Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models

Deze keer houden we een interview met de expertgroep 'Instant Commerce: Impact on e-Commerce business models'.

Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models

Wie zijn de voorzitter en host van de expertgroep 'From E-commerce to Instant Commerce: new Business Models'?

De voorzitter van de expertgroep is Maarten Deneer, consultant bij Connective Payments. De host is Maarten Kolenbrander, Senior Manager Merchants & Acquirers Business Development bij VISA.

instant-commerce-shoppingtomorrow

Kunnen jullie wat meer vertellen over Instant Commerce?

Consumenten worden snel veeleisender, hebben minder geduld en zijn allergisch voor slechte of trage customer journeys. Door deze trend is er in veel sectoren steeds meer aandacht voor het optimaliseren van de bestaande customer journeys of het opzetten van compleet nieuwe.

Een specifieke vorm van instant commerce is bijvoorbeeld de zogenaamde ‘’flitsbezorging’’. Voor de consument die zijn behoefte niet binnen 24 uur maar binnen maximaal 24 minuten vervuld wil zien.

Maar er is veel meer dan alleen de belofte van een snelle levering. Ook het hele proces van zoeken, vinden, vergelijken, kiezen, bestellen, betalen, retourneren en klantenservice: het moet allemaal snel, zonder frictie, ‘‘seamless’’ plaatsvinden.

Op welke onderzoeksvraag wordt er komend jaar antwoord gegeven?

De expertgroep zoekt antwoord op de vraag ‘‘Wat kunnen of moeten bedrijven aanpassen in hun business model om te profiteren van, of zich te verdedigen in, een markt waarin klanten in toenemende mate een onmiddellijke bevrediging van hun koopwensen verlangen?’’ 

Waarom is dit relevant om nu te onderzoeken?

Een beter begrip van de drijvende krachten achter Instant Commerce en hoe je daarop kan reageren, kan je onderneming helpen om mooie mogelijkheden vroegtijdig te ontdekken en om vervelende verrassingen te voorkomen.

Aan welk profiel moeten de experts voor deze expertgroep voldoen?

  • Retailers, Exploitanten en bouwers van e-Commerce platformen, Digital / Online / Web agencies, Solution Suppliers;
  • Directeuren, Sr Managers, Sr Product Managers, Strategen, CX Experts en andere beleidsmakers & decision makers;
  • Gericht op het verbeteren of veranderen van (een deel van) de totale customer journey binnen e-Commerce.

Wil jij als expert meedoen aan deze expertgroep?

Check hierboven of je aan het profiel voldoet en meld je snel aan. 

Gerelateerd nieuws

  • Van datapuntanalyse naar shopper journey-analyse

    In 2024 is het dertig jaar geleden dat Pizza Hut de eerste online verkoop realiseerde. E-commerce is inmiddels volwassen, kun je stellen. Er zijn echter nog deelgebieden die in de kinderschoenen staan....
  • Een succesvolle b2b-personalisatiestrategie in 6 stappen

    Personalisatie is allang geen trend meer, maar een van de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle marketingstrategie. Ongeacht het product dat je verkoopt, de dienst die je verleent of de branche...
  • “Heel ongemakkelijk als klantcontact lijkt op een blind date”

    In de huidige krappe arbeidsmarkt is het onmogelijk om aan elke klant evenveel tijd te besteden. Het lukt simpelweg niet om te streven naar het hoogste serviceniveau voor iedereen. In plaats daarvan zijn...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.