Digital Retail Media 2021

Inmiddels is iedereen wel bekend met de term E-commerce en voor veel retailers is dit dan ook een belangrijk verkoopkanaal. Maar naast E-commerce duikt er nog een potentieel businessmodel op, dat retailers in staat stelt een platform te bieden voor relevante advertenties van leveranciers, Retail media. De expertgroep ‘Digital Retail Media’, onder leiding van CitrusAd en UNFOLDR heeft onderzoek gedaan naar de verschillende vormen van retail media, wat dit kan betekenen voor retailers en merken en hoe ze hiermee kunnen beginnen. 

Download Bluepaper
digital-retail-media

Takeaways uit de bluepaper

Behalve als koopplek fungeren retailers steeds vaker als plek om zoekopdrachten te starten. Daardoor zijn ze in staat zeer complete profielen te maken. Adverterende merken, die geen directe relatie met hun klanten hebben, kunnen daar gebruik van maken.

  1. Bij retail media werken retailers en merken samen om specifieke en relevante uitingen te tonen aan consumenten. Er gaan vele tientallen miljoenen in om, de potentie is enorm.
  2. Inzet van retail media levert een win-win-winsituatie op:
    - merken gebruiken first party data van retailers en kunnen zo in de gehele customer journey relevante en specifieke uitingen tonen;
    - retailers kunnen met behulp van hun bereik en klantdata extra inkomsten genereren;
    - consumenten zien voor hen relevante advertenties.
  3. Niet alleen grote retailers en merken kunnen starten met retail media. Het is interessant voor iedereen die online verkoopt.

Reviews

  • 10

    October 21, 2021 07:19 - Thom, Amsterdam

  • 9

    October 28, 2021 07:09 - Haye, Amsterdam

Aanbevolen bluepapers

  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Master Data Management 2020

    • 8 /10
    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.