The start of true Conversational Commerce 2021

Conversational Commerce is een begrip dat al meerdere jaren in de lucht hangt, echter wordt er nu pas gesproken over de start ervan. Dit heeft mede te maken met de technische nieuwe mogelijkheden die er nu zijn. Inmiddels zijn er veel tools die beschikken over functionaliteiten voor communicatie en het vertonen van producten en betalingen. Hierdoor is het voor een organisatie mogelijk om via een chatgesprek de klant te begeleiden in hun customer journey. Daarnaast zijn consumenten erg vertrouwd geraakt met digitale kanelen. Al deze omstandigheden hebben ertoe geleid dat de tijd geschikt is om nu te starten met Conversational Commerce. 
De expertgroep ‘The start of true Conversational Commerce’ is onder leiding van Webhelp en Conversation24 aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag: Wat is Conversational Commerce en hoe zorg je voor hogere mate van impact/effectiviteit bij het toepassen van dit "nieuwe" concept? Wat zijn de succesfactoren en valkuilen wanneer je hier mee aan de slag gaat? 

Download Bluepaper
the-start-of-true-conversational-commerce

Takeaways uit de bluepaper

  1. Het doel van conversational commerce is verkoop, maar de gesprekspartner hoeft geen verkoper te zijn.
  2. Omdat veel klantcontact ontstaat vanuit servicevragen, is conversational commerce de ideale aanleiding om de klantenservice om te buigen van cost center naar value center.
  3. Begin klein: wat is de kleinste vorm van conversational commerce die je voor jouw bedrijf kunt bedenken?

Bluepaper bijlage

De expertgroep heeft naast de bluepaper een bijlage, namelijk een uitwerking van tien cases. Gebruik de button hieronder om bijlage te bekijken. 

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Voice and Interactive Dialogue 2020

    • 10 /10
    Kijken we naar het onderwerp van de expertgroep Voice and Interactive Dialogue, dan staan we nog maar aan het begin van de ontwikkelingen. Binnen vijf jaar echter is voice, aangejaagd door big tech-partijen,...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.