Personalized E-commerce 2021

Personalisatie is een steeds vaker toegepast begrip. Steeds meer organisaties gaan werken met personalisatie waardoor ze als het ware aandacht of motivatie creëren om een boodschap te verwerken. Het doel van deze personalisaties is het verbeteren van de klantervaringen, wat dan ook weer leidt tot optimalisatie van de KPI’s. De expertgroep ‘ Personalized E-commerce’, onder leiding van Redkiwi en Spotler heeft gekeken naar hoe ver kun, mag en moet je gaan met personalisatie in e-commerce. De uitkomsten van dit onderzoek worden toegelicht in de bluepaper. 

Download Bluepaper
personalized-ecommerce

Takeaways uit de bluepaper

  1. Personalisatie mag nooit een doel op zich zijn. Het is essentieel om personalisatie op te zetten vanuit de voordelen voor de consument en niet te starten vanuit de business.
  2. Personalisatie is een enorm goede driver voor de conversie, leren de cases in deze bluepaper. Het is een marketingtechniek die euro’s oplevert.
  3. Segmenteren en personaliseren gaan hand in hand. Begin met segmentatie. Hoe dieper je segmenteert, hoe dichter je bij personalisatie komt.

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Digital Identity - the new gold 2020

    • 9 /10
    De online consumentenbestedingen in de detailhandel groeien dit jaar sterk, wijzen cijfers van het CBS uit. De situatie rondom COVID-19 speelt hierin een belangrijke rol. Als gevolg van deze groei zijn de...
    Download
  • The Architecture of Customer Engagement 2020

    • 9 /10
    Wat onderscheidt succesvolle klantgerichte bedrijven met een naadloze customer experience van bedrijven die marketing- en salestechnisch dezelfde activiteiten lijken te ontplooien, maar niet hetzelfde...
    Download
  • AI, Voice and Intelligent Customer Interaction 2021

    Steeds meer Big Tech-partijen sturen op het voeren van intelligente en gepersonaliseerde gesprekken met hun klanten. Bedrijven als Google en Facebook geven met slimme zoekfuncties op individueel niveau,...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.