Hoe Phygital Commerce kan helpen bij het oplossen van de belangrijkste klantbehoeften en fricties in fysieke winkels

Hoe optimaliseer je de klantreis en beleving in fysieke winkels? Welke fricties en behoefte zijn per customer journey fase het meest relevant? En welke Phygital toepassingen kunnen helpen bij het oplossen van deze fricties en het vervullen van de klantbehoeften? Dit vertelt Jonathan van Raaij, Manager Strategy bij Boer & Croon, tijdens Shopping Today.

Hoe Phygital Commerce kan helpen bij het oplossen van de belangrijkste klantbehoeften en fricties in fysieke winkels

De presentatie van Jonathan over phygital commerce richt zich op het optimaliseren van de klantreis en beleving in fysieke winkels. De noodzaak om klanten naast de fysieke winkelervaring ook online shoppingmogelijkheden te bieden is inmiddels wel duidelijk. Er is echter nog veel terrein te winnen om deze winkelervaringen beter op elkaar aan te laten sluiten en deze verbinding optimaal in te richten voor een ultieme klantervaring, ongeacht of deze online, offline of gelijktijdig is.

De zware verschuiving naar online wordt naar zijn idee overschat. Offline blijft een belangrijke rol vervullen. “Online en offline moeten elkaar juist aanvullen”, vertelt hij. Tijdens zijn presentatie vertelt hij hoe je je customer journey inricht om dit voor elkaar te krijgen.

Op de vraag waarom je zijn presentatie niet mag missen, antwoordt hij stellig: “Fysieke winkels staan onder druk, maar spelen wel degelijk een belangrijke rol binnen de samenleving. Hoe kunnen we de inrichting van fysieke winkels herijken om optimaal te voldoen aan de verwachtingen en behoeften van consumenten? Ik vertel je er alles over tijdens deze presentatie!”

Jonathan legt uit dat belangrijkste ontwikkeling op het gebied van e-commerce de integratie tussen online en offline met behulp van unified commerce en phygital commerce is. De expertgroep Phygital Commerce: Merging Digital and Physical Shopping, mede mogelijk gemaakt door Boer & Croon, Youwe en Adyen, heeft zich het afgelopen onderzoeksjaar over dit onderwerp gebogen. De resultaten zijn verwerkt in een bluepaper die vanaf 13 oktober te downloaden is via www.shoppingtomorrow.nl.

Hoe en waar kun je deze presentatie volgen?

Volg deze presentatie op 13 oktober van 11.40 – 12.10 uur in DeFabrique in Utrecht.

Gerelateerd nieuws

  • Omni-commerce architectuur richting 2030 Hoe schiet je op een bewegend doel?

    Lopen we over zeven jaar massaal met een mixed reality-bril op? Beslissen we nog autonoom of bepaalt AI grotendeels de keuzes die we maken? En krijgen we onze privacy de komende jaren weer terug of gaan...
  • Maak je retailorganisatie klaar voor Omnichannel succes

    Wil je graag omnichannel successen vieren met je retailorganisatie, overtuigd van de meerwaarde van de combinatie van kanalen? Omdat je weet dat omnichannel klanten 2,1 keer meer aankopen doen en liefst...
  • 3 ingangen naar de omni-commerce architectuur van de toekomst

    De afgelopen jaren heeft de retail veel veranderingen doorgemaakt. Denk aan same-day-delivery, shoppen in livestreams en natuurlijk de altijd groeiende (digitale) touchpoints, die allemaal met elkaar in...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.