De digitale wereld vraagt anno 2019 steeds meer om adequate, maar gebruiksvriendelijke, klantidentificatie en login. iDIN wil deze groeiende behoefte in de e-commerce zo goed mogelijk bedienen. Als expertgroep willen de experts zorg dragen dat iDIN en de online dienstverleners samen een oplossing realiseren die vraag en aanbod matchen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat komt er bij het gebruik van identiteitsoplossingen kijken?

Over het onderzoek login 2019-2020

Online inloggen en identificatie zijn voor e-commerce webwinkels belangrijk. Bovendien staat de Customer Journey centraal. De komende jaren gaat er dan ook veel veranderen in de manier waarop we online zakendoen. Zo voldoet anno 2019 een social login niet meer volgens de expertgroep.

In navolging van de expertgroep van vorig jaar heeft deze expertgroep volgende stappen gezet in de (her-)ontwikkeling van een inlogmethode en hebben ze een pilottest gedaan. De experts onderzochten of iDIN oplossing zou kunnen bieden. De expertgroep stelde zich ten doel om in kaart te brengen wat er komt kijken bij een dergelijke iDIN-implementatie.

iDIN: login anno 2019?

iDIN kan voor diverse doeleinden worden gebruikt, wanneer het goed geïmplementeerd wordt. Zo kan iDIN worden ingezet als inlogmethode, maar kan het ook worden gebruikt voor de afname van financiële diensten of online aankopen. Bovendien geniet iDIN een hogere veiligheid, en werkt het snel. Tegelijkertijd brengt iDIN uitdagingen met zich mee voor early adopters.

Om de mogelijkheden van iDIN te verkennen hield de expertgroep zich onder andere bezig met het toetsen van de marktbehoeften om te bekijk wat de optimale userflow is. Daarnaast gingen ze aan de slag met een mimimum viable product om de mogelijkheden van iDIN te verkennen.

Ben je benieuwd naar de resultaten van dit onderzoek en van deze experts met betrekking tot een convenient and safe login 2019-2020? Download dan hieronder de bluepaper, waarin het hele onderzoek aan je toegelicht wordt.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

Alle 9 experts

  • Loek Bosman

    Loek Bosman

    Omni-Channel Strategists & Consultant, Solutions Lab Consultancy

  • Mathijs Brand

    Mathijs Brand

    Product manager, Onegini

  • Elaine Duong-Kok

    Elaine Duong-Kok

    Business Developer, ABN AMRO Bank N.V.

  • Daan van den Eshof

    Daan van den Eshof

    Productmanager, Rabobank Nederland

  • Jan Michiel van Geuns

    Jan Michiel van Geuns

    Product Manager, Buckaroo

  • Arjan Griffioen

    Arjan Griffioen

    CEO, MYPO

  • Saskia van Henzel

    Saskia van Henzel

    Product Manager Betalen, De Volksbank N.V.

  • Frans van der Lugt

    Frans van der Lugt

    Business Development, Rabobank Nederland

  • Daniel Wiersma

    Daniel Wiersma

    Agile Mechanic, Wehkamp BV

Nieuws

  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2021

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard
    • Persbericht
    • 22-12-2020

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Algemeen
    • 16-12-2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.