AI in Retail: Hyperpersonalisatie | 2024
ActiefDeze expertgroep, met Amazon Web Services als voorzitter en ML6 en Amazon Web Services als hosts, gaan onderzoeken waar de Nederlandse retailbranche verwacht dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden.
Onderzoeksvraag
Waar verwacht de Nederlandse retailbranche dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden, en welke voordelen worden er verwacht?
Toelichting onderzoek
Deze expertgroep gaat onderzoeken in hoeverre Artificial Intelligence (A.I.) de Nederlandse retailbranche al heeft veranderd, en wat er nog te wachten staat. AI heeft recent een flinke opmars gemaakt door ‘Generative AI’, maar AI wordt in vele vormen en soorten al jaren gebruikt om supply chains te optimaliseren, prijzen te berekenen en gepersonaliseerde berichten naar consumenten te sturen. Deze groep zal onderzoeken wat de best practices zijn en waar de meeste innovatie verwacht wordt bij de grootste retailbedrijven van Nederland.
De volgende deelvragen worden door de expertgroep behandeld:
- Op welke bedrijfsonderdelen wordt A.I. momenteel al met succes ingezet?
- Welke basis moet er gelegd zijn voor de succesvolle inzet van A.I.?
- Welke initiële uitdagingen zijn er met de implementatie van A.I. en hoe worden de meestvoorkomende valkuilen opgelost?
- Welke bedrijfsonderdelen gaan in de nabije toekomst door A.I. disrupted worden en hoe?
- Hoe kunnen retailers zich voorbereiden op groeiende invloed van A.I. in de toekomst?
- Welke aspecten van AI in Retail zullen bijdragen aan de duurzaamheid van de AI oplossing?