één of meerdere aankopen...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.