The start of true Conversational Commerce 2021
OpenDeze expertgroep, onder leiding van Webhelp en Conversation24, gaat aan de slag met de volgende onderzoeksvraag: Wat is Conversational Commerce en hoe zorg je voor hogere mate van impact/effectiviteit bij het toepassen van dit "nieuwe" concept? Wat zijn de succesfactoren en valkuilen wanneer je hier mee aan de slag gaat?
Onderzoeksvraag
Wat is Conversational Commerce en hoe zorg je voor hogere mate van impact/effectiviteit bij het toepassen van dit "nieuwe" concept? Wat zijn de succesfactoren en valkuilen wanneer je hier mee aan de slag gaat?
Toelichting onderzoek
Deelvragen:
- Wat is Conversational Commerce?
- Welke verwachtingen leven er bij de consument of klant?
- Welke eisen stelt dit aan de techniek? (PSP, ERP, Channels,etc.)
- Welke eisen stelt dit aan het contact? (bezetting, chatbot, stijl)
- Kickstart Conversational Commerce: MVP’s and best practises?
Gezocht profiel van experts
- B2B en B2C
- E-commerce bedrijven
- Tech vendors (PSP, Channels, Ecom platforms, internet marketing, etc.)
- Customer contact (Callcenters, coaching, planning)
- Customer survey en research platforms
Personen in deze expertgroep
Voorzitters
-
Nanda Kempen
Consultant Digital Transformation, Webhelp Nederland B.V.
-
Jeroen Mahler
Director International Partnerships, Conversation24
Hosts
-
Thomas Blankvoort
CCO, Webhelp Nederland BV
-
Nick Blom
CEO, Conversation24