Conversion Rate Optimization 2022

Conversieoptimalisatie staat steeds hoger op de agenda van het Nederlandse bedrijfsleven, en terecht. Toch zijn er ook nog steeds veel bedrijven die moeten starten met conversieoptimalisatie. Vooral bij b2b-bedrijven en d2c-bedrijven is dit het geval. In deze bluepaper beschrijft de expertgroep 'Conversion Rate Optimization', onder leiding van Valantic als voorzitter en Tweakwise als host, hoe ze drie bedrijven hebben geholpen bij het opstarten van hun CRO-programma en worden de grootste trends en uitdagingen in conversie-optimalisatie anno 2022 uitgelicht. 

Download Bluepaper
Conversion-Rate-Optimization

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Een belangrijke succesfactor voor CRO is dat je een datagedreven proces volgt. De expertgroep Conversion Rate Optimization illustreert dit aan de hand van drie concrete cases.
  2. Bekijk waarom en hoe de expertgroep voor b2b-webshop Hortispares een datagedreven prioriteringsmodel heeft gebouwd.
  3. Zie hoe Daelmans Groep is geholpen met de inzichten uit usabilityonderzoek, één van de belangrijkste onderzoeksmethodes als je start met CRO.
  4. Lees hoe een expert review van de groep merkfabrikant Stanley heeft geholpen om de grootste conversiekansen voor zijn mobiele site te identificeren.

Bekijk hier de video over de case van Stroopwafels.com

Case van Stroopwafel.com
Case van Stroopwafel.com - https://www.youtube.com/watch?v=twPD_JXoie4

Bekijk hier de video over de case van Hortispares

Case van Hortispares
Case van Hortispares - https://www.youtube.com/watch?v=rRDCmHW5yek

Bekijk hier de video over de case van Stanley

Case van Stanley
Case van Stanley - https://www.youtube.com/watch?v=5Gslh0l22yI

Aanbevolen bluepapers

  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    • 9.5 /10
    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Data-driven Product Experience in Garden Retail 2021

    • 9 /10
    De expertgroep ‘Data-driven Product Experience in Garden Retail’ onder leiding van Tuinbranche Nederland, ConnectingTheDots en GS1 Nederland, bestaat uit leveranciers en (r)etailers van binnen en buiten...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.