De opkomst van nieuwe technologieën zal in 2020 gevolgen gaan hebben voor organisaties en bovendien risico's met zich meebrengen. Hoe blijf je hierop voorbereid?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke risico’s gaan zich ontwikkelen richting 2020 en hoe kun je deze beheersen?

Risico's richting 2020

Het beheersen van risico’s is niet een onderwerp dat direct leeft bij de gemiddelde retailer. Uiteraard zal hij maatregelen nemen of willen nemen tegen diefstal in zijn fysieke winkel, gepleegd door shoppers. Maatregelen tegen internetfraude worden al iets ingewikkelder, omdat ze vaak lastiger te herkennen zijn.

De risico’s voor de retailer die stappen gaat zetten of heeft gezet richting een online of omnichannel-strategie, nemen echter fors toe. Nieuwe technologie levert nieuwe bedreigingen en criminelen en fraudeurs worden steeds creatiever en innovatiever.

Reden te meer om dieper in te gaan op de risico’s die richting 2020 gaan ontstaan. In de bluepaper geeft de expertgroep een groot deel van deze risico’s weer en manieren om deze te beheersen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Guido Anninga

    Guido Anninga

    Associate Partner, ConQuaestor

Host

  • Maarten de Jonge

    Maarten de Jonge

    Strategie & Propostie Zakelijk, Meeùs

Alle 6 experts

  • Henri Castillion

    Henri Castillion

    Risk Officer, Sanoma Media

  • Eric Nijman

    Eric Nijman

    Manager E-commerce & Innovatie, Meeùs

  • Leendert Rijnsburger

    Leendert Rijnsburger

    Directielid, Focum / AchterafBetalen

  • Jan Pieter Spanjer

    Jan Pieter Spanjer

    Security Officer, Meeùs

  • Niels Willeboordse

    Niels Willeboordse

    Senior Manager Risk Services, Deloitte

  • Jeroen Wolterbeek

    Jeroen Wolterbeek

    Adviseur Zakelijke Markt w.o. Datarisico’s, Meeùs

Nieuws

  • AI voor e-commerce
    • Nieuwsbericht
    • 24-05-2023

    De laatste tijd hoor je steeds meer over de inzet van artificial intelligence (AI). Zelfrijdende auto's, chatbots, gepersonaliseerde aanbevelingen en ChatGPT. Allen maken ze gebruik van AI, een techniek...
  • Klantloyaliteit verhogen doe je met deze 5 tips
    • Advertorial
    • 24-05-2023

    Een trouw klantenbestand dat je bedrijf steunt in goede en slechte tijden, is van onschatbare waarde. Uit internationaal onderzoek blijkt dat loyale klanten in 86% van de gevallen aanbevelingen doen aan...
  • Hyperpersonalisatie: dé kans om de veeleisende consument te bedienen
    • Blog
    • 25-04-2023

    De verwachting van de consument is veranderd. Tegenwoordig hebben de consumenten de behoefte en de verwachting dat bedrijven iedere klant met een persoonlijke boodschap aanspreekt. Als retailer is het...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.