De expertgroep Hoe data écht werkt voor de consument met Ematters als voorzitter en PostNL en Voyado als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat is voor nu en voor de nabije toekomst dé manier om data te laten werken voor je organisatie en tevens waardevol te laten zijn voor de consument?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is voor nu en voor de nabije toekomst dé manier om data te laten werken voor je organisatie en tevens waardevol te laten zijn voor de consument?

Toelichting onderzoek

Tijdens de diverse sessies met deze exportgroep gaan we dieper in het onderwerp data en hoe belangrijk data is voor zowel de organisatie als de consument.

Data is vaak onderbelicht maar zo belangrijk onderdeel om bijvoorbeeld je doelstellingen van je organisatie te realiseren. Maar wie beheert deze data nu eigenlijk, wie heeft hier toegang tot. Wie zorgt dat de data efficiënt in de organisatie gebruikt gaat worden en welke technologie is hier voor nodig? Wie heeft er toegang tot deze data en hoe verlopen deze processen? Waar ligt data governance of ook wel de data democratie. Hiernaast niet te vergeten de data security en privacy.

Om efficiënt en relevant met je consument te communiceren is ‘data’ vaak een grote uitdaging bij organisaties. Welke data heb je minimaal nog nodig (Golden profile) om je doelstellingen te halen en hoe kom je hieraan? Is het de marketing afdeling of een externe bron die je kunt inzetten. Op welke manier richt je je organisatie (People) in het data landschap (Platform) en tevens de security/ privacy en data democratisering in (Proces). Is er een centraal klantbeeld? Welke data heb je minimaal nodig?  Zijn de belangrijkste databronnen beschikbaar? Op welke manier wordt data actueel gehouden?

Deze vragen resulteren in een aantal separate onderwerpen welke wij interactief met elkaar gaan behandelen. Daarnaast kijken we ook even kort naar de toekomst, want wat betekend data-decentralisatie voor jouw organisatie (web 3.0). Deze genoemde onderwerpen worden afgepeld en belangrijk daarnaast opgesplitst in ‘vandaag, morgen, overmorgen’. Oftewel, we willen een visie ontwikkelen welke bereikt kan worden door kleine stappen (successen) te zetten!

Gezocht profiel

Voor deze expertgroep zijn we op zoek naar experts die verantwoordelijk zijn binnen het bedrijf voor marketing, commerciële doelstellingen of IT/Data owners. De nadruk ligt op B2C, tegelijkertijd zien wij steeds meer interesse vanuit B2B in data en automation.

Experts zijn werkzaam binnen

  • MKB
  • GWB
  • Automotive
  • Travel
  • Onderwijs
  • Energie

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    Managing Director, Ematters

  • Albert Vogelaar

    Albert Vogelaar

    Manager Campaign Developers, Ematters

Hosts

  • Patrick Vink

    Patrick Vink

    Business Development Manager, PostNL Data Solutions

  • Joost Vugts

    Joost Vugts

    Regional Sales Manager, VOYADO

Alle 5 experts

  • Jan Coremans

    Manager Data & Analytics, Beter Bed B.V.

  • Monique van Hal

    Brand & Customer Experience manager, Cavalor

  • Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Hoofd Datamangement, SPAR Holding B.V.

  • B. Britt Slegers

    CRM & Automations Manager, Loop BV

  • Jasja Verberg

    Functieomschrijving Invullen, Texelana B.V.

Nieuws

  • Heb jij je ShoppingTomorrow-boekenverzameling compleet?
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2023

    Het afgelopen jaar was het 10-jarig jubileumjaar van ShoppingTomorrow! Dit hebben we uitgebreid gevierd met een awarduitreiking, een speciale video met alle ins-en-outs over ShoppingTomorrow van de afgelopen...
  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...
  • Studiereis: Walmart, the best of all worlds?
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    De ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org studiereis bracht ons naar Bentonville, Arkansas. Home of Walmart! Gestart in 1945 vanuit een simpele filosofie: Save money, live better. Inmiddels heeft Walmart ruim...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.