Deze expertgroep, met Amazon Web Services als voorzitter en ML6 en Amazon Web Services als hosts, gaan onderzoeken waar de Nederlandse retailbranche verwacht dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Waar verwacht de Nederlandse retailbranche dat A.I. in de toekomst nog (meer) ingezet zal worden, en welke voordelen worden er verwacht?

Toelichting onderzoek

Deze expertgroep gaat onderzoeken in hoeverre Artificial Intelligence (A.I.) de Nederlandse retailbranche al heeft veranderd, en wat er nog te wachten staat. AI heeft recent een flinke opmars gemaakt door ‘Generative AI’, maar AI wordt in vele vormen en soorten al jaren gebruikt om supply chains te optimaliseren, prijzen te berekenen en gepersonaliseerde berichten naar consumenten te sturen. Deze groep zal onderzoeken wat de best practices zijn en waar de meeste innovatie verwacht wordt bij de grootste retailbedrijven van Nederland.

 De volgende deelvragen worden door de expertgroep behandeld:

  • Op welke bedrijfsonderdelen wordt A.I. momenteel al met succes ingezet?
  • Welke basis moet er gelegd zijn voor de succesvolle inzet van A.I.?
  • Welke initiële uitdagingen zijn er met de implementatie van A.I. en hoe worden de meestvoorkomende valkuilen opgelost?
  • Welke bedrijfsonderdelen gaan in de nabije toekomst door A.I. disrupted worden en hoe?
  • Hoe kunnen retailers zich voorbereiden op groeiende invloed van A.I. in de toekomst?
  • Welke aspecten van AI in Retail zullen bijdragen aan de duurzaamheid van de AI oplossing?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Marcel Visser

    Marcel Visser

    Worldwide BD Retail/CPG, Amazon Web Services

Hosts

  • Maxime Lampaert

    Maxime Lampaert

    AI Client Partner, ML6

  • Maela Marchena

    Maela Marchena

    Strategic Account Manager, Amazon Web Services

Alle 25 experts

  • Marcel Agterberg

    Marcel Agterberg

    Digital Business Developer, Bunzl Retail & Industrie

  • Oscar Amperse

    Oscar Amperse

    Commercial Director, SHI Non Food Concepts

  • Georgios Athanassiadis

    Georgios Athanassiadis

    Managing Partner, Your Majesty

  • Sebastiaan den Boer

    Sebastiaan den Boer

    Director AI & Data Science, Youwe Concept B.V.

  • Jeroen Bouman

    Jeroen Bouman

    Manager Logistics Innovations, MRG Logistics

  • Susanne Damen

    Susanne Damen

    Head of Marketing & eCommerce, AGU B.V.

  • Nancy Dierick

    Nancy Dierick

    Channel Strategy, Proximus

  • Angela van Dongen

    Angela van Dongen

    CCO, Upstairs traprenovatie

  • Jan Daan van Erven Dorens

    Jan Daan van Erven Dorens

    Manager Supply Chain Development, HEMA BV

  • Christina Hadinoto

    Christina Hadinoto

    Founder & CEO, Contourlab

  • Jeroen Hessing

    Jeroen Hessing

    Digital Development Manager, Skins

  • Joost van Heusden

    Joost van Heusden

    Data & AI GTM Lead, Amazon.nl

  • Ronnie Hollemans

    Ronnie Hollemans

    IT/datamanagement manager, Polvo

  • Edwin Jongsma

    Edwin Jongsma

    Hoofd marketing & e-commerce, Boer Staphorst B.V.

  • Jan Hein Knip

    Jan Hein Knip

    Business Development Manager & MarketPlaces, Nedis B.V.

  • Wouter Lugard

    Wouter Lugard

    Marketing Director, Fresh 'n Rebel

  • Marc Luning

    Marc Luning

    Commercieel Manager, Tuinbranche Nederland

  • Rick Maresch

    Rick Maresch

    Digital Transition Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Peter Oosterwal

    Peter Oosterwal

    E-commerce director, NZA New Zealand Auckland BV

  • Hermien Raedts

    Hermien Raedts

    Researcher Retail Innovation, Hogeschool PXL

  • Nitin Sendil

    Nitin Sendil

    Director of Engineering, Otrium B.V.

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep

  • Wesley Valstar

    Wesley Valstar

    Director, E-commerce & Transformation, DEPT ®

  • Jorn de Vreede

    Jorn de Vreede

    Sr. Digital Strategist, Youwe Concept B.V.

  • Joost van der Wal

    Joost van der Wal

    ICT Enterprise Architect, DekaMarkt

Nieuws

  • Composable Commerce als groeimotor voor duurzame digitale transformatie
    • Blog
    • 31-07-2025

    In een wereld waar verandering de enige constante is, wordt wendbaarheid cruciaal. De expertgroep ‘Composable Commerce: de sleutel tot duurzame groei’ van ShoppingTomorrow onderzoekt hoe organisaties hun...
  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.