Door de groei van online concurrentie wordt conversieoptimalisatie steeds belangijker voor retailers. De expertgroep biedt je de mogelijkheid om te kijken waar jouw organisatie staat en hoe je kunt groeien.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is conversie-optimalisatie en hoe kun je hiermee groei realiseren?

Een praktisch model

Online concurrentie wordt steeds groter. De groei van het aantal online, Nederlandse kopers vlakt af, maar het aantal online retailers neemt echter nog steeds toe, met name vanuit het buitenland. Hierdoor wordt het aantrekken van nieuwe bezoekers voor (online) retailers moeilijker en duurder.

Conversion Rate Optimization (CRO) of conversie-optimalisatie wordt voor retailers daarmee steeds belangrijker. Hoewel de ene retailer zich volop bezighoudt met conversie-optimalisatie, is het voor de ander onbekend terrein. Dit komt met name door onwetendheid over hoe het toepasbaar is.

In de bluepaper van deze expertgroep wordt ingegaan op wat conversie-optimalisatie is, worden nieuwe inzichten besproken en een model aangeboden waarmee je kunt zien waar jij op dit moment staat en hoe je kunt groeien.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurjen Jongejan

    Jurjen Jongejan

    Senior Conversie-ptimalisatieConsultant, ISM eCompany

Host

  • Arthur Nederlof

    Arthur Nederlof

    CEO, Vanad Groep

Alle 17 experts

  • Siad Awwad

    Siad Awwad

    CEO, Kleertjes.com

  • Rudger de Groot

    Rudger de Groot

    Head of CRO, Conrad Electronic International

  • Lars de Kock

    Lars de Kock

    Marketing Director, Totaalmarkt.nl

  • Saskia de Römph

    Saskia de Römph

    E-commerce Category Manager, Meeus

  • Renata Gvozden

    Renata Gvozden

    E-commerce Manager, Unlimited Sports Group

  • Giuseppe Hentenaar

    Giuseppe Hentenaar

    Conversion Hunter, Suitsupply

  • Bas Jansen

    Bas Jansen

    Conversion Specialist, Google

  • Guido Jansen

    Guido Jansen

    Senior Online Optimization, Euroflorist

  • Bert Middendorp

    Bert Middendorp

    Manager Ecommerce, Hunkemöller

  • Arnoud Munneke

    Arnoud Munneke

    COO, Vanad Group

  • Milo Patiniott

    Milo Patiniott

    Experience Optimization Manager, Meeus

  • Eduard Plate

    Eduard Plate

    Directeur, Wijnservices.nl

  • Rogier Schmit

    Rogier Schmit

    Director Digital Service, T-Mobile

  • Ria van Kempen

    Ria van Kempen

    Docent Online Marcom / Consultant / Coord. van SEM 7, Hogeschool van Amsterdam

  • Kristof Vervliet

    Kristof Vervliet

    E-commerce Manager, Difrax

  • Denise Visser - Koot

    Denise Visser - Koot

    User Experience Strateeg, bol.com

  • Merce Willekens

    Merce Willekens

    Online Project Manager Site Experience, Philips

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.