Deze expertgroep, met Operai als voorzitter en Mollie en Marketplacer als hosts, gaan ontdekken wat de toekomst van marktplaatsen in 2030 gaat brengen. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de meest impactvolle trends en innovaties die online marktplaatsen tegen 2030 vormgeven, en hoe sluiten deze aan bij of dagen ze de heersende aannames over de toekomst van e-commerce uit?

Toelichting onderzoek

Wat brengt de toekomst voor marktplaatsen in 2030?
Zal technologie de marktplaatsindustrie ten goede of ten kwade beïnvloeden en vormgeven?
We hebben ChatGPT gevraagd naar zijn inzichten over dit onderwerp, en volgens AI zijn dit de vijf meest invloedrijke innovaties voor marktplaatsen in 2030:

  • AI-gestuurde personalisatie en automatisering
  • Publieke sector en gedecentraliseerde marktplaatsen
  • Duurzame en circulaire marktplaatsen
  • Integratie van digitale portemonnees en cryptocurrency
  • Eigendom van data, privacy en fraudebescherming

Zullen deze voorspellingen werkelijkheid worden, of blijven het slechts modewoorden? Kan ChatGPT de toekomst echt voorspellen?

Om niets aan het toeval over te laten, zullen we deze beweringen kritisch onderzoeken en onze conclusies baseren op onderzoek en ouderwets menselijk debat.

Geen enkele steen blijft onberoerd: deze expertgroep zal samenwerken met de meest relevante oplossingaanbieders, interviews organiseren met vakinhoudelijke experts uit verschillende landen, en inzichten en gegevens verzamelen om de absolute waarheid te achterhalen.

Gezocht profiel

Deze expertgroep is op zoek naar:

  • Professionals op managementniveau of hoger die werken bij bestaande marktplaatsen of platforms, met de nadruk op Nederland en Vlaanderen als centrale ontmoetingsplek.
  • Bedrijven in B2C retail, groothandel of B2B-sectoren die geïnteresseerd zijn in het marktplaatsmodel als middel voor groei en toekomstbestendigheid.
  • Werknemers van bedrijven binnen het marktplaats-ecosysteem die door hun kennis waarde kunnen toevoegen aan de groep.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Hosts

  • Phil Boyle

    Phil Boyle

    Partnerships Director - UK/EU, Marketplacer (UK) Limited

  • Siwan Delewi

    Siwan Delewi

    Marketplace Partnerships Manager BeNeLux, Mollie B.V.

Alle 21 experts

  • Huub Appelboom

    Huub Appelboom

    Product manager, KPN B.V

  • Joeri ter Beek

    Joeri ter Beek

    E-commerce director, Joeri ter Beek interim

  • Guido Berben

    Guido Berben

    Manager Digital Acceptance, MasterCard Europe SA, Dutch Branch

  • Fabian Berkhof

    Fabian Berkhof

    Founder, Berkhof Digital

  • Maarten Berkien

    Maarten Berkien

    Marketplace Specialist, Foris

  • Jorrit ten Brummeler

    Jorrit ten Brummeler

    Marketplace Specialist, Azerty

  • Nikki Burgers

    Sr. Digital Marketplace Specialist, Rituals Cosmetics Enterprise B.V.

  • Saskia van der Burgh

    E-commerce manager, Dutch Home Label B.V.

  • Alexander Cullen

    Client Lead, Distrilink.be

  • Stijn Doensen

    Stijn Doensen

    Partner Succes Manager, Decathlon

  • Ronan Franzen

    Ronan Franzen

    Lead Marketplaces, Amazin

  • Bart Jansen

    Bart Jansen

    Senior Consultant E-commerce, OneRetail BV

  • Joep Kruijssen

    Joep Kruijssen

    E-Commerce Manager, CALEX

  • Martijn Leuvenink

    Manager Business Control, Independer

  • Steven van den Ouweland

    Steven van den Ouweland

    CEO, Distrilink.be

  • Ilja van Poppel

    Group Product Manager Payments, bol.

  • Beau van Puijenbroek - Levens

    Beau van Puijenbroek - Levens

    Commercial Manager Marketplaces, Smartwares Group

  • Melissa Rutjes

    Melissa Rutjes

    Online Marketing Manager, Pokon Evergreen B.V.

  • Alexander Schuitema

    Alexander Schuitema

    Managing Partner, Factor Fier

  • Bert Schultink

    Marketplace Specialist, XXL Nutrition

  • Frits van der Veen

    Frits van der Veen

    Co-Owner / E-commerce Director, Herqua Sports

Nieuws

  • Generative AI en reviews: zo optimaliseer je conversie in B2B e-commerce
    • Blog
    • 10-12-2024

    Je denkt misschien dat de verwachtingen van B2B-klanten bij het bezoeken van je online shop of customer portal lager zijn dan die van een B2C-publiek, maar uit onderzoek blijkt dat 80% van de B2B-klanten...
  • De kracht van marktplaatsen: een dilemma voor merken en retailers
    • Blog
    • 05-12-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce staan merken en retailers voor een complexe keuze: moeten ze hun producten aanbieden op marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando, of zelfs op nieuwe platformen...
  • Hoe bouw je een sterk merk op marketplaces en realiseer je winstgevende groei?
    • Blog
    • 05-12-2024

    Dat marketplaces een belangrijk kanaal zijn in de klantreis is wel duidelijk voor iedereen in de digitale wereld. Webwinkels als bol en Amazon bieden steeds meer mogelijkheden om via content en advertising...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.