Digital Identity - the new gold 2020

De online consumentenbestedingen in de detailhandel groeien dit jaar sterk, wijzen cijfers van het CBS uit. De situatie rondom COVID-19 speelt hierin een belangrijke rol. Als gevolg van deze groei zijn de eisen gesteld aan online winkelen hoger geworden. De consument verwacht meer en meer van de online retailer, voornamelijk op het vlak van gebruikerservaring, merkbelofte en service: de zogenoemde ‘customer experience’. Anno 2020 moet winkelen voornamelijk eenvoudig en persoonlijk zijn. Daarbij switcht de consument eenvoudig tussen de verschillende on- en offlinekanalen, in alle fasen van de klantreis: vanaf het moment dat hij iets bekijkt, tot aan de geboden service na aanschaf en alles daartussenin. In de bluepaper van de expertgroep Digital Identity: the new gold, gaat het over balanceren tussen gebruikersgemak en veiligheid. 

Download Bluepaper
Bluepapers 2020 Digital Identity

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Nederlandse consumenten besteedden in 2019 voor meer dan 25,8 miljard euro aan producten en diensten via het internet. Het digitale verkoopkanaal wordt steeds belangrijker, toch kan en moet er nog veel verbeteren. Organisaties bevinden zich middenin een digitale revolutie.
  2. Customer identity and access management (CIAM) is een uitstekend middel in de online strategie van e-commercebedrijven. Met CIAM start de gebruikersbeleving in een veilige, eenvoudig te gebruiken en privacyvriendelijke omgeving.
  3. Uit onderzoek van Okta blijkt dat Nederlanders gemiddeld negen wachtwoorden moeten onthouden in het dagelijkse leven, en dat ze er maandelijks gemiddeld drie vergeten. De praktijk leert dat een moeizame login leidt tot afname van gebruik en daarmee omzet.

Reviews

  • 8

    Gebruiksgemak èn veiligheid kunnen samengaan

    In deze bluepaper wordt helder het doel van CIAM uitgelegd met de aandachtspunten die hierbij horen. De crux zit in de balans tussen gebruiksgemak en veiligheid. De mogelijkheden om veiligheid te vergroten zonder in te leveren op gebruiksgemak zou verder geëxploreerd kunnen worden. Als mede-uitvinder van een product obv beeldspraakherkenning is het mogelijk dat door het oplezen van een paar woorden een specifieke en unieke identiteit kan worden gecreëerd.

    April 7, 2021 21:26 - Olaf, 's-Gravenhage

  • 10

    digital identity

    prima

    June 7, 2021 07:15 - Hans, etten-leur

Aanbevolen bluepapers

  • The Architecture of Customer Engagement 2020

    • 9 /10
    Wat onderscheidt succesvolle klantgerichte bedrijven met een naadloze customer experience van bedrijven die marketing- en salestechnisch dezelfde activiteiten lijken te ontplooien, maar niet hetzelfde...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.