Dit onderzoeksjaar is er een nieuwe expertgroep genaamd Delivering AI for business value. Deze expertgroep wordt mogelijk gemaakt door Microsoft en VIQTOR DAVIS. Samen met de experts gaan zij uitzoeken hoe je data kunt inrichten om de belofte van AI en Analytics zo veel mogelijk kunt benutten.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

De voorlopige onderzoeksvraag is: Hoe zorgen Retailers ervoor om bottom-line business rendement m.b.v. data-gedreven oplossingen te creëren en zo de belofte van Analytics & AI in te lossen?

Pitstop video 'delivering AI for a business value'
Pitstop video 'delivering AI for a business value' - https://www.youtube.com/watch?v=JC08OevtGM8

Toelichting onderzoek

Om bovenstaande hoofdvraag te beantwoorden willen de expertgroep per dimensie, i.e. data, technologie, proces en mensen, een onderzoek doen naar de grootste uitdagingen, risico’s en
mitigaties. Voorbeeldvragen per dimensie zijn:

Strategie

  • Hoe ziet het stakeholder landschap/business ownership er uit?
  • Hoe worden (verwachte) business outcomes gedefinieerd & op welk moment?

Data

  • Hoe krijg je data tijdig en correct beschikbaar?
  • Hoe ga je om met regulaties (zoals GDPR)?

Technologie

  • Hoe maak je Analytics & AI oplossingen technisch mogelijk? (hoe ziet het platform & tooling er bv. uit?)
  • Hoe integreer je Analytics & AI oplossingen in IT landschap?

Mensen

  • Welke skills en rollen zijn nodig om Analytics & AI oplossingen te operationaliseren?
  • Hoe werken deze rollen en teams/afdelingen samen?

Proces

  • Hoe integreer je Analytics & AI oplossingen in business processen?
  • Hoe stroomlijn je het ontwikkelproces van een Analytics & AI oplossing (automatiseren, centrale repo, etc.)

Andere doorsnedes die de groep mogelijkerwijs gaat meenemen is kijken naar volwassenheid per Retail domein (Operations, Finance, etc.) of vanuit technisch domein (bv. ML/Cognitive/Knowledge Mining)

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Frank Korf

    Frank Korf

    Head of Data Science, VIQTOR DAVIS

  • Moustapha el Marini

    Moustapha el Marini

    Business Unit Manager Predictive Analytics, VIQTOR DAVIS

Host

  • Tim Hoogerwerf

    Tim Hoogerwerf

    Client Technology Lead, Microsoft

Alle 16 experts

  • Vincent te Beek

    Vincent te Beek

    Chief Information Officer, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Anne-Frederique Biewinga

    Anne-Frederique Biewinga

    Group Product Director, CarNext.com

  • Kees Cassee

    Kees Cassee

    Head of Tech, Albert Heijn B.V.

  • Ronald van Drunen

    Ronald van Drunen

    Global Head of Direct-to-Consumer (D2C), Versuni Netherlands B.V.

  • Sebastián Groosman

    Sebastián Groosman

    General Manager, DLS – Delta Logistics Services B.V.

  • Burce Gultekin

    Burce Gultekin

    Global Director – Data, Analytics and Integration, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Rik Hagens

    Rik Hagens

    Data Strategy Lead, Jumbo Supermarkten BV

  • Hans Hoentjen

    Hans Hoentjen

    Information Manager, BCC elektro-speciaalzaken B.V.

  • Arnoud van Huffelen

    Arnoud van Huffelen

    Global Technology Manager Data & Analytics, Jacobs Douwe Egberts NL B.V.

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Frank Maessen

    Frank Maessen

    Propositie manager data & insights, bol.com

  • Jos Mulder

    Jos Mulder

    Manager Data & Analytics, fonQ Groep B.V.

  • Arvid Nieuwsma

    Arvid Nieuwsma

    Head of Product E-commerce, Plus Retail B.V.

  • Ronald Root

    Ronald Root

    Datascience Lead, Eneco B.V.

  • Bas Schrover

    Bas Schrover

    Head of Data & Insights (Voice of Consumer), Philips

  • Henk Tompot

    Henk Tompot

    Manager ICT & Development, Paradigit groep

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.