Data-driven Product Experience in Garden Retail 2021

De expertgroep ‘Data-driven Product Experience in Garden Retail’ onder leiding van Tuinbranche Nederland, ConnectingTheDots en GS1 Nederland, bestaat uit leveranciers en (r)etailers van binnen en buiten de tuinbranche. Zij hebben samen onderzoek gedaan naar de realisatie van optimale conversie door middel van klantspecifieke productinformatie. Zo is er onder andere onderzocht wat de trends en ontwikkelingen zijn in de tuinretail, hoe de customer journey eruit ziet en welke rol productinformatie speelt bij het verhogen van conversie. 

Download Bluepaper
data-driven-product-experience-in-garden-retail

Takeaways uit de bluepaper

  1. Benader het begrip 'product experience' vooral op een praktische manier als je er een start mee maakt binnen een gemiddelde onderneming. Zo werk je als het ware om de hype heen. Dit betekent volgens deze expertgroep dat je begint met het optimaliseren van dat deel van de productinformatie dat klanten inspireert tot aankoop. Wanneer die basis op orde is, kan er gewerkt worden aan de overtreffende trap: productinformatie optimaliseren voor specifieke klantgroepen.
  2. Optimaliseer productinformatie op basis van een plan, inclusief een duidelijk doel. Een voorbeeld: wil je meer traffic naar de webshop? Kijk welke producten geschikt zijn voor traffic building. Als het doel in kaart is gebracht, kijk je welk deel van de productinformatie zich het beste leent (lees: wat het meeste resultaat oplevert) voor optimalisatie, monitor frequent de resultaten en stuur bij waar nodig.
  3. Maak gebruik van de beschikbare productinformatie in je branche. Bijvoorbeeld productdata rechtstreeks van merken of datapools zoals GS1. Gebruik deze als basis voor het optimaliseren van productinformatie. Dit kan aanzienlijk werk schelen en die tijd kan gebruikt worden om de productinformatie dusdanig te verbeteren dat een sale in jouw webshop plaatsvindt, in plaats van bij je concurrent. 

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Master Data Management 2020

    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    • 9.5 /10
    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.