Driving Conversion through Payments 2021
OpenDe expertgroep Driving Conversion Through Payments, onder leiding van Worldline en PaymentGenes, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan het afrekenproces worden geoptimaliseerd, de analyse van betalingsgegevens effectief worden gebruikt en oplossingen van bigtech, betalingsmethoden en PSP’s worden ingezet?
Onderzoeksvraag
Toonaangevende e-commercebedrijven profiteren van de naadloze customer journey die wordt geboden. Wat kunnen Nederlandse handelaren leren van (inter)nationale best practices. Hoe kan het afrekenproces worden geoptimaliseerd, de analyse van betalingsgegevens effectief worden gebruikt en oplossingen van bigtech, betalingsmethoden en PSP’s worden ingezet?
Toelichting onderzoeksvraag
De 4 bijeenkomsten van de expertgroep worden gebruikt om informatie te delen en te verzamelen over:
- Het optimaliseren van de checkout: mechanismen voor opnieuw proberen, slimme routering, verlaging van afwijzings- en fraudepercentages, inzichten verzamelen, analyses gebruiken en gegevens verzilveren.
- Probleemloos betalen
- Welke beschikbare services handelaren kunnen benutten?
- Het uitvoeren van een zelfevaluatie versus de beschikbare best practices en services
Ad 1) Presentatie over strategische betalingsgegevensanalyses van internationale topverkopers, de orkestratielaag en PSP's
Ad 2) Pitches door verschillende aanbieders van betalingsregelingen gevolgd door een interactieve sessie en het verzamelen van best practices
Ad 3) Pitches van Worldline, een bigtech-bedrijf en een bedrijf dat fraude in kaart brengt. Gevolgd door een interactieve sessie en het verzamelen van best practices
Ad 4) Alles samenbrengen in een best practice en een zelfevaluatie voor verkopers maken
Gezocht profiel van experts
De expertgroep is op zoek naar Payment Managers van high end merchants die bereid zijn om inzichten en oplossingen te delen.
Personen in deze expertgroep
Voorzitter
-
Ward Hagenaar
Principal Consultant & co-founder, PaymentGenes Consultancy
Host
-
Hans den Adel
Head of sales & marketing, Worldline
Alle 16 experts
-
Moritz Cremer
Head of Product and Marketing & Mgmt Board Member, Tinka
-
Jasper Fortuijn
Lead Product Owner Digital Payments, IKEA
-
Friedo van Gelder
Director Business Development, MasterCard Europe SA, Dutch Branch
-
Jules Harms
Director New Business, Toshiba
-
Bart Hendriksz
Head of Business Development Enterprise, Piggy
-
Rik van 't Hof
Director of Product Management Front-end, Ingenico ePayments
-
Monique van der Horst - Millenaar
Product Consultant iDEAL, Currence Ideal B.V.
-
Amos Kater
Head of Currence, Currence Ideal B.V.
-
Diederik Klopper
Payments Consultant & Podcast host, PaymentGenes Consultancy
-
Wesley Nitikromo
Principal Consultant & co-founder PG Consultancy, PaymentGenes Consultancy
-
Winish Oedit Doebe
Consultant Finance Delivery Solution, Ahold Delhaize
-
Rosalie Reitsma
Lead Payments, bol.com
-
Maarten Rood
Product Manager Strategic Initiatives, Just Eat Takeaway.com
-
Chiel Slinkman
Finance Project Lead, Print.com
-
Bob Vinke
Business Consultant Sales, Payment en Ticketing, NS Internationaal
-
Jasper Voorn
Payment/Fraud Product Manager, transavia.com