Anne Frederique: "Er zijn drie fasen om succesvol e-commerce te realiseren"

Tijdens ShoppingTomorrow – de Kick-Off nam Anne Frederique, Group Product Director, bij CarNext.com, ons mee door het thema Make Now Matter in combinatie met de automotive markt. Hoe zorgen zij dat ze nu relevant zijn? In dit artikel zetten we haar tips nog even voor je op een rijtje.

Anne Frederique: "Er zijn drie fasen om succesvol e-commerce te realiseren"

Hoe zet CarNext de automotive markt op z'n kop?

CarNext is een merk dat zich richt op het verkopen van hoge kwaliteit jong gebruikte tweedehands auto's. Ze zorgen dat alles 'hassle free' is. Daarbij hanteren ze vier uitgangspunten:

  1. Trusted brand
    Het bouwen van een sterk merk is essentieel. Dat doen ze bijvoorbeeld via sponsorship, monitoring van de kwaliteit van de auto's, vaste prijzen en 14 dagen niet goed geld terug.
  2. Ecosystem proposition
    Ze hebben een breed en diep assortiment. Dit mag niet ten koste gaan van de kwaliteit. 
  3. Omnichannel footprint
    Het maakt niet uit waar de oriëntatie van een klant plaatsvindt, online of offline, alles loopt naadloos in elkaar over. Ook de bezorging. 
  4. Resilient business model
    Zorg voor een veerkrachtige business model dat goed aansluit bij de wensen van je klant en concurrerend is.

"Een bezoek aan de tandarts is nog populairder dan een tweedehands auto kopen"

Voer marktonderzoek uit. Waar lopen je klanten tegenaan? Anne Frederique kwam er aan de hand van marktonderzoek achter dat mensen liever naar de tandarts gaan dan dat ze een tweedehands auto kopen. Daar zijn ze mee aan de slag gegaan. Het moest een leuke ervaring worden.

Wat is er nodig om disruptive te zijn?

Vraag jezelf continu af: wat is het beste voor de klant? Of het nou een interne of externe beslissing is, verlies dit niet uit het oog. Daarnaast is het ook belangrijk om lef te hebben. Wat kan je net anders doen dan je concurrenten? En uiteraard is snelheid belangrijk. Het vereist hard werk voordat je kan oogsten. 

Drie fasen om succesvol e-commerce te realiseren

Elke markt die openbreekt gaat door verschillende fases:

  1. Breken van klant barrières 
    Het is belangrijk om de barrières bij je klanten te ontnemen en vertrouwen te creëren. Waarom zou iemand het niet doen? Speel daarop in door een sterke propositie te bouwen.
  2. Openstellen van exponentiele
    Focus op top-line groei. Hoe kan je snel groeien.
  3. Continu optimaliseren
    Je wilt winstgevend worden met schaalvoordeel. Verveelvoudig je customer lifetime value. 

Tijdens de Kick-Off was het mogelijk om via de chat vragen in te sturen. De belangrijkste vragen hebben wij op een rijtje gelezen en lees je in het FAQ-artikel.

Gerelateerd nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Hoe haal je maximaal rendement uit marketingbudget?

    Als e-commercebedrijf wil je weten of je marketinggeld goed wordt besteed, zeker in een tijd met economische tegenwind en druk op marges. Het meten van effectiviteit is er echter niet makkelijker op geworden....
  • Hoe haal je maximaal rendement uit digital retail media?

    Hoewel digital retail media hier nog relatief in de kinderschoenen staat, is de potentie van deze nieuwe inkomstenstroom voor retailers enorm. Een groep experts van ShoppingTomorrow heeft bestaande uitdagingen...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.