Cross-border (E-)commerce 2018-2019

Actief

Online retailers kampen vaak met een relatief hoog retourpercentage. Hoe kun je de retourstroom van je webshop terugdringen? Is dat eigenlijk wel noodzakelijk? En misschien wel het meest interessant: Hoe doe je dat cross-border? De expertgroep Cross-Border (E-)commerce heeft zich het afgelopen jaar op dit vraagstuk gericht. 

Deze bluepaper is beschikbaar vanaf 23 januari 2019

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je de retourstroom efficiënt terugdringen?

Gezocht: retourmanager e-commerce fashion

Het onderzoek van de expertgroep Cross-Border E-commerce kijkt naar enkele grote fashion-e-tailers en marktplaatsen die actief zijn in Nederland en het buitenland. Op deze manier hebben zij geprobeerd om een representatief beeld van de lokale retourstroom te krijgen voor de fashionbranche. Het doel van het onderzoek focust zich echter op het vergaren van inzicht over het omgaan met retourzendingen in binnen- en buitenland en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Op basis daarvan keek de groep naar adviezen en suggesties en wat de invloed van toekomstige (technische) ontwikkelingen zijn.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Hans Siebum

    Hans Siebum

    Managing Director Global, Salesupply Nederland B.V.

Host

  • Olaf Jansen

    Olaf Jansen

    Head of E-commerce, DHL Express Netherlands

Alle 12 experts

  • Paul de Vries

    Paul de Vries

    Head of Omnichannel & Digital Development, DIDI Fashion B.V.

  • Jordie Geuyen

    Jordie Geuyen

    CEO & Founder, GO EU Commerce

  • Erwin Hammer

    Erwin Hammer

    Global Director Marketing and Sales, Instore Kids Corners B.V.

  • Nico Hoeijmans

    Nico Hoeijmans

    Editor in Chief at Cross-Border Magazine, E-commerce Projects at Salesupply, Salesupply Nederland B.V.

  • Dennis Raadschelders

    Dennis Raadschelders

    Business Development Manager, Bpost

  • Dennis van de Pol

    Dennis van de Pol

    Co-Owner, Snowcountry B.V.

  • Hidde van der Heide

    Hidde van der Heide

    Marketplace Manager, Difrax

  • Daniel van Vulpen

    Daniel van Vulpen

    International Business Developer, Bleckmann Nederland B.V.

  • Marieke Vink

    Marieke Vink

    Manager Online Partnerships/ E-Commerce, FNG Group

  • Willem Vola

    Willem Vola

    Founder, A Brand New World

  • Sharon Welgraven

    Sharon Welgraven

    Online Shopmanager, IMPS & ELFS & FRIENDS B.V.

  • Donald Widdowson

    Donald Widdowson

    Logistics & Fulfilment Manager, BALR

Nieuws

  • Sinterklaas geeft dit jaar € 340,9 miljoen online uit
    • Persbericht

    Omzet webwinkeliers stijgt met 28% door Sinterklaas Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman...
  • ShoppingTomorrow lanceert nieuwe website
    • Nieuwsbericht

    Het is zover: de nieuwe website van ShoppingTomorrow is live! De afgelopen maanden is er hard gewerkt om alle input en ideeën te vertalen naar een functionele en frisse website die past bij het onderzoeksprogramma....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.