De expertgroep AI, Conversational: the next level of Customer Interaction met Customer Journey Experts als voorzitter en Achmea, Microsoft en Avanade als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat zijn de technologische ontwikkelingen die de toekomst van klantinteractie gaan bepalen en hoe kunnen organisaties AI en Conversational technieken gebruiken om de klantervaringen te verbeteren en innovatie te accelereren?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de technologische ontwikkelingen die de toekomst van klantinteractie gaan bepalen en hoe kunnen organisaties AI en Conversational technieken gebruiken om de klantervaringen te verbeteren en innovatie te accelereren?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Wat zijn de kerntechnologieën die toekomstige klantinteractie mogelijk maken?
  • Succesvolle toepassingen van AI en Conversational technieken
  • Gevorderde Omnichannel klantinteractie en de onderliggende architectuur
  • Impact op de bedrijfsstructuur en mogelijkheden
  • Nieuwe business modellen en kansen

Deelvragen:

  • Wat moeten organisaties in place hebben om in de (technologische en structurele) ontwikkelingen mee te kunnen?
  • Welke praktische stappen kun je nu al zetten om voor te sorteren op deze ontwikkelingen?
  • Welke experimenten kun je nu al initiëren om te leren hoe dat werkt?
  • Wat zijn de ontwikkeling-methodieken en KPI’s om intelligente klantinteractie tot stand te brengen en beoordelen of ze effectief zijn?
  • Hoe maak je van de toekomst van klantinteractie een boardroom topic?

Onderzoeksaanpak:
In zes sessies willen we, aan de hand van use cases ingaan op kernelementen van toekomstige klantinteractie door voorbeelden, kennis en uitdagingen uit te wisselen. De use cases focussen zich op de ervaring van de klant. We willen geen futuristisch beeld uitwerken, maar de onderliggende ontwikkelingen inzichtelijk maken, rationaliseren en praktische stappen adresseren om het solide fundament voor deze onwaarschijnlijk kansrijke nieuwe wereld te scheppen. Maar bovenal kennis delen op basis van experimenten.

Gezocht profiel

De expertgroep is interdisciplinair met de focus op intelligent klantinteracties. De expertgroep geeft experts met senior roles in business, marketing en de klantzijde van de organisatie scherpe inzichten in de bijna onbegrensde mogelijkheden die de technologie te bieden heeft. Het delen van inzichten en kennis helpt de experts in het ontwerpen, managen en creëren van meeslepende on- en offline klantervaringen en het versnellen van innovatie binnen de organisatie.

Deze expertgroep is voornamelijk opzoek naar de volgende functieprofielen

  • Werkt voor een organisatie die zich bezig houdt of de ambitie heeft zich bezig te gaan houden met Artificial Intelligence en Conversational technieken om hun klantinteractie te verbeteren.
  • Bedrijven in de B2B en de B2C.
  • Bedrijven met een omzet boven de €100 miljoen euro.
  • Senior management, job titles zijn bijvoorbeeld Chief Digital/Innovation/Technical/Sales Officer, Digital transformation manager, Director of Digital/E-commerce/Innovation/IT, E-commerce managers, (digital) marketing managers, sales managers.
  • Werkt in afdelingen, gerelateerd aan het verbeteren van de klantinteractie, zoals business strategy, marketing, business development, innovation, research, data science, e-commerce en sales.
  • Verantwoordelijk voor investeringen in business innovatie en organisatie-transformatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Anouk Dekker

    Anouk Dekker

    Project en Event Coördinator, customerjourneyexperts.com

  • Wouter van Mierlo

    Wouter van Mierlo

    Senior Expert, customerjourneyexperts.com

Hosts

  • Angela Bos

    Angela Bos

    Industry Marketing Manager, Microsoft

  • Cor van den Broek

    Cor van den Broek

    Manager Digital Marketing, Achmea

  • Wendy Frodyma

    Wendy Frodyma

    Principal Solution Specialist - Data & AI, Retail, Microsoft

  • Bianca van der Woude

    Bianca van der Woude

    Account Leadership Director, Avanade Netherlands BV

Alle 18 experts

  • Ewa Badaruk

    Senior Sales Executive, Business Applications, Microsoft

  • Iwan Banens

    Iwan Banens

    Senior Product Owner CRM+, Aegon Nederland

  • Marit van Dijk

    Head of Avanade Advisory Netherlands, Avanade Netherlands BV

  • Erik Feleus

    Smart building developer, Amsterdam Airport Schiphol Consumers

  • Ad de Goeij

    Director IT Commerce, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Arjan van Hessen

    Arjan van Hessen

    Onderzoeker Taal- en Spraaktechnologie, Universiteit Twente

  • Olivier Jansen

    Digital Transformation Lead & Head of Innovation, International Card Services

  • Jaap Kramer

    Director Enterprise Architecture, Albert Heijn B.V.

  • Ana Maldonado

    Data Science Practice Lead, Avanade Netherlands BV

  • Nicoleta Onuta

    Innovation Lead, De Lage Landen

  • Marco van Putten

    Freelance CIO, HappyDees B.V.

  • Kristel de Ridder

    Head of Digital & Innovation, Mediq

  • Ruth Timmermans

    Manager Customer Excellence, bol.com

  • Naomi Verdult

    Naomi Verdult

    Data Engineer, IKEA

  • Danielle Vromans

    Chief Digital Officer, BookSpot

  • Denny van Wee

    Denny van Wee

    Head of Ecommerce BeNeLux, Pokon Naturado B.V.

  • Maarten Willemse

    Business Security & Privacy Officer, Nationale Nederlanden Groep

  • Laurens van Woerkom

    Digital Transformation Manager, Dopper.com

Agenda

    • 05-07-2022 11:30

    Spant!, Doctor Abraham Kuyperlaan 3, 1402 SB Bussum

Meer events

Nieuws

  • Vijf tips om invloed uit te oefenen op besluitvorming
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    Om een waardevolle business partner te kunnen zijn en impact te maken, heb jij als leider er baat bij de dynamiek in de boardroom te begrijpen en te weten met welke uitdagingen leden van een boardroom...
  • Wat de opkomst van Generatie Z en hybride winkelen ons kan vertellen over de toekomst van de stenen winkel
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    E-commerce groeit al jaren en is inmiddels niet meer weg te denken uit de retailsector. De constant groeiende mogelijkheden tot online shopping en digitale mode worden hierbij vaak als bedreiging voor...
  • Wil jij als eerste horen wanneer de Pitstop gelanceerd is?
    • Algemeen
    • 21-04-2022

    De ShoppingTomorrow - Kick-Off is geweest en alle 25 expertgroepen zijn inmiddels volop bezig met onderzoeken. Op dinsdag 31 mei nemen we alweer de volgende stap in het onderzoeksjaar met de lancering...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.