De 5 best gelezen bluepapers van 2021

In 2021 hebben meer dan 570 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers zijn geschreven door professionals in de markt. De bluepapers geven je praktische tips, inzichten en best practices waarmee jij je grenzen kunt verleggen en jouw bedrijf een stapje verder kunt brengen richting de optimale customer experience.  Nu de bluepapers van onderzoeksjaar 2021 al weer een tijdje online staan, is het tijd om de balans op te maken. Welke bluepapers zijn namelijk het meest gedownload? Hieronder zie je de top vijf van dit onderzoeksjaar. Heb jij ze al gelezen?

vijf best gelezen bluepapers van 2021

1. Conversion Optimization 2021

Conversieoptimalisatie komt steeds hoger te staan op de agenda in het Nederlandse bedrijfsleven. Er worden hiervoor verschillende tools ingezet, zo worden er gebruikersonderzoeken uitgevoerd, A/B-tesen worden gedaan om aanpassingen te valideren en vervolgens worden er klantgerichte optimalisaties doorgevoerd. Maar naast deze punten kent conversieoptimalisatie ook obstakels. In deze bluepaper worden de drie grootste uitdagingen voor verdere groei van conversieoptimalisatie gedeeld.

2. Personalized E-commerce 2021

Personalisatie is een steeds vaker toegepast begrip. Steeds meer organisaties gaan werken met personalisatie waardoor ze als het ware aandacht of motivatie creëren om een boodschap te verwerken. Het doel van deze personalisaties is het verbeteren van de klantervaringen, wat dan ook weer leidt tot optimalisatie van de KPI’s. De expertgroep ‘ Personalized E-commerce’, onder leiding van Redkiwi en Spotler heeft gekeken naar hoe ver kun, mag en moet je gaan met personalisatie in e-commerce. De uitkomsten van dit onderzoek worden toegelicht in de bluepaper. 

3. Shopping in 2030 2021

Onder leiding van Bluebird Day, Magnus en Thuiswinkel.org werpt het scenarioteam van de ShoppingTomorrow-expertgroep ‘Shopping in 2030’ een blik op de toekomst van winkelen. Op welke technologische en marktontwikkelingen dient ondernemend Nederland zich voor te bereiden om ook in de toekomst succesvol te blijven, nationaal én internationaal? De eerste resultaten zijn opgeleverd in een bluepaper. Daarin bespreekt het scenarioteam de toekomst vanuit vijf perspectieven: de consument, de winkel, technologie, businessmodellen en data.

4. Omnichannel Strategy & Transformation 2021

Een verschuiving in consumentengedrag, grote veranderingen binnen het ecosysteem en de wereld om ons heen is compleet anders. Aanpassen en toekomstbestendig zijn is nu dus belangrijker dan ooit te voren. Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel strategie en hoe ziet deze transitie eruit?  

5. Digital Retail Media 2021

Inmiddels is iedereen wel bekend met de term E-commerce en voor veel retailers is dit dan ook een belangrijk verkoopkanaal. Maar naast E-commerce duikt er nog een potentieel businessmodel op, dat retailers in staat stelt een platform te bieden voor relevante advertenties van leveranciers, Retail media. De expertgroep ‘Digital Retail Media’, onder leiding van CitrusAd en UNFOLDR heeft onderzoek gedaan naar de verschillende vormen van retail media, wat dit kan betekenen voor retailers en merken en hoe ze hiermee kunnen beginnen. 

Gerelateerd nieuws

  • Hoe kan de conversie verder omhoog?

    Nederlandse bedrijven weten het belang van conversieoptimalisatie (CRO) steeds beter op waarde te schatten. Experts van ShoppingTomorrow zien echter een aantal veel voorkomende obstakels waardoor CRO-programma’s...
  • Waarom identity services de standaard worden

    Identity services, waarmee gebruikers zich op verschillende plekken digitaal kunnen identificeren, zijn in opmars. Behalve vertrouwen bieden ze gemak aan consumenten, die moeite hebben allemaal aparte...
  • Omnichannel strategie in de praktijk

    Klantrelaties ontstaan bij een eerste interactie, maar ze eindigen feitelijk nooit. Ze bestaan in de som van alle ervaringen die een klant heeft met je merk. De klantreis stopt dus ook niet bij een transactie,...
Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.