
Digital Identity - the new gold 2020
De online consumentenbestedingen in de detailhandel groeien dit jaar sterk, wijzen cijfers van het CBS uit. De situatie rondom COVID-19 speelt hierin een belangrijke rol. Als gevolg van deze groei zijn de eisen gesteld aan online winkelen hoger geworden. De consument verwacht meer en meer van de online retailer, voornamelijk op het vlak van gebruikerservaring, merkbelofte en service: de zogenoemde ‘customer experience’. Anno 2020 moet winkelen voornamelijk eenvoudig en persoonlijk zijn. Daarbij switcht de consument eenvoudig tussen de verschillende on- en offlinekanalen, in alle fasen van de klantreis: vanaf het moment dat hij iets bekijkt, tot aan de geboden service na aanschaf en alles daartussenin. In de bluepaper van de expertgroep Digital Identity: the new gold, gaat het over balanceren tussen gebruikersgemak en veiligheid.
Download Bluepaper
Takeaways uit deze bluepaper
- Nederlandse consumenten besteedden in 2019 voor meer dan 25,8 miljard euro aan producten en diensten via het internet. Het digitale verkoopkanaal wordt steeds belangrijker, toch kan en moet er nog veel verbeteren. Organisaties bevinden zich middenin een digitale revolutie.
- Customer identity and access management (CIAM) is een uitstekend middel in de online strategie van e-commercebedrijven. Met CIAM start de gebruikersbeleving in een veilige, eenvoudig te gebruiken en privacyvriendelijke omgeving.
- Uit onderzoek van Okta blijkt dat Nederlanders gemiddeld negen wachtwoorden moeten onthouden in het dagelijkse leven, en dat ze er maandelijks gemiddeld drie vergeten. De praktijk leert dat een moeizame login leidt tot afname van gebruik en daarmee omzet.
Reviews
Geen reviews gevonden
Aanbevolen bluepapers
-
Wat onderscheidt succesvolle klantgerichte bedrijven met een naadloze customer experience van bedrijven die marketing- en salestechnisch dezelfde activiteiten lijken te ontplooien, maar niet hetzelfde...Download