Het lijkt steeds meer op een erfenis uit het verleden: Het aanmaken van een account bij een webwinkel of online dienst voordat je iets kunt afnemen. Onderzoek na onderzoek laat zien dat het gebruik van accounts in combinatie met social logins of op basis van enkel een username en wachtwoord niet alleen onveilig is, maar dat het ook een bron van irritatie is en tot conversieverlies leidt. Er zijn diverse inlogoplossingen beschikbaar die mogelijke frictie kunnen verlagen en conversie kunnen verhogen. Maar deze markt is jong, gefragmenteerd en volop in ontwikkeling. Is de ideale oplossing al beschikbaar en in hoeverre is accounten inlogellende een ongevoelde pijn in de sector? In deze bluepaper geven we inzichten en onderzoeken we waar de kansen voor de sector liggen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Werkt een e-commerce login in combinatie met je bestaande inlogoplossing conversieverhogend en frictieverlagend?

Deelvragen

  • Wat zijn de kosten van de huidige inlogsystemen? Hoeveel omzet verliest men door vergeten wachtwoorden en gebruikersnamen. Wat zijn de baten van een frictieverlagend aanmeldproces?
  • Wat moet er in een dergelijke branchebrede login / identity solution zitten om interessant te zijn voor een webshop?
  • Wat is de impact op de loyality / klantbeleving als men gebruik maakt van een e-commerce login?
  • Hoeveel webwinkels moeten meedoen om dit concept te laten slagen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

Hosts

  • Joris Oomen

    Joris Oomen

    Sector Manager Retail, CM.com

  • Thea van Oosterhout

    Thea van Oosterhout

    Strategic Business Developer, CM.com

Alle 9 experts

  • Ruben Arends

    Ruben Arends

    CRO & Webshop Beheer, Amac B.V.

  • Linda Bosman

    Linda Bosman

    Product Owner Check-Out & MyGreetz, Greetz B.V.

  • Robert Brugman

    Robert Brugman

    CRO & UX specialist, e-Luscious

  • Michelle de Boer

    Michelle de Boer

    Business Developer, International Bike Group B.V.

  • Inge de Ruijter

    Inge de Ruijter

    Assosiate Director, Bridgehead

  • Maarten Dries

    Maarten Dries

    directeur, Modation B.V.

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Marcel van Ooijen

    Marcel van Ooijen

    Online Service Manager, OHRA

  • Moniek Verschuren

    Moniek Verschuren

    Shopping experience specialist, Wehkamp B.V.

Nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.