Setting up a Digital Transformation Culture 2021

Wie digitale transformatie succesvol wil doorvoeren, moet draagvlak creëren en voor elkaar krijgen dat mensen uit de spreekwoordelijke silo’s stappen. Een solonaise maakt tenslotte geen feestje.Mede door de coronacrisis is er sprake van een ongekende versnelling op het gebied van digitale transformatie. Een aantal bedrijven overweegt daar nu werk van te maken, terwijl concurrenten de afgelopen twee jaar stappen hebben gezet. De meeste bedrijven zijn al langer bezig met digitale transformatie, maar willen daar nu versnelling in aanbrengen. Daarom besloten we kritisch te kijken naar digitale transformatie als proces. Hoe zet je de stap van doel naar doen? Dat heeft de expertgroep ‘Setting up a Digital Transfromation Culture’, onder leiding van Adyen en Youwe onderzocht. 

Download Bluepaper
setting-up-a-digital-transformation-culture

Takeaways uit de bluepaper

  1. Wie digitale transformatie benadert als enkel een technologische uitdaging, koopt zijn Ferrari’s waarschijnlijk zonder motorblok. Mooi om te hebben staan, maar je zult er niet veel meters mee maken.
  2. Een geslaagde digitale transformatie steunt op vier pilaren: technologie, data, processen en mensen. Deze moeten gelijk aan elkaar groeien om van digitale transformatie een succes te maken.
  3. Digitale transformatie is een samenspel van technologische en organisatorische veranderingen en ze vergt aanpassingen in de mentaliteit van alle medewerkers. Het is mensenwerk. 
  4. Wie digitale transformatie toegankelijk bespreekbaar en praktisch toepasbaar wil maken, kan aan de slag met ons model: de Maturity Mountain.

 

Bluepaper bijlage

De expertgroep heeft naast de bluepaper een werkbaar Maturity Model en een uitgebreide versie van de bluepaper gemaakt. Gebruik de button hieronder om deze te bekijken op de website van Youwe. 

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Master Data Management 2020

    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.