Een naadloze klantreis met owned mediakanalen en AI(-agents) | 2025

Actief

Deze expertgroep, met Ematters als voorzitter en CM.com als host, onderzoekt hoe de inzet van AI-agents en owned mediakanalen bijdraagt aan een naadloze klantreis en het versterken van klantloyaliteit. Door de synergie tussen marketing, e-commerce en klantenservice te benutten, verkennen we hoe bedrijven hun onderscheidend vermogen vergroten en duurzame groei realiseren.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen e-commerce, marketing en customer service optimaal samenwerken met behulp van AI-agents en owned mediakanalen om een naadloze klantbeleving te creëren? En op welke manier draagt dit bij aan een hogere omzet uit zowel bestaande als nieuwe klanten?

Toelichting onderzoek

Consumenten verwachten steeds meer: een persoonlijke, consistente en frictieloze klantreis. Maar hoe zorg je voor een klantbeleving die niet alleen voldoet aan deze verwachtingen, maar ook bijdraagt aan groei en loyaliteit? In onze expertgroep “Een naadloze klantreis dankzij owned mediakanalen en AI (-agents)” brengen we de beste elementen uit marketing, e-commerce, owned mediakanalen/data en klantenservice samen. We onderzoeken hoe bedrijven hun onderscheidend vermogen vergroten, inspelen op marktontwikkelingen en hoe ze AI (agents) en software kunnen inzetten om een naadloze klantreis te bieden.

Deelvragen:

  • Hoe kunnen AI-agents helpen om repetitieve taken te automatiseren, waardoor er meer focus kan zijn op een frictieloze klantreis?
  • Hoe zou een frictieloze klantreis eruit kunnen zien als software en AI optimaal worden ingezet?
  • Hoe kun je de klantreis nog persoonlijker maken via je owned mediakanalen?
  • Hoe gebruik je je eigen data om doelstellingen te realiseren?

Wat levert het jou op?

  • Leer hoe je personalisatie via je owned mediakanalen kunt realiseren dankzij je eigen data.
  • Ontdek hoe je marketing, e-commerce en service integreert voor optimale klanttevredenheid.
  • Leer hoe je AI-agents effectief kunt inzetten.
  • Deel kennis en inzichten met andere experts en blijf vooroplopen in jouw vakgebied.
  • Ontdek hoe je een consistente merkbeleving creëert die herhaalaankopen stimuleert.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Hosts

  • Martijn Verdaasdonk

    Martijn Verdaasdonk

    Partner Manager, CM.com

  • Jurgen Verheijen

    Jurgen Verheijen

    Field Marketing Manager Benelux, CM.com

Alle 27 experts

  • Job Agema

    Job Agema

    CEO, Earendel Group

  • Boy Alberts

    Boy Alberts

    Database marketeer, Brabantia Branding B.V.

  • Ramzi Bergman

    Ramzi Bergman

    AI specialist, Floors

  • Freek Bossong

    Freek Bossong

    E-Commerce Manager, NZA New Zealand Auckland BV

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    Head of Marketing, Herome Cosmetics

  • Marleen van Dam

    Marleen van Dam

    Field Marketing Manager Benelux, CM.com

  • Ineke Davies

    Ineke Davies

    Lead Digital Marketing & CRM, Stellantis Financial Services

  • Tjarko Dijkstra

    Tjarko Dijkstra

    E-commerce Manager, Gallagher Europe B.V.

  • Robin Paul van Eck

    Robin Paul van Eck

    Marketing Director, Alvero Kantoormeubelverhuur

  • Rick Hiensch

    Rick Hiensch

    Data Analytics Business Partner, Too Good To Go NL BV

  • Jeroen van Huet

    Jeroen van Huet

    In between jobs, Zelfstandige

  • Mark de Kam

    Mark de Kam

    Team Manager Marketing, Hiltermann Lease

  • Albert Kamphuis

    Albert Kamphuis

    Director Digital & Innovation, PTH Global

  • Caya Kerkhof

    Caya Kerkhof

    Content & AI Lead, Vitaminstore

  • Linda Klus

    Linda Klus

    Teamlead E-Commerce, Fleurop Interflora Nederland BV

  • Dianne Langendijk

    Dianne Langendijk

    Manager & Teamleider, Engelvaart Bodywear

  • Kitty de Louw

    Kitty de Louw

    Lead Campaigns & Commerce, Prénatal Moeder & Kind B.V.

  • Wouter Lugard

    Wouter Lugard

    Marketing Director, Fresh 'n Rebel

  • Emke Prins

    Emke Prins

    Marketing Coördinator, Zelfstandige

  • Koos Schepens

    Koos Schepens

    manager e-commerce, Boels Verhuur

  • Thijs Schouten

    Thijs Schouten

    Interim e-commerce professional, Ecommerce Now

  • Anna Schrander

    Anna Schrander

    CRO Specialist, Wickey

  • Dianne Sliphorst

    Dianne Sliphorst

    Manager Marketing, Welkoop Retail B.V.

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep

  • Inge Stufkens

    Inge Stufkens

    E-commerce Manager, Lofty Manner

  • Bas Visscher

    Bas Visscher

    Platform Teamlead, Cameranu

  • Marlow Wijnhoud

    Marlow Wijnhoud

    Marketing Manager, Sigma Benelux B.V.

Agenda

    • 09-10-2025

    De Fabrique, Utrecht

Meer events

Nieuws

  • Composable Commerce als groeimotor voor duurzame digitale transformatie
    • Blog
    • 31-07-2025

    In een wereld waar verandering de enige constante is, wordt wendbaarheid cruciaal. De expertgroep ‘Composable Commerce: de sleutel tot duurzame groei’ van ShoppingTomorrow onderzoekt hoe organisaties hun...
  • Waarom jouw internationale strategie vaker stokt dan groeit – en hoe je daar verandering in brengt
    • Nieuwsbericht
    • 22-07-2025

    Internationaal uitbreiden klinkt logisch: je hebt al voet aan de grond in het buitenland, dus nu is het tijd voor de volgende stap. Maar waarom lukt het zelden om daar net zo succesvol te worden als in...
  • Van frictie naar flow: hoe AI-agents en owned mediakanalen samenwerken aan een naadloze klantreis
    • Blog
    • 09-07-2025

    Hoe bied je klanten een ervaring die zowel efficiënt als persoonlijk is? Steeds meer organisaties zien AI-agents als een sleutel tot succes. Maar hoe zet je deze technologie slim in? Wat heb je nodig qua...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.