
De 5 best gelezen bluepapers van 2021
In 2021 hebben meer dan 570 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers zijn geschreven door professionals in de markt. De bluepapers geven je praktische tips, inzichten en best practices waarmee jij je grenzen kunt verleggen en jouw bedrijf een stapje verder kunt brengen richting de optimale customer experience. Nu de bluepapers van onderzoeksjaar 2021 al weer een tijdje online staan, is het tijd om de balans op te maken. Welke bluepapers zijn namelijk het meest gedownload? Hieronder zie je de top vijf van dit onderzoeksjaar. Heb jij ze al gelezen?

1. Conversion Optimization 2021
Conversieoptimalisatie komt steeds hoger te staan op de agenda in het Nederlandse bedrijfsleven. Er worden hiervoor verschillende tools ingezet, zo worden er gebruikersonderzoeken uitgevoerd, A/B-tesen worden gedaan om aanpassingen te valideren en vervolgens worden er klantgerichte optimalisaties doorgevoerd. Maar naast deze punten kent conversieoptimalisatie ook obstakels. In deze bluepaper worden de drie grootste uitdagingen voor verdere groei van conversieoptimalisatie gedeeld.
2. Personalized E-commerce 2021
Personalisatie is een steeds vaker toegepast begrip. Steeds meer organisaties gaan werken met personalisatie waardoor ze als het ware aandacht of motivatie creëren om een boodschap te verwerken. Het doel van deze personalisaties is het verbeteren van de klantervaringen, wat dan ook weer leidt tot optimalisatie van de KPI’s. De expertgroep ‘ Personalized E-commerce’, onder leiding van Redkiwi en Spotler heeft gekeken naar hoe ver kun, mag en moet je gaan met personalisatie in e-commerce. De uitkomsten van dit onderzoek worden toegelicht in de bluepaper.
3. Shopping in 2030 2021
Onder leiding van Bluebird Day, Magnus en Thuiswinkel.org werpt het scenarioteam van de ShoppingTomorrow-expertgroep ‘Shopping in 2030’ een blik op de toekomst van winkelen. Op welke technologische en marktontwikkelingen dient ondernemend Nederland zich voor te bereiden om ook in de toekomst succesvol te blijven, nationaal én internationaal? De eerste resultaten zijn opgeleverd in een bluepaper. Daarin bespreekt het scenarioteam de toekomst vanuit vijf perspectieven: de consument, de winkel, technologie, businessmodellen en data.
4. Omnichannel Strategy & Transformation 2021
Een verschuiving in consumentengedrag, grote veranderingen binnen het ecosysteem en de wereld om ons heen is compleet anders. Aanpassen en toekomstbestendig zijn is nu dus belangrijker dan ooit te voren. Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel strategie en hoe ziet deze transitie eruit?
5. Digital Retail Media 2021
Inmiddels is iedereen wel bekend met de term E-commerce en voor veel retailers is dit dan ook een belangrijk verkoopkanaal. Maar naast E-commerce duikt er nog een potentieel businessmodel op, dat retailers in staat stelt een platform te bieden voor relevante advertenties van leveranciers, Retail media. De expertgroep ‘Digital Retail Media’, onder leiding van CitrusAd en UNFOLDR heeft onderzoek gedaan naar de verschillende vormen van retail media, wat dit kan betekenen voor retailers en merken en hoe ze hiermee kunnen beginnen.
Gerelateerd nieuws
-
De 21 ShoppingTomorrow-expertgroepen hebben op dit moment de definitieve versie van hun bluepaper ingeleverd. In de bluepaper vind je de resultaten en inzichten die ze op basis van een onderzoek of vraagstuk...