Driving Conversion through Payments 2021

De betaal- en fintechindusrtie is ontzettend populair. Mergers, acquisities, start-ups en investeringsrondes komen dan ook geregeld in het nieuws. Er zijn ontzettend veel ontwikkelingen gaande op dit gebied en deze ontwikkelingen bieden grote kansen voor SME-bedrijven. Samen met meer dan twintig payment experts van de grootste merchants van Nederland, heeft de expertgroep ‘Driving Conversion through Payments’, onder leiding van Worldline en PaymentGenes, onderzoek gedaan naar de laatste ontwikkelingen, hoe de betaalketen in elkaar zit en worden er meerdere tips en tricks gedeeld door de paymentmanagers. 

 

Download Bluepaper
driving-conversion-through-payments

Takeaways uit de bluepaper

  1. Payments zijn een integraal onderdeel geworden van de shopping experience. Het behoort daarom niet toe aan IT, finance, product of andere specifieke afdeling, maar dient geïntegreerd te worden in de bedrijfsstrategie. 
  2. Vanwege het gefragmenteerde en snel veranderende landschap in de betaalindustrie, is het sluiten van sterke strategische partnerships van essentieel belang om bij te blijven bij de constante stroom van ontwikkelingen. 
  3. Het verhogen van conversie, het bereik onder consumenten, het verlagen van de kosten van betalingen, verminderen van chargebacks en het vereenvoudigen van het reconciliatieproces, zijn belangrijke elementen van een betaalstrategie. Vergeet echter niet dat wanneer het ene onderdeel geoptimaliseerd wordt, de kans groot is dat er aan de andere kant ook van alles verandert. Het is een balans, en de balans moet niet uit het oog worden verloren. 
  4. De voortdurende ontwikkelingen in de betaalindustrie bieden volop kansen. Denk hierbij aan iDEAL 2.0, BNPL en Click2Pay. Denk goed na hoe deze initiatieven de user experience kunnen verbeteren en hoe ze passen bij het businessmodel. Experimenteer ermee en pas ze toe daar waar gewenst. 

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    • 9.5 /10
    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    • 9 /10
    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.