AI in Retail: Hyperpersonalisatie | 2024
AfgerondDeze expertgroep, met Amazon Web Services als voorzitter en ML6 en Amazon Web Services als hosts, gaan onderzoeken waar de Nederlandse retailbranche verwacht dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden.
Onderzoeksvraag
Waar verwacht de Nederlandse retailbranche dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden, en welke voordelen worden er verwacht?
Toelichting onderzoek
Deze expertgroep gaat onderzoeken in hoeverre Artificial Intelligence (A.I.) de Nederlandse retailbranche al heeft veranderd, en wat er nog te wachten staat. AI heeft recent een flinke opmars gemaakt door ‘Generative AI’, maar AI wordt in vele vormen en soorten al jaren gebruikt om supply chains te optimaliseren, prijzen te berekenen en gepersonaliseerde berichten naar consumenten te sturen. Deze groep zal onderzoeken wat de best practices zijn en waar de meeste innovatie verwacht wordt bij de grootste retailbedrijven van Nederland.
De volgende deelvragen worden door de expertgroep behandeld:
- Op welke bedrijfsonderdelen wordt A.I. momenteel al met succes ingezet?
- Welke basis moet er gelegd zijn voor de succesvolle inzet van A.I.?
- Welke initiële uitdagingen zijn er met de implementatie van A.I. en hoe worden de meestvoorkomende valkuilen opgelost?
- Welke bedrijfsonderdelen gaan in de nabije toekomst door A.I. disrupted worden en hoe?
- Hoe kunnen retailers zich voorbereiden op groeiende invloed van A.I. in de toekomst?
- Welke aspecten van AI in Retail zullen bijdragen aan de duurzaamheid van de AI oplossing?
Personen in deze expertgroep
Voorzitter
-
Marcel Visser
Retail Specialist, Amazon Web Services
Hosts
-
Daniel Hoogland
Enterprise Marketing Manager, Amazon Web Services
-
Maxime Lampaert
AI Client Partner, ML6
-
Maela Marchena
Strategic Account Manager, Amazon Web Services
Alle 26 experts
-
Marcel Agterberg
Digital Business Developer, Bunzl Retail & Industrie
-
Oscar Amperse
Concept & New Business Developer, SHI Non Food Concepts
-
Georgios Athanassiadis
Managing Partner, Your Majesty
-
Sebastiaan den Boer
Director AI & Data Science, Youwe Concept B.V.
-
Jeroen Bouman
Manager Logistics Innovations, MRG Logistics
-
Susanne Damen
Head of Marketing & eCommerce, AGU B.V.
-
Nancy Dierick
Channel Strategy, Proximus
-
Angela van Dongen
CCO, Upstairs traprenovatie
-
Jan Daan van Erven Dorens
Manager Supply Chain Development, HEMA BV
-
Christina Hadinoto
Founder & CEO, Contourlab
-
Jeroen Hessing
Digital Development Manager, Skins
-
Joost van Heusden
Data & AI GTM Lead, Amazon.nl
-
Ronnie Hollemans
IT/datamanagement manager, Polvo
-
Edwin Jongsma
Hoofd marketing & e-commerce, Boer Staphorst B.V.
-
Jan Hein Knip
Business Development Manager & MarketPlaces, Nedis B.V.
-
Wouter Lugard
Marketing Director, Fresh 'n Rebel
-
Marc Luning
Commercieel Manager, Tuinbranche Nederland
-
Rick Maresch
Digital Transition Manager, Koninklijke Auping B.V.
-
Peter Oosterwal
E-commerce director, NZA New Zealand Auckland BV
-
Hermien Raedts
Researcher Retail Innovation, Hogeschool PXL
-
Boudewijn Raessens
Associate lector Artificial Intelligence Business, Fontys School of Business and Communication
-
Nitin Sendil
Director of Engineering, Otrium B.V.
-
Anjo van der Spek
CIO, De Mandemakers Groep
-
Wesley Valstar
Director, E-commerce & Transformation, DEPT ®
-
Jorn de Vreede
Sr. Digital Strategist, Youwe Concept B.V.
-
Joost van der Wal
ICT Enterprise Architect, Deka Supermarkten B.V.