Een webshop starten is tegenwoordig een fluitje van een cent, maar er komt daarna nog veel meer bij kijken. Met name op het gebied van online security dienen zich uitdagingen en verantwoordelijkheden aan. Voor retailers is het belangrijk om zich bewust te zijn van de risico’s en bekwaam om ze te voorkomen of op te lossen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de risico’s van een webshop-eigenaar en hoe kun je hier mee omgaan?

Van onbewust onbekwaam naar bewust bekwaam

Nederland kent een zeer actieve e-commerce gemeenschap. Er waren in 2014 naar schatting zo’n 59.000 webshops en dit aantal groeit met de dag. Dankzij onze goede IT-infrastructuur is het makkelijk om een webshop te starten. Er zijn hostingbedrijven genoeg die een compleet pakket aanbieden voor nog geen 10 euro per maand.

Wat zijn de risico’s van een webshop-eigenaar? Hoe kun je je webshop verdedigen tegen digitale dreigingen? Welke effecten hebben de digitale dreigingen op jouw webshop? Hoe ga je van onbewust onbekwaam naar bewust bekwaam? Welke werkwijze dien je hiervoor toe te passen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • John Hermans

    John Hermans

    Partner, KPMG

Host

  • Ludo Baauw

    Ludo Baauw

    Directeur, Intermax

Alle 8 experts

  • Menno Borst

    Menno Borst

    IT Risk Manager, IT Risk Retail (voorheen Maxeda)

  • Ivan de Wit

    Ivan de Wit

    Junior Advisor, KPMG

  • Stan Hegt

    Stan Hegt

    Manager, KPMG

  • Sander Nieuwenhuis

    Sander Nieuwenhuis

    Security Manager, Mirabeau

  • Erik Roest

    Erik Roest

    IT Manager, HotelSpecials.nl

  • Leendert van Duijn

    Leendert van Duijn

    CIO Benelux, Teleperformance

  • Roland van Kortenhof

    Roland van Kortenhof

    Manager Operations, Thuiswinkel.org

  • Robert van Manen

    Robert van Manen

    Directeur, Forus-P bv

Nieuws

  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...
  • Start je eigen marktplaats: de snelle, flexibele en eenvoudige manier
    • Nieuwsbericht
    • 03-07-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce spelen marktplaatsen een steeds grotere rol. Ze bieden bedrijven een platform om hun producten aan een breed publiek te presenteren zonder de noodzaak van een eigen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.