Hoe Phygital Commerce kan helpen bij het oplossen van de belangrijkste klantbehoeften en fricties in fysieke winkels

Hoe optimaliseer je de klantreis en beleving in fysieke winkels? Welke fricties en behoefte zijn per customer journey fase het meest relevant? En welke Phygital toepassingen kunnen helpen bij het oplossen van deze fricties en het vervullen van de klantbehoeften? Dit vertelt Jonathan van Raaij, Manager Strategy bij Boer & Croon, tijdens Shopping Today.

Hoe Phygital Commerce kan helpen bij het oplossen van de belangrijkste klantbehoeften en fricties in fysieke winkels

De presentatie van Jonathan over phygital commerce richt zich op het optimaliseren van de klantreis en beleving in fysieke winkels. De noodzaak om klanten naast de fysieke winkelervaring ook online shoppingmogelijkheden te bieden is inmiddels wel duidelijk. Er is echter nog veel terrein te winnen om deze winkelervaringen beter op elkaar aan te laten sluiten en deze verbinding optimaal in te richten voor een ultieme klantervaring, ongeacht of deze online, offline of gelijktijdig is.

De zware verschuiving naar online wordt naar zijn idee overschat. Offline blijft een belangrijke rol vervullen. “Online en offline moeten elkaar juist aanvullen”, vertelt hij. Tijdens zijn presentatie vertelt hij hoe je je customer journey inricht om dit voor elkaar te krijgen.

Op de vraag waarom je zijn presentatie niet mag missen, antwoordt hij stellig: “Fysieke winkels staan onder druk, maar spelen wel degelijk een belangrijke rol binnen de samenleving. Hoe kunnen we de inrichting van fysieke winkels herijken om optimaal te voldoen aan de verwachtingen en behoeften van consumenten? Ik vertel je er alles over tijdens deze presentatie!”

Jonathan legt uit dat belangrijkste ontwikkeling op het gebied van e-commerce de integratie tussen online en offline met behulp van unified commerce en phygital commerce is. De expertgroep Phygital Commerce: Merging Digital and Physical Shopping, mede mogelijk gemaakt door Boer & Croon, Youwe en Adyen, heeft zich het afgelopen onderzoeksjaar over dit onderwerp gebogen. De resultaten zijn verwerkt in een bluepaper die vanaf 13 oktober te downloaden is via www.shoppingtomorrow.nl.

Hoe en waar kun je deze presentatie volgen?

Volg deze presentatie op 13 oktober van 11.40 – 12.10 uur in DeFabrique in Utrecht.

Gerelateerd nieuws

  • Studiereis: Shopping redefined; de nieuwe manier van verkopen

    We bevinden ons midden in de slag om de consument en het wordt lastiger om producten door de supply chain te krijgen, zegt Salesforce tijdens de Thuiswinkel.org/ShoppingTomorrow studiereis naar New York....
  • Studiereis: The only constant is constant change

    We bevinden ons in een nieuwe wereld. Snelle creatie en adoptie van nieuwe technologieën zijn aan de orde van de dag. Grote bedrijven blijven ontstaan en groeien, met als doel de huidige en traditionele...
  • Retail in beweging: de toekomst is phygital

    Dat de winkelstraat onder druk staat kan iedereen zien. Dat betekent niet dat fysieke winkels geen bestaansrecht meer hebben. Hun rol wordt alleen anders. Door de winkelvloer als basis te nemen en deze...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.