De razendsnelle digitalisering zet de B2B-wereld onder druk. Waar liggen hun kansen en uitdagingen? Wat moet er gebeuren om relevant te blijven voor klanten?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is de toekomst van B2B (e)commerce?

B2B-wereld onder druk

De razendsnelle digitalisering zet de B2B-wereld onder druk. De onstuitbare opkomst van e-commerce zorgt voor een ingrijpende verschuiving in het gedrag en de verwachtingen van klanten: ze kopen steeds meer online en verlangen daarbij dezelfde snelheid, transparantie en flexibiliteit als consumenten. Ook de markt neemt nieuwe vormen aan; er duikt concurrentie op uit onverwachte hoek. B2B-bedrijven kunnen niet blijven vasthouden aan hun traditionele manier van werken, want dan missen ze de boot. Waar liggen hun kansen en uitdagingen? Hoe gaan ze daarmee om? En wat moet er gebeuren om relevant te blijven voor klanten? Twee thema’s blijken een belangrijke rol te spelen in de succesvolle transformatie van B2B-bedrijven: een verandering van de organisatie en cultuur, en datagedreven werken. De centrale vraag die de expertgroep in de bluepaper beantwoordt is: Wat is de toekomst van B2B (e)commerce?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Tjerk de Vreeze

    Tjerk de Vreeze

    Sales Manager, Eperium Business Solutions

Host

  • Niels Goossen

    Niels Goossen

    Business Development Executive, IBM Commerce

Alle 17 experts

  • Paul Aantjes

    Paul Aantjes

    Marketing Director, Misco Nederland B.V.

  • Sjoerd Baars

    Sjoerd Baars

    Manager BCC Zakelijk, BCC Elektro-speciaalzaken B.V.

  • Jessey de Charon de Saint Germain

    Jessey de Charon de Saint Germain

    Online Marketeer, OnlineMarketing.nl B.V.

  • Linda de Lange

    Linda de Lange

    B2B E-commerce Manager, Greetz

  • Inge Demoed

    Inge Demoed

    Business Development Manager, Thuiswinkel.org

  • Rein Donselaar

    Rein Donselaar

    Sales Manager, BVB Substrates

  • Michan Katerbarg

    Michan Katerbarg

    Manager Digital & E-business, Wavin Group

  • Wilko Klaassen

    Wilko Klaassen

    Vice President Global Online, Husqvarna

  • Onno Laarman

    Onno Laarman

    Salesmanager, Fetim Group

  • Dimitri Mayer

    Dimitri Mayer

    Head Transformation & PMO Holding, Blokker Holding

  • Willem-Jan Mijnlieff

    Willem-Jan Mijnlieff

    Interim Senior Marktmanager B2B, PostNL

  • Zenna Olfers

    Zenna Olfers

    eCommerce Program Manager, Fabory Group

  • Peter te Velde

    Peter te Velde

    Manager Global E-Business, ERIKS

  • Gijs van den Broek

    Gijs van den Broek

    Chief Commercial Officer, WeMarket.com

  • Jesse van der Lee

    Jesse van der Lee

    Account Manager E-commerce, Unilever

  • Paul van Dijk

    Paul van Dijk

    Marketing Manager, Moonen Packaging

  • Eefje Vogels

    Eefje Vogels

    Product Owner/Webshop Manager, Bavaria

Nieuws

  • Sinterklaas geeft dit jaar € 340,9 miljoen online uit
    • Persbericht

    Omzet webwinkeliers stijgt met 28% door Sinterklaas Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman...
  • ShoppingTomorrow lanceert nieuwe website
    • Nieuwsbericht

    Het is zover: de nieuwe website van ShoppingTomorrow is live! De afgelopen maanden is er hard gewerkt om alle input en ideeën te vertalen naar een functionele en frisse website die past bij het onderzoeksprogramma....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.