Data as fuel for successful Customer Engagement 2022

Om een diepere relatie op te bouwen, moet de klant vertrouwen hebben in jouw merk. Dat bouw je onder meer op door je merkbelofte na te komen en ervoor te zorgen dat je klant relevante content onder ogen krijgt. Deze relevante, maar ook persoonlijke informatie kun je alleen effectief inzetten als je de data goed op orde hebt en deze daarnaast goed ontvangt en verwerkt in je systemen. Je hebt dus een goede datastrategie nodig om je doelstellingen te behalen. De vraag die hierbij rijst is: ‘Welke data zijn voor jouw organisatie van belang en hoe creëer je daarmee het juiste engagement met jouw (potentiële) klanten?’ Deze onderzoeksvraag wordt in deze bluepaper beantwoord door expertgroep 'Data as fuel for successful customer engagement' mede mogelijk gemaakt door Ematters, VOYADO en PostNL.

Download Bluepaper
Data-fuel-for-Customer-Engagement

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Een datastrategie is een must-have om een waardevolle en effectieve relatie op te bouwen met klanten.
  2. Personalisatie is hét middel voor het realiseren van succesvol engagement. 86 procent van de consumenten ziet personalisatie als belangrijke pijler bij het maken van de koopbeslissing.
  3. Door je data te blijven actualiseren en verrijken en je systemen goed aan elkaar te koppelen, ontstaat er een steeds completer klantprofiel. Dit vormt de basis voor steeds persoonlijke content en
    engagement. Zo maak je van een prospect een klant en misschien uiteindelijk zelfs een ambassadeur.

Bekijk hier de video over de interactie in een Customer Journey

De interactie in een Customer Journey | Bluepaper Data as fuel for succesful Customer Engagement
De interactie in een Customer Journey | Bluepaper Data as fuel for succesful Customer Engagement - https://www.youtube.com/watch?v=ZaSAyhgh9DM

Aanbevolen bluepapers

  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Master Data Management 2020

    • 8 /10
    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.